УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

4 вересня 2019 року № 1901

Про окремі питання забезпечення виконання судових рішень

Частиною третьою статті 77, пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України передбачено, що організація і порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюються законом. Спеціальним законом, який регламентує відповідне питання, є Закон України "Про вибори народних депутатів України" (далі – Закон).

Згідно з частиною першою статті 11 Закону виборчий процес – це здійснення суб’єктами, визначеними статтею 12 Закону, передбачених ним виборчих процедур.

Виборчий процес включає вказані в частині п’ятій, а у визначених Законом випадках й у частині шостій статті 11 Закону етапи, у тому числі підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування; встановлення результатів виборів народних депутатів України та їх офіційне оприлюднення.

Процедуру підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях, прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією, встановлення підсумків голосування в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатних виборчих округах, прийняття та розгляду протоколів окружних виборчих комісій Центральною виборчою комісією визначено статтями 88 – 97 Закону, а встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України – статтями 98, 99 Закону.

Так, відповідно до частини першої статті 99 Закону Комісія на своєму засіданні на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних виборчих округах, у тому числі з поміткою "Уточнений", не пізніш як на п’ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів народних депутатів України у відповідних одномандатних виборчих округах, про що складає протоколи.

Не пізніш як на п’ятий день з дня встановлення результатів виборів народних депутатів України Комісія офіційно оприлюднює їх у газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр" (частина перша статті 100 Закону).

Крім того, у визначеному статтею 101 Закону порядку здійснюється реєстрація обраних народних депутатів України.

Відповідно до частини третьої статті 31 Закону повноваження окружних виборчих комісій припиняються через п’ятнадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України. Водночас через п’ять днів після дня офіційного оприлюднення результатів виборів народних депутатів України припиняються повноваження дільничних виборчих комісій (частина третя статті 32 Закону).

Згідно з частиною сьомою статті 11 Закону виборчий процес завершується через п’ятнадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України.

Указом Президента України від 21 травня 2019 року № 303/2019 "Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів" достроково припинено повноваження Верховної Ради України восьмого скликання та призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.

21 липня 2019 року відбулися позачергові вибори народних депутатів України, зокрема в одномандатному виборчому окрузі № 198.

29 липня 2019 року окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 198 (далі – окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 198) склала протокол про підсумки голосування в цьому окрузі та транспортувала його разом з іншою виборчою документацією до Центральної виборчої комісії.

Комісія на засіданні 29 липня 2019 року заслухала відомості протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в цьому окрузі, складеного та підписаного того самого дня, і прийняла його для розгляду та подальшого опрацювання.

Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2019 року в справі № 580/2351/19 указану окружну виборчу комісію зобов’язано провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 710239, 710243, 710249, 710511, 710520, 710523, 710529, 710532, 710534, 710537, 710539, 710737, 710902, 710915, 710916.

Зважаючи на виявлення в протоколі окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 низки помилок та неточностей, Центральна виборча комісія 30 липня 2019 року прийняла рішення про зобов’язання цієї окружної виборчої комісії розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах указаного округу в порядку, передбаченому Законом, виконавши при цьому зазначене судове рішення, а також скласти протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 з поміткою "Уточнений", транспортувати його та інші необхідні виборчі документи до Центральної виборчої комісії не пізніше 16 години 1 серпня 2019 року.

У період з 30 липня до 2 серпня 2019 року окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 198 здійснила повторний підрахунок голосів виборців згідно з постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2019 року в справі № 580/2351/19 на виборчих дільницях № 710239, 710243, 710249, 710511, 710520, 710523, 710529, 710532, 710534, 710537, 710539, 710737, 710902, 710915, 710916 та відповідно до своєї постанови від 29 липня 2019 року № 41 – на виборчій дільниці № 710261, а також внесла зміни до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу на виконання рішення Центральної виборчої комісії від 30 липня 2019 року.

Окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 198 2 серпня 2019 року на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 198, у тому числі з поміткою "Уточнений", протоколів окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про повторний підрахунок голосів виборців на окремих виборчих дільницях цього округу склала протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 з поміткою "Уточнений" та того самого дня транспортувала його до Комісії.

Центральна виборча комісія на засіданні 2 серпня 2019 року прийняла зазначений протокол окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі.

На виконання вимог статті 99 Закону Центральна виборча комісія 5 серпня 2019 року на підставі протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в цьому виборчому окрузі від 2 серпня 2019 року з поміткою "Уточнений" встановила результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, про що склала відповідний протокол.

Згідно із зазначеним протоколом на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198 обраним народним депутатом України є Рудик Сергій Ярославович.

Відповідно до статті 100 Закону 7 серпня 2019 року Центральна виборча комісія офіційно оприлюднила список народних депутатів України, обраних на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, в газетах "Голос України" (№ 148 (7154) від 7 серпня 2019 року) та "Урядовий кур’єр" (№ 149 (6512) від 7 серпня 2019 року), у тому числі інформацію про народного депутата України Рудика С.Я., який є обраним в одномандатному виборчому окрузі № 198.

До Комісії 7 серпня 2019 року надійшли документи для реєстрації Рудика С.Я. народним депутатом України.

Водночас постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19 визнано протиправною бездіяльність окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 щодо нездійснення розгляду заяв від 27 липня 2019 року № 501 – 510, 513, 515, 517 – 525, 527 – 531, 533 – 543 про порушення виборчого законодавства, поданих Стаценком В.В., довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", Д’яченко Н.О., та зобов’язано вказану окружну виборчу комісію розглянути зазначені заяви.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 8 серпня 2019 року в справі № 580/2430/19 залишено без змін рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 3 серпня 2019 року в цій справі, яким відмовлено в задоволенні позову про визнання протиправними дій окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 щодо складання протоколу про підсумки голосування в цьому окрузі від 29 липня 2019 року та скасування відповідного протоколу, визнання протиправним і скасування протоколу вказаної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 2 серпня 2019 року з позначкою "Уточнений", а також про зобов’язання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 провести повторний підрахунок голосів виборців у зазначеному окрузі та призначити у ньому повторне голосування.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19 частково скасовано рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 5 серпня 2019 року та винесено нове рішення, яким визнано "протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 198 від 29.07.2019 щодо складання протоколу про підсумки голосування на дільничних виборчих комісіях №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262" та визнано "протиправним протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 29.07.2019 на дільничних виборчих комісіях №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262".

Згідно з висновком Шостого апеляційного адміністративного суду, викладеним у мотивувальній частині вказаного рішення, "належним способом відновлення порушеного права є зобов’язання відповідача прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на дільничних виборчих комісіях №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262".

Постановою Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 855/348/19 відмовлено в задоволенні позову про визнання протиправною бездіяльності Центральної виборчої комісії щодо неприйняття рішення про припинення повноважень окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 у зв’язку із наявністю системних грубих порушень Закону та бездіяльності щодо непроведення контролю за додержанням законодавства окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 198; визнання протиправними дій Комісії щодо прийняття та врахування протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 з поміткою "Уточнений" від 2 серпня 2019 року про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198; зобов’язання Центральної виборчої комісії скасувати вказаний протокол окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198; зобов’язання Комісії призначити повторне голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 та встановити підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198.

Постановою Комісії від 12 серпня 2019 року № 1863 "Про реєстрацію народних депутатів України, обраних на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатних виборчих округах" за результатами розгляду поданих Рудиком С.Я. 7 серпня 2019 року документів та на підставі протоколу Центральної виборчої комісії про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, складеного 5 серпня 2019 року, Рудика С.Я. зареєстровано народним депутатом України, обраним на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198.

З 13 серпня 2019 року припинилися повноваження дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, що здійснювали організацію підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2019 року у справі № 580/2494/19 залишено без змін рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 9 серпня 2019 року про відмову в задоволенні позову щодо визнання протиправним та скасування протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198, складеного 2 серпня 2019 року з поміткою "Уточнений", визнання протиправними дій цієї комісії щодо складення і підписання вказаного протоколу, визнання протиправним та скасування рішення, яке оформлене протоколом окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 від 2 серпня 2019 з поміткою "Уточнений" про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198.

17 серпня 2019 року після перегляду в апеляційному порядку Великою Палатою Верховного Суду набрало законної сили Рішення Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року в справі № 9901/441/19 у частині визнання протиправним та скасування протоколу Центральної виборчої комісії про результати виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 5 серпня 2019 року та зобов’язання Центральної виборчої комісії продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 з урахуванням постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19 та від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19.

При цьому постановою Великої Палати Верховного Суду від 17 серпня 2019 року в справі № 9901/441/19 дії Центральної виборчої комісії стосовно встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 5 серпня 2019 року визнано правомірними.

Велика Палата Верховного Суду з обставин матеріалів справи № 9901/441/19 встановила, що "станом на 3 серпня 2019 року, тобто на час прийняття ЦВК протоколів про підсумки голосування в одномандатному окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", і на день складення протоколу про результати виборів в одномандатному виборчому окрузі – 5 серпня 2019 року, у ЦВК не було причин для невиконання вимог статті 99 Закону № 4061-VI щодо встановлення результатів виборів депутатів в одномандатному окрузі № 198. Тобто таких факторів, які в розумінні виборчого законодавства є істотними, винятковими і такими, що унеможливлювали чи могли вплинути на встановлення результатів виборів.

На час встановлення результатів виборів в одномандатному окрузі № 198 ЦВК такими даними не володіла".

Водночас, як зазначила Велика Палата Верховного Суду, "на час розгляду цієї справи в суді першої інстанції були ухвалені кілька постанов суду апеляційної інстанції щодо нерозгляду заяв про порушення виборчого законодавства під час встановлення підсумків голосування, складання окружною виборчою комісією протоколу про підсумки голосування та визнання його протиправним, а також проведення повторного підрахунку голосів в одномандатному виборчому окрузі № 198.

Зокрема послався суд і на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19 про визнання протиправною бездіяльності ОВК № 198 щодо нездійснення розгляду заяв від 27 липня 2019 року № 501-510, 513, 515, 517-525, 527-531, 533-543 про порушення виборчого законодавства, поданих Стаценком В.В. як довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "СЛУГА НАРОДУ", Д’яченко Н.О., та зобов’язав розглянути ці заяви.

Слушним є посилання суду й на постанову того самого адміністративного суду від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 про визнання протиправними дій ОВК № 198 від 29 липня 2019 року щодо складання протоколу про підсумки голосування на дільничних виборчих комісіях № 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262 та визнання протиправним протоколу про підсумки голосування на одномандатному виборчому окрузі № 198 від
29 липня 2019 року на дільничних виборчих комісіях № 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256,710257,710258,710259,710260,710261,710262.

Із дати постановлення цих судових рішень видно, що вони були ухвалені після встановлення результатів виборів у одномандатному окрузі № 198. На час складання протоколу про результати виборів депутата в цьому окрузі (5 серпня 2019 року) ЦВК не було відомо про ухвалення судових рішень про встановлення порушень голосування, що можуть вплинути чи змінити підсумки голосування в одномандатному окрузі № 198.

Судові рішення про порушення під час голосування на окремих виборчих дільницях одномандатного округу №198 були ухвалені після складення протоколу про результати виборів у цьому окрузі. Однак висновки зазначених судових рішень стосуються підсумків голосування на окремих виборчих дільницях, на яких були допущені порушення до складення ЦВК протоколу про результати виборів. А тому такі висновки у сукупності є такими, що можуть вплинути на результати виборів в одномандатному окрузі.

Набрання законної сили, судовими рішеннями про встановлення порушень голосування після складення ЦВК протоколу про результати виборів, вид, зміст та характер порушень голосування, обов’язковість судових рішень для встановлення результатів голосування є тими обставинами, які підлягають врахуванню під час встановлення ЦВК результатів виборів незалежно від складення нею протоколу про результати голосування у строк, встановлений статтею 99 Закону № 4061-VI.

У зв’язку з цим Велика Палата Верховного Суду погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування протоколу ЦВК про встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі №198 від 5 серпня 2019 року із покладенням на відповідача обов’язку продовжити дії по встановленню результатів виборів народних депутатів України у одномандатному виборчому окрузі №198 з урахуванням постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі №580/2433/19 та від 10 серпня 2019 року у справі №580/2437/19.

Забезпечення публічних інтересів у належному виконанні чинних судових рішень і захисті результатів вільного волевиявлення громадян є легітимною метою обмежень приватних інтересів кандидатів у народні депутати України. Така мета досягається заходами, вказаними у рішенні суду першої інстанції у частині, яку Велика Палата Верховного Суду залишає без змін. А самі ці заходи є пропорційними означеній меті, оскільки немає менш обтяжливого заходу їх досягнення з урахуванням обставин цієї справи. Вказане відповідає суті статті 3 Першого Протоколу Конвенції, яка, не конкретизуючи перелік легітимних цілей обмеження зазначених у ній прав, надає Договірним Сторонам широку свободу розсуду для застосовування таких обмежень. Договірні Сторони вільні виправдати застосування обмежень за умови, що відповідність такої мети принципу верховенства права та загальним цілям Конвенції доведено конкретними обставинами справи".

Велика Палата Верховного Суду погодилась з висновками Верховного Суду щодо необґрунтованого посилання представника третьої особи та Центральної виборчої комісії на правові висновки постанови Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 855/348/19 та зазначила, що "у цьому рішенні Верховний Суд не формулював обов’язкового правового висновку про те, що після складання ЦВК протоколу про результати виборів і за наявності судових рішень, ухвалених після його складання про порушення голосування на виборчих дільницях, цей протокол є остаточним і таким, що не підлягає скасуванню".

Також Велика Палата Верховного Суду у постанові від 17 серпня 2019 року в справі № 9901/441/19 зазначила, що посилання представника третьої особи та Центральної виборчої комісії на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 8 серпня 2019 року у справі № 580/2430/19 та від 16 серпня 2019 року у справі № 580/2494/19 "не можуть бути підставами для втручання в рішення суду першої інстанції, оскільки вони не заперечують чинність і обов’язковість постанов цього ж самого суду від 7 серпня 2019 року у справі №580/2433/19 і від 10 серпня 2019 року у справі №580/2437/19".

Центральна виборча комісія на виконання судових рішень у справі № 9901/441/19 21 серпня 2019 року прийняла постанову № 1888 "Про виконання судових рішень", якою врахувала постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19 та від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19 під час продовження дій щодо встановлення результатів позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, визначила, що результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198 встановлюватимуться на підставі протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 з поміткою "Уточнений" від 2 серпня 2019 року, а також того самого дня склала протокол про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, згідно з яким обраним народним депутатом України в цьому окрузі є Рудик С.Я.

22 серпня 2019 року було останнім днем виконання повноважень окружними виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, що здійснювали організацію підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.

 Відповідно до статті 115 Закону окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 198 передано виборчу та іншу документацію на зберігання до відповідної місцевої державної архівної установи. 

Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань 23 серпня 2019 року вчинено запис про державну реєстрацію припинення окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 як юридичної особи.

Постановою Центральної виборчої комісії від 23 серпня 2019 року № 1894 "Про питання реєстрації народного депутата України Рудика С.Я., обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198" внесено зміни до постанови Центральної виборчої комісії від 12 серпня 2019 року № 1863 "Про реєстрацію народних депутатів України, обраних на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатних виборчих округах" та виключено з додатка 15 до неї позицію стосовно зареєстрованого народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, Рудика С.Я., а також зареєстровано вказаного народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198.

Разом з тим постанову Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2019 року № 1888 "Про виконання судових рішень" скасовано рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 24 серпня 2019 року та постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 28 серпня 2019 року у справі № 855/375/19, а протокол про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, складений Комісією 21 серпня 2019 року, – рішеннями Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 серпня 2019 року у справах № 9901/467/19 та № 9901/468/19, залишеними 28 серпня 2019 року без змін постановами Великої Палати Верховного Суду у цих справах.

Судовими рішеннями у справі № 9901/467/19 також зобов’язано Центральну виборчу комісію продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 за наслідками виконання постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19, від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 та рішення Касаційного адміністративному суду у складі Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 9901/441/19.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй постанові від 28 серпня 2019 року у справі № 855/375/19 зазначив, що "ЦВК ухилилася від реального виконання рішення Верховного Суду, ухваленого у справі №9901/441/19 щодо реалізації її повноважень під час встановлення результатів виборів та фактично не врахувала судових рішень, ухвалених у справах №580/2433/19 та 580/2437/19, а тому Верховний Суд дійшов висновку про протиправність Постанови ЦВК №1888".

Також колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду вказала на те, що "відхиляє доводи апеляційних скарг відповідача та третьої особи, що особою, на яку покладено обов’язок щодо виконання рішень суду, ухвалених у справах №580/2433/19 та 580/2437/19 є ОВК №198, а не ЦВК та відсутність судових рішень, якими зобов’язано здійснити повторний підрахунок голосів, як підставу для невжиття заходів реагування на виконання цих рішень та врахування їх під час встановлення результатів виборів в одномандатному виборчому окрузі №198, оскільки відповідно до приписів статті 2 Закону № 1932 саме на ЦВК покладено обов’язок забезпечити дотримання передбачених Конституцією України та Законами України принципів і засад виборчого процесу на всій території України. Крім того, колегія суддів зазначає, що рішенням Верховного Суду у справі №9901/441/19 саме на ЦВК, як єдиного суб’єкта, який має повноваження на встановлення результатів виборів покладено обов’язок врахувати під час встановлення результатів виборів у одномандатному виборчому окрузі №198 судових рішень, ухвалених у справах №580/2433/19 та 580/2437/19".

Згідно з висновками Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у рішенні від 24 серпня 2019 року у справі № 9901/467/19 "постанова Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 580/2437/19 була ухвалена та набрала чинності 10 серпня 2019 року. Даною постановою визнано протиправним протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №198 від 29.07.2019 на інших дільничних виборчих комісіях, а саме №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262.

При цьому, у мотивувальній частині цієї постанови висновок про недостовірність даних стосовно голосування в підсумковому протоколі по вищевказаним дільницям поширено також і на протокол ОВК № 198 від 2 серпня 2019 року, а також вказано, що належним способом відновлення порушеного права є прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів на означених дільницях.

Колегія суддів відхиляє доводи представників Комісії, що означеним судовим рішенням а ні ЦВК, а ні ОВК не було зобов’язано здійснити повторний підрахунок голосів по вищепереліченим дільницям, як підставу для не вжиття заходів реагування на виконання цього рішення.

Статтею 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" визначені основні принципи діяльності Комісії, згідно яких Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об’єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Комісія є єдиним суб’єктом який в силу своїх повноважень встановлює результати виборів.

Верховний Суд погоджується із доводами відповідача, що Комісія встановлює результати виборів на підставі протоколів окружної виборчої комісії про підсумки голосування в окрузі.

Одночасно колегія суддів звертає увагу, що функцію встановлення результатів виборів ЦВК здійснює не механічно і формально, вона також забезпечує наглядові функції як орган, який очолює систему виборчих комісій та уповноважений видавати акти обов’язкові до виконання всіма суб’єктами відповідного виборчого процесу. Тож ЦВК не тільки приймає протоколи виборчих комісій, вона повинна вивчати їх зміст, обставини їх складення, розглядати скарги щодо них та здійснювати інші повноваження для забезпечення дійсних (неспотворених) результатів виборів.

Підсумковий контроль дійсності виборів здійснюється судом".

"Оцінюючи виконання Комісією вищевказаного рішення Верховного Суду, колегія суддів погоджується із доводами позивача, що відповідачем вжито лише одну дію – прийнято постанову № 1888 від 21 серпня 2019 року "Про виконання судових рішень", де відповідач констатував, що вчинення дій на виконання рішень судів, зазначених у вищевказаній постанові Верховного Суду, не могли вплинути та не вплинули на встановлення результатів голосування в межах ОВО № 198".

"За таких обставин Суд приходить до висновку, що Комісія ухилилася від реального виконання рішення Касаційного адміністративному суду у складі Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 9901/441/19, що вимагало реалізації її повноважень в частині організації повторного підрахунку голосів на дільницях, визначених постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19, та вирішення ситуації з нерозглянутими скаргами, визначених постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19. Наведене призвело до повторного складення Комісією необґрунтованого протоколу про встановлення результатів виборів в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 21 серпня 2019 року".

Залишаючи 28 серпня 2019 року без змін рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 серпня 2019 року у справі № 9901/467/19, Велика Палата Верховного Суду у своїй постанові погодилася з викладеними вище висновками Верховного Суду, а також зазначила, що "частиною п’ятою статті 97 Закону № 4061-VI визначено, що у разі ненадходження до ЦВК протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу або протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі у строки, визначені цим Законом, ЦВК здійснює повноваження відповідної окружної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу або в одномандатному окрузі.

Таким чином, посилання ЦВК на те, що повноваження окружних виборчих комісій, що здійснювали організацію підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року, з 23 серпня 2019 року припинено, а повноваження дільничних виборчих комісій з таких виборів припинилися ще з 13 серпня 2019 року, і це є підставою неможливості продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 за наслідками виконання постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19, від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 та рішення Касаційного адміністративному суду у складі Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 9901/441/19, є непереконливими й спростовуються вказаними вище положеннями частини п’ятої статті 97 Закону № 4061-VI.

Доводи апеляційної скарги третьої особи щодо неврахування Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду висновку, викладеного в постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року у справі № 580/2430/19, про відсутність будь-яких порушень виборчого законодавства під час голосування і підрахунку голосів на виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 198, не впливають на правильність висновків суду першої інстанції, викладених в оскаржуваному судовому рішенні, оскільки вони у своїй сукупності не спростовують того, що станом на 21 серпня 2019 року, тобто на час складення ЦВК протоколу від 21 серпня 2019 року про встановлення результатів виборів у одномандатному виборчому окрузі № 198 не були виконані всі дії зі встановлення достовірних підсумків голосування в цьому окрузі, на які вказали суди в рішеннях у справах № 9901/441/19 та № 580/2437/19".

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у ході розгляду справи № 9901/468/19 вказав, що "постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду від 12 серпня 2019 у справі  9901/441/19 було зобов’язано ЦВК продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 з урахуванням постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 у справі 580/2433/19 та від 10 серпня 2019 у справі 580/2437/19.

Згідно ст.14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Таким чином, судове рішення, яке набрало законної сили, підлягає обов’язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов’язок.

Це означає, що особа, якій належить виконати судове рішення, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права".

Переглядаючи в апеляційному порядку рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 серпня 2019 року у справі № 9901/468/19 та залишаючи відповідне рішення без змін, Велика Палата Верховного Суду у своїй постанові від 28 серпня 2019 року дійшла висновку, що "шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 10 серпня 2019 року у справі 580/2437/19 визнав протиправними дії ОВК № 198 від 29 липня 2019 року щодо складання протоколу про підсумки голосування на низці ДВК за відомими номерами та визнав протиправним протокол про підсумки голосування в ОВО № 198 від 29 липня 2019 року на цих дільницях. У резолютивній частині цього рішення не зазначив способу його виконання у разі визнання протиправним рішення, дії чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень (частина друга статті 245 КАС України).

Водночас із цієї постанови як цілісного єдиного судового акта випливає, що апеляційний суд розглядав вимоги позову про проведення повторного перерахунку голосів в ОВО № 198 і в мотивувальній частині вирішив, що вони підлягають частковому задоволенню.

Цей суд послався на частину другу статті 9 КАС України про право суду вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб’єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб’єктів владних повноважень, частину другу статті 308 цього Кодексу – про те, що суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов’язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. Застосував їх і вирішив, що для ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача потрібно визнати протиправною бездіяльність ОВК № 198 щодо неприйняття рішень за всіма спірними протоколами ДВК з дотриманням положень статті 94 Закону № 4061-VI і з огляду на положення частин тринадцятої, чотирнадцятої цієї статті зобов’язати відповідача прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на перелічених у його постанові виборчих дільницях".

Також Велика Палата Верховного Суду вказала, "як убачається зі змісту протоколу ОВК № 198 від 19-20 серпня 2019 року, рішення щодо повторного розгляду на поточному засіданні ОВК питання про проведення повторного підрахунку голосів на спірних виборчих дільницях з урахуванням рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 прийнято не було.

ЦВК, проаналізувавши зміст судових рішень, предметом яких було оскарження результатів виборів в ОВО № 198, в тому числі постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19, вирішуючи питання стосовно продовження дій зі встановлення результатів виборів у спірному окрузі, надала перевагу резолютивній частині цього рішення, змісту інших судових рішень та дійшла висновку про те, що судове рішення від 10 серпня 2019 року не може вплинути на встановлення результатів позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в ОВО № 198".

"Зі змісту та значимості встановлених обставин справи та відповідних нормативних положень виборчого законодавства випливає, що ЦВК після скасування протоколу про встановлення результатів виборів в ОВО № 198 від 05 серпня 2019 року повинна була організувати, проконтролювати і реалізувати свої повноваження на повторне встановлення результатів виборів в цьому окрузі на підставі протоколу ОВК № 198 про підсумки голосування з поміткою "Уточнений", який мав би містити відомості про результати виконання рішення суду, зокрема постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2351/19, про повторний підрахунок голосів на перелічених у цьому рішенні виборчих дільницях.

Із матеріалів справи випливає, що ЦВК і ОВК № 198 не виконали вимог виборчого закону, а Комісія фактично прийняла рішення про встановлення результатів виборів у цьому ОВО без урахування вимог судового рішення.

Велика Палата Верховного Суду вважає, що за означених обставин суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що Комісія, коли 21 серпня 2019 року складала протокол про результати виборів в одномандатному виборчому окрузі № 198, не виконала судове рішення, яке набрало законної сили і підлягало обов’язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов’язок. У свою чергу, як вирішив суд, це означає, що особа, якій належить виконати судове рішення, повинна була здійснити достатні дії для організації процесу його виконання незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечитиме запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права".

На підтвердження слушності висновків суду першої інстанції Велика Палата Верховного Суду у справі № 9901/468/19 також послалася на положення частини першої статті 13, частини першої статті 16, пунктів 1 – 4, 13 частини першої статті 17, пунктів 1, 2, 10, 11, 12, 17 статті 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", частин першої – третьої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України та зазначила, що "наведені законодавчі положення у взаємозв’язку з преамбулою Закону № 1932-IV про правовий статус, основні засади організації діяльності Комісії, компетенцію із забезпечення організації підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні, забезпечення реалізації та захисту конституційних виборчих прав громадян України, дають підстави вважати, що у випадку встановлення судовим рішенням порушень порядку голосування на виборчих дільницях і підрахунку голосів на них та покладення на Комісію та підконтрольні їй виборчі дільниці обов’язку провести повторний підрахунок голосів, Комісія повинна забезпечити здійснення дій, до яких зобов’язує рішення суду.

Покликання в апеляційних скаргах на виконання Комісією постанов Шостого апеляційного адміністративного суду, ухвалених після 05 серпня 2019 року, на існування обов’язкових до виконання інших судових рішень, в яких не було встановлено будь-яких порушень під час голосування і підрахунку голосів на виборчих дільницях одномандатного округу № 198, на точне розуміння і виконання резолютивної частини постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2351/19 та інші подібні за характером міркування – не впливають на правильність і законність оскарженого рішення та не актуалізують необхідності наводити на них спростування, оскільки вони у своїй сукупності не заперечують того, що станом на 21 серпня 2019 року, тобто на час складення Комісією протоколу ЦВК від 21 серпня 2019 року про встановлення результатів виборів в ОВО № 198 не були виконані всі дії зі встановлення достовірних підсумків голосування в цьому окрузі, на які вказав суд у відомому рішенні".

Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 серпня 2019 року у справі № 855/379/19 визнано протиправними дії Центральної виборчої комісії щодо реєстрації Рудика С.Я. народним депутатом України, обраним на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198; визнано протиправною та скасовано постанову Центральної виборчої комісії від 23 серпня 2019 року № 1894 в частині пункту 2, згідно з яким Комісією було вирішено зареєструвати народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, Рудика С.Я.; зобов’язано Центральну виборчу комісію опублікувати в офіційних друкованих виданнях "Голос України" та "Урядовий кур’єр" спростування інформації щодо обрання народним депутатом України на вказаних виборах в одномандатному виборчому окрузі № 198 Рудика С.Я.; зупинено дію постанови Центральної виборчої комісії від 23 серпня 2019 року № 1894 в частині пункту 2. Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 1 вересня 2019 року в цій справі рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 серпня 2019 року у справі № 855/379/19 скасовано в частині зупинення дії пункту 2 постанови Центральної виборчої комісії від 23 серпня 2019 року № 1894, в іншій частині рішення суду першої інстанції залишено без змін.

На виконання судових рішень у справі № 855/379/19 Центральна виборча комісія в газетах "Голос України" (№ 166 (7172) від 3 вересня 2019 року) та "Урядовий кур’єр" (№ 167 (6530) від 3 вересня 2019 року) опублікувала повідомлення про спростування інформації щодо обрання на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року народним депутатом України в одномандатному виборчому окрузі № 198 Рудика С.Я.

Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія зазначає.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України та законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених законами України.

Статтею 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" на Центральну виборчу комісію покладено обов’язок забезпечити дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.

Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об’єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій та комісій з референдуму, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму (частина друга статті 1 зазначеного Закону).

Повноваження Центральної виборчої комісії щодо організації підготовки та проведення виборів народних депутатів України визначено статтями 17, 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та статтею 30 Закону.

Зокрема, відповідно до статті 2, пунктів 1 – 4, 13 статті 17, пунктів 1, 11, 12, 17 статті 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", пунктів 1, 21, 22 частини другої статті 30, частини п’ятої статті 97, статей 98 – 100 Закону Центральна виборча комісія забезпечує реалізацію і захист виборчих прав громадян України, дотримання передбачених Конституцією та законами України принципів і засад виборчого процесу, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України; організовує підготовку і проведення виборів народних депутатів України, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори; здійснює повноваження відповідної окружної виборчої комісії у разі ненадходження протоколу від окружної виборчої комісії про підсумки голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу або протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі у строки, визначені Законом, а також у разі бездіяльності окружної виборчої комісії; встановлює результати виборів народних депутатів України та офіційно оприлюднює їх.

Рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 серпня 2019 року у справі № 9901/467/19, залишеними без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 28 серпня 2019 року у цій справі, зобов’язано Центральну виборчу комісію продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 за наслідками виконання постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19, від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 та рішення Касаційного адміністративному суду у складі Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 9901/441/19.

Враховуючи, що розуміння рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 серпня 2019 року у справі № 9901/467/19 викликає труднощі, Центральна виборча комісія 4 вересня 2019 року відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України звернулася до вказаного суду із заявою про роз’яснення цього судового рішення.

Разом з тим згідно зі статтею 1291 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов’язковим до виконання.

Статтею 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

З огляду на зазначене, з метою забезпечення якнайшвидшого виконання судових рішень Центральна виборча комісія, беручи до уваги вказані вище приписи законів України, а також висновки, викладені Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду та Великою Палатою Верховного Суду у справах № 9901/441/19, 9901/467/19, 9901/468/19, Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду у справі № 855/375/19, зокрема щодо обов’язку Комісії забезпечити здійснення дій,  до яких зобов’язує рішення суду, вважає за необхідне вчинити попередні підготовчі дії, а саме:

отримати від Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області:

заяви Стаценка В.В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", Д’яченко Н.О., від 27 липня 2019 року № 501 – 510, 513, 515, 517 – 525, 527 – 531, 533 – 543 про порушення виборчого законодавства та інші документи окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198, що стосуються розгляду вказаних заяв;

пакети з виборчими документами дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України виборчих дільниць № 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262 одномандатного виборчого округу № 198, зокрема з виборчими бюлетенями з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також за наявності окремими думками членів дільничних виборчих комісій указаних виборчих дільниць, викладеними в письмовій формі, та іншу необхідну документацію;

визначити представників Центральної виборчої комісії, уповноважених здійснити приймання зазначеної виборчої документації від Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області;

звернутись до Національної поліції України для забезпечення охорони під час приймання, передачі та транспортування від Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області до Центральної виборчої комісії вказаної документації.

Враховуючи викладене, відповідно до статті 1291 Конституції України, статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, статті 30 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 1, 2, 11 – 13, 17, 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Визначити за необхідне з метою забезпечення виконання судових рішень отримати від Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області:

заяви Стаценка В.В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", Д’яченко Н.О., від 27 липня 2019 року № 501 – 510, 513, 515, 517 – 525, 527 – 531, 533 – 543 про порушення виборчого законодавства та інші документи окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 198, що стосуються розгляду вказаних заяв;

пакети з виборчими документами дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України виборчих дільниць № 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262 одномандатного виборчого округу № 198, зокрема з виборчими бюлетенями з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також за наявності окремими думками членів дільничних виборчих комісій указаних виборчих дільниць, викладеними в письмовій формі, та іншу необхідну документацію.

2. Уповноважити заступника керівника Секретаріату Центральної виборчої комісії Дубовика Сергія Олеговича, головних консультантів управління організаційно-методичної роботи Секретаріату Центральної виборчої комісії Клебана Олександра Степановича, Ружецького Сергія Васильовича та Лисенко Юлію Володимирівну, головного консультанта управління правового забезпечення Секретаріату Центральної виборчої комісії Рахнянського Богдана Юрійовича отримати від Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області документацію, визначену пунктом 1 цієї постанови.

3. Встановити, що приймання та передача документації, визначеної пунктом 1 цієї постанови, здійснюються за актом приймання-передачі.

4. Звернутись до Національної поліції України для забезпечення охорони під час приймання, передачі та транспортування від Архівного відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області до Центральної виборчої комісії документації, визначеної пунктом 1 цієї постанови.

5. Цю постанову надіслати Міністерству внутрішніх справ України, Національній поліції України, Архівному відділу виконкому Смілянської міської ради Черкаської області.

6. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   Т. СЛІПАЧУК