УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

від 31 травня 2017 року № 118

Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області

До Центральної виборчої комісії надійшли звернення членів територіальної громади села Здорівка Васильківського району Київської області щодо порушення їх прав на участь у місцевому самоврядуванні, а також звернення кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області (далі – Здорівській сільський голова) Кобзар О.М. щодо порушення її прав діями та рішенням Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області (далі – Здорівська сільська виборча комісія).

Крім того, до Комісії надійшли пояснення голови Здорівської сільської виборчої комісії разом із доданими матеріалами, рішення Васильківського міськрайонного суду Київської області та Київського апеляційного адміністративного суду, а також інші документи.

Відповідно до частини другої статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських, селищних, міських голів.

Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку (частина перша статті 16 вказаного Закону).

Вивчивши наявні документи, Комісія встановила.

Постановою Верховної Ради України від 21 лютого 2017 року № 1879-VIII призначено позачергові вибори Здорівського сільського голови на 30 квітня 2017 року.

Відповідно до частини четвертої статті 25 Закону України "Про місцеві вибори" (далі – Закон) організацію і проведення зазначених місцевих виборів здійснювала Здорівська сільська виборча комісія, а також дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 320300.

30 квітня 2017 року дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 320300 склала протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, на підставі якого 1 травня 2017 року Здорівською сільською виборчою комісією встановлено підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, про що складено відповідні протоколи.

Того самого дня виборчу документацію з позачергових виборів  Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року – виборчі бюлетені виборчої дільниці № 320300, контрольні талони до них, списки виборців – передано на зберігання до архівного сектору Васильківської районної державної адміністрації Київської області.

Зазначені дії дільничної та територіальної виборчих комісій щодо підрахунку голосів виборців, встановлення підсумків голосування та результатів позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року та складені виборчими комісіями відповідні протоколи було оскаржено в судовому порядку.

Постановою Васильківського міськрайонного суду від 2 травня 2017 року в справі № 362/2169/17, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 5 травня 2017 року, визнано протиправними дії дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 щодо складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, а сам протокол визнано недійсним.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року в справі № 362/2167/17 визнано дії Здорівської сільської виборчої комісії "щодо встановлення підсумків голосування з виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та результатів виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, складенням відповідних Протоколів від 1 травня 2017 року" протиправними, а також зобов’язано Здорівську сільську виборчу комісію "встановити підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та результати виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, складенням відповідних Протоколів".

7 травня 2017 року Здорівською сільською виборчою комісією ухвалено постанову № 10 "Про виконання Постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року по справі № 362/2167/17", якою, зокрема, зобов’язано дільничну виборчу комісію виборчої дільниці № 320300 надати їй дійсний протокол підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 на позачергових виборах Здорівського сільського голови, складений повноважним складом комісії, разом з виборчою документацією, передбаченою статтями 79 – 82 Закону, задля забезпечення можливості Здорівській сільській виборчій комісії встановити підсумки голосування та результати виборів у порядку та спосіб, передбачені статтями 83 та 85 Закону.

8 травня 2017 року дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 320300 встановила факт відсутності виборчих бюлетенів та виборчих скриньок на виборчій дільниці, про що склала відповідний акт, та прийняла постанову № 1 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300 на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року", якою встановила, що "виборчі бюлетені зникли з дільниці разом з виборчими скриньками, виборчі скриньки відсутні взагалі і відсутність виборчих бюлетенів в кількості 100 відсотків від кількості отриманих виборцями на дільниці унеможливлює встановити зміст виборчих бюлетенів в кількості 100 відсотків від кількості отриманої виборцями на дільниці", внаслідок чого визнала голосування на виборчій дільниці недійсним, а також склала протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, не зазначивши жодних відомостей.  

Того самого дня Здорівська сільська виборча комісія також встановила факт відсутності виборчих бюлетенів та виборчих скриньок на виборчій дільниці № 320300, зафіксувавши це у відповідному акті, та ухвалила постанови № 11 "Про повторний перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300", № 12 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300" і № 13 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись".

Крім того, Здорівською сільською виборчою комісією 8 травня 2017 року складено протоколи: про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Здорівського сільського голови, про результати позачергових виборів Здорівського сільського голови села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Здорівського сільського голови, в яких відсутні передбачені Законом відомості.

Постанову Здорівської сільської виборчої комісії від 8 травня 2017 року № 13 було оскаржено в судовому порядку і скасовано постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 19 травня 2017 року в справі № 362/2379/17.

15 травня 2017 року Здорівська сільська виборча комісія ухвалила постанову № 15 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись".

Як свідчать надані Комісії матеріали, дії та рішення дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 та Здорівської сільської виборчої комісії щодо підрахунку голосів виборців, встановлення підсумків та результатів позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року  неодноразово були предметом судового розгляду.

Разом з тим, встановлені вказаними виборчими комісіями результати волевиявлення виборців на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року – кількість голосів виборців, відданих за кандидатів на посаду Здорівського сільського голови, відомості, занесені до протоколів дільничної та територіальної виборчих комісій, ніким не ставились під сумнів, не оскаржувались та в судовому порядку не досліджувались.

Зазначені обставини підтверджуються копіями постанов і протоколів дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300, Здорівської сільської виборчої комісії, поясненнями голови вказаної виборчої комісії, рішеннями Васильківського міськрайонного суду Київської області, Київського апеляційного адміністративного суду та іншими документами, що надійшли до Комісії.

Проаналізувавши наявні в Центральній виборчій комісії документи, Комісія зазначає.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Однією із засад виборчого процесу визначено законність (частина перша статті 11 Закону).

Частиною третьою статті 19 Закону встановлено, що виборчі комісії зобов’язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.

Судове рішення суду апеляційної інстанції є остаточним (частина дев’ята статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України).

Частиною п’ятою статті 124 Конституції України визначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов’язковими до виконання на всій території України.

Постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов’язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України (частина перша статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року в справі № 362/2167/17 способом відновлення порушеного права територіальної громади судом обрано зобов’язання Здорівської сільської виборчої комісії встановити підсумки голосування та результати виборів Здорівського сільського голови шляхом складання відповідних протоколів.

Разом з тим, на момент розгляду цього питання на засіданні Комісії зазначене рішення суду по суті не виконано: підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року шляхом складання відповідних протоколів Здорівською сільською виборчою комісією не встановлено, внаслідок чого гарантовані Конституцією України права територіальної громади села Здорівка на місцеве самоврядування, порушені вказаною виборчою комісією, не відновлено.

При цьому, як свідчать надані документи, Здорівська сільська виборча комісія не вчинила дій щодо встановлення підсумків голосування та результатів позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, обов’язок вчинення яких на неї покладено судом.

Натомість постановою від 7 травня 2017 року № 10 "Про виконання Постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року по справі № 362/2167/17" Здорівська сільська виборча комісія зобов’язала вчинити не передбачені судовим рішенням дії третю особу – дільничну виборчу комісію виборчої дільниці № 320300, на яку судом не покладено жодних зобов’язань, чим фактично вийшла за межі наданих їй повноважень.

Таким чином, указана постанова виборчої комісії не ґрунтується на положеннях законодавства, прийнята з перевищенням її повноважень, а отже, є незаконною.

Водночас Комісія зазначає про наявність підстав для визнання незаконними дій та рішень дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 та Здорівської сільської виборчої комісії, які мали місце внаслідок ухвалення постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 7 травня 2017 року № 10.

Так, 8 травня 2017 року дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 320300 під час виконання постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 7 травня 2017 року № 10 встановлено факт відсутності виборчих скриньок та виборчих бюлетенів на виборчій дільниці, у зв’язку з цим прийнято постанову № 1 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300 на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року" та складено протокол про підрахунок голосів виборців без зазначення відомостей.

Частиною першою статті 81 Закону встановлено, що дільнична виборча комісія приймає рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:

1) виявлення фактів незаконного голосування (вкидання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених Законом; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування виборцем більше одного разу) у кількості, що перевищує п’ять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;

2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує десять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;

3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більш як на п’ять відсотків кількість виборців, які отримали бюлетені на виборчій дільниці.

Надані Комісії документи не підтверджують наявності визначених Законом обставин визнання виборів недійсними на момент розгляду вказаного питання дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 320300 – 8 травня 2017 року, оскільки з 1 травня 2017 року виборчі бюлетені разом з іншою виборчою документацією з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року зберігаються в архівному секторі Васильківської районної державної адміністрації Київської області, що підтверджено його керівником (лист від 22 травня 2017 року № 01-39/166).

Водночас зазначеною дільничною виборчою комісією такий факт проігноровано, не вжито заходів для з’ясування обставин, які мають значення для ухвалення законного та обґрунтованого рішення, не вчинено дій для організації доступу до виборчих бюлетенів, що зберігаються в архіві, внаслідок чого складення нею акта про виявлення обставин, передбачених пунктом 2 частини першої статті 81 Закону, а також прийняття на його підставі 8 травня 2017 року постанови № 1 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300 на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року" та складання того самого дня протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 є необґрунтованими і суперечать вимогам Закону.

Стосовно постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 8 травня 2017 року № 11 "Про повторний перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300" Комісія вважає за необхідне зазначити.

Законом встановлено вичерпний перелік підстав для проведення повторного підрахунку голосів.

Так, згідно з частинами шостою, сьомою статті 83 Закону, за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами – суб’єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

У разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Разом з тим, указаною постановою Здорівської сільської виборчої комісії визначено, що підставою для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці стало прийняття дільничною виборчою комісією рішення про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, а також відсутність виборчої документації.

Отже, визначені Законом підстави для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 на момент вчинення Здорівською сільською виборчою комісією відповідних дій та прийняття рішень 8 травня 2017 року були відсутні, а зазначені у вказаній постанові виборчої комісії обставини не є належними підставами для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що свідчить про необґрунтованість та незаконність постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 8 травня 2017 року № 11 "Про повторний перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300".

Дії зі складення Здорівською сільською виборчою комісією 8 травня 2017 року протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року як наслідок незаконності відповідного рішення також не відповідають вимогам Закону.

Згідно з частиною дванадцятою статті 83 Закону в разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 81 Закону, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування недійсним на виборчій дільниці або у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів.

Разом з тим, Здорівською сільською виборчою комісією в постанові від 8 травня 2017 року №12 зазначено, що нею встановлено відсутність виборчих бюлетенів. Таким чином, виборча комісія не здійснювала повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 унаслідок відсутності виборчих бюлетенів, а отже, не могла виявити підстав для визнання недійсним голосування на виборчій дільниці.

Отже, акт про виявлення обставин, передбачених пунктом 2 частини першої статті 81 Закону, складений Здорівською сільською  виборчою комісією безпідставно, а постанова від 8 травня 2017 року № 12 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300" не ґрунтується на вимогах Закону.

Також Комісія зазначає, що постанова Здорівської сільської виборчої комісії № 12 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300" оскаржувалась в судовому порядку (справа № 362/2380/17). Водночас з постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 19 травня 2017 року в указаній справі вбачається, що судом досліджувалась наявність повноважень особи на вчинення дій щодо передачі виборчої документації з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року до архівної установи та правові наслідки такої передачі неуповноваженою особою. Законність підстав для ухвалення Здорівською сільською виборчою комісією рішення про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці в порядку статей 81, 83 Закону судом не досліджувалась.

Стосовно складених Здорівською сільською виборчою комісією 8 травня 2017 року протоколів про підсумки голосування та результати виборів Здорівського сільського голови, в яких відсутні передбачені Законом відомості, Комісія звертає увагу, що їх складанню передували послідовні незаконні дії та рішення, а отже, самі протоколи не можуть бути визначені належними підсумковими документами виборчого процесу, а дії виборчої комісії щодо їх складання є незаконними.

Щодо постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 15 травня 2017 року № 15 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись" Комісія зазначає.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 19 травня 2017 року в справі № 362/2379/17, якою скасовано постанову Здорівської сільської виборчої комісії від 8 травня 2017 року № 13 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись", встановлено, що Здорівською сільською виборчою комісією у процесі ухвалення вказаної постанови "не досліджувалась виборча документація, яка б надавала підстави, передбачені частиною другою статті 48, частиною дев’ятою статті 85  Закону, для визнання виборів такими, що не відбулись, що свідчить про те, що оскаржувана постанова не прийнята на повністю та всебічно досліджених документах, необхідних для прийняття відповідного рішення".

Таким чином, підставою для скасування судом зазначеної постанови виборчої комісії стали не формальні підстави, як йдеться в постанові Здорівської сільської виборчої комісії № 15, а її необґрунтованість, а отже, Здорівська сільська виборча комісія ухвалила постанову № 15 всупереч вимогам Закону.

З огляду на викладені обставини Центральна виборча комісія зазначає, що Здорівською сільською виборчою комісією не виконано постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року в справі № 362/2167/17 та не забезпечено відновлення виборчих прав громадян – мешканців села Здорівка.

Пунктом 1 частини першої статті 19 Закону передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

Згідно з пунктом 5 частини першої статті 24 Закону Центральна виборча комісія може з власної ініціативи в разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення.

Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом (частина дев’ятнадцята статті 27 Закону).

Частиною п’ятою статті 11 Закону передбачено, що виборчий процес завершується офіційним оприлюдненням результатів місцевих виборів у порядку, встановленому Законом.

Комісією встановлено, що рішення, прийняті Здорівською сільською виборчою комісією та дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 320300 7 – 8 та 15 травня 2017 року, та складення відповідно до них указаними комісіями протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, про підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови від 8 травня 2017 року не відповідають вимогам Закону.

Отже, такі рішення та дії не створили юридичних наслідків, настання яких є передумовою завершення виборчого процесу виборів Здорівського сільського голови, як передбачено частиною п’ятою статті 11 Закону, у зв’язку з чим виборчий процес позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року не завершений, статус суб’єктів виборчого процесу відповідні особи не втратили.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.

Статтями 21, 22 Конституції України встановлено, що права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними, конституційні права і свободи гарантуються.

Так, громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (стаття 38 Основного Закону України).

Відповідно до статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади – жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста – самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України в порядку, встановленому законом.

Частиною першою статті 5, частиною першої статті 12  Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що система місцевого самоврядування включає, зокрема, сільського голову, який є головною посадовою особою територіальної громади села (добровільного об’єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл).

Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування сільського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях (стаття 141 Конституції України).

Сільський голова згідно з частиною 4 статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, а також представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства.

Таким чином, на сьогодні порушено гарантовані Конституцією та законами України не лише права Здорівської сільської територіальної громади на здійснення місцевого самоврядування, а й виборчі права членів цієї громади – мешканців села Здорівка.

Центральна виборча комісія здійснює контроль за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України (пункт 1 частини першої статті 24 Закону).

Відповідно до частини дев’ятої статті 99 Закону виборча комісія вищого рівня на підставі скарги, рішення суду або з власної ініціативи може скасувати рішення виборчої комісії нижчого рівня та зобов’язати виборчу комісію нижчого рівня повторно розглянути порушене питання.

З огляду на вищевказані обставини Комісія звертає увагу на необхідність відновлення  порушених прав територіальної громади села Здорівка, для чого вважає за необхідне зобов’язати дільничну виборчу комісію виборчої дільниці № 320300, Здорівську сільську виборчу комісію встановити підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року шляхом складання відповідних протоколів у визначеному Комісією порядку.

Враховуючи викладене, на підставі статей 21, 22, 38, 140, 141 Конституції України, відповідно до частини першої статті 24, частини дев’ятнадцятої статті 27, частини дев’ятої статті 99 Закону України "Про місцеві вибори", керуючись частиною другою статті 1, частиною першою статті 2, статтями 11 – 13, частиною першою статті 16, пунктами 2, 9 статті 21, пунктом 5 частини першої статті 24 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Визнати незаконними дії дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 щодо складання акта від 8 травня 2017 року про виявлення обставин, передбачених пунктом 2 частини першої статті 81 Закону України "Про місцеві вибори", складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 від 8 травня 2017 року.

2. Визнати незаконними дії Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області  щодо складання акта від 8 травня 2017 року про виявлення обставин, передбачених пунктом 2 частини першої статті 81 Закону України "Про місцеві вибори", складання протоколів про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року від 8 травня 2017 року, про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Здорівського сільського голови від 8 травня 2017 року, про результати позачергових виборів Здорівського сільського голови села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Здорівського сільського голови від 8 травня 2017 року.

3. Скасувати постанову  дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 від 8 травня 2017 року № 1 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300 на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року".

4. Скасувати постанови Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області від 7 травня 2017 року № 10 "Про виконання Постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року по справі № 362/2167/17", від 8 травня 2017 року № 11 "Про повторний перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300", № 12 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300", від 15 травня 2017 року № 15 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись".

5. Зобов’язати дільничну виборчу комісію виборчої дільниці № 320300:

до 2 червня 2017 року включно звернутись до архівного сектору Васильківської районної державної адміністрації Київської області для отримання доступу у визначеному законодавством України порядку до переданої на зберігання виборчої документації з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року;

до  6 червня 2017 року включно здійснити підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року з використанням виборчих бюлетенів з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року, які перебувають на зберіганні в архівному секторі Васильківської районної державної адміністрації Київської області, та скласти протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року, передбачений статтею 80 Закону України "Про місцеві вибори", у відповідній кількості примірників;

до 7 червня 2017 року включно доставити до Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області запаковані відповідно до вимог частини восьмої статті 80 Закону України "Про місцеві вибори" перший та другий примірники протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року.

6. Зобов’язати Здорівську сільську виборчу комісію Васильківського району Київської області невідкладно, але не пізніше 8 червня 2017 року:

прийняти і розглянути протокол дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року на своєму засіданні;

на підставі протоколу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року встановити підсумки голосування з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року шляхом складання протоколу про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі, передбаченого статтею 83 Закону України "Про місцеві вибори", у відповідній кількості примірників;

на підставі протоколу про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі встановити результати позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року шляхом складання протоколу про результати виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі, передбаченого статтею 85 Закону України "Про місцеві вибори", у відповідній кількості примірників;

невідкладно після складення протоколу про результати виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі прийняти рішення відповідно до частини четвертої статті 85 Закону України "Про місцеві вибори";

до 9 червня 2017 року включно доставити до Центральної виборчої комісії звіт про виконання постанови Комісії, належним чином засвідчені копії перших примірників протоколів дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300, про підсумки голосування з виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі, про результати виборів Здорівського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі, а також рішення, прийнятого на підставі зазначеного протоколу про результати виборів Здорівського сільського голови.

7. Зобов’язати архівний сектор Васильківської районної державної адміністрації Київської області відповідно до Порядку доступу до виборчої документації тимчасового строку зберігання, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 13 травня 2015 року № 674/5, забезпечити доступ дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 до виборчої документації з позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року та можливість проведення засідання дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 з метою виконання цієї постанови Центральної виборчої комісії.

8. Звернути увагу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України.

9. Копії цієї постанови надіслати дільничній виборчій комісії виборчої дільниці № 320300, Здорівській сільській виборчій комісії Васильківського району Київської області, Васильківській районній державній адміністрації Київської області, архівному сектору Васильківської районної державної адміністрації Київської області, Кобзар О.М.

10. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   М. ОХЕНДОВСЬКИЙ