УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

10 травня 2007 року №28

Про пропозиції  щодо проекту
Закону України “Про внесення змін до деяких законів України”

Розглянувши пропозиції щодо вдосконалення законодавства України про позачергові вибори народних депутатів України, викладені у формі проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законів України”, керуючись статтями 11, 12, пунктом 6 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє :

1. Схвалити пропозиції щодо проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законів України” (додаються).

2. Цю постанову надіслати Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України.

Голова Центральної виборчої комісії Я. ДАВИДОВИЧ

Додатки та посилання

Додаток 1

Пропозиції
щодо проекту Закону України
“Про внесення змін до деяких законів України”

ЗАКОН УКРАЇНИ
“Про внесення змін до деяких законів України

Верховна Рада України  постановляє:

I. Внести до Закону України “Про вибори народних депутатів України”  (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 38 – 39, ст. 449) такі зміни:

1. Розділ XI Закону викласти у такій редакції:

“Розділ ХI. Особливості організації підготовки та проведення позачергових виборів депутатів

Стаття 102. Загальні особливості підготовки і проведення позачергових виборів депутатів

Підготовка та проведення позачергових виборів депутатів здійснюється в порядку та в строки, встановлені цим Законом, з урахуванням особливостей, передбачених статтями 102-1 – 102-23 цього Закону.

Стаття 102-1. Особливості територіальної організації позачергових виборів депутатів

1. Для проведення позачергових виборів депутатів використовуються територіальні виборчі округи, утворені на останніх виборах депутатів.

2. Рішення Центральної виборчої комісії про утворення територіальних виборчих округів з чергових виборів депутатів із зазначенням їх номерів, меж та центрів округів розміщується на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, публікується Комісією у триденний строк з дня початку виборчого процесу в газетах “Голос України” та “Урядовий кур'єр”, а також у семиденний строк з дня початку виборчого процесу – у регіональних друкованих засобах масової інформації.

3. Виборчі дільниці утворюються не пізніш як за тридцять три дні до дня виборів у порядку, встановленому цим Законом, з урахуванням особливостей, передбачених цією статтею.

4. Звичайні виборчі дільниці утворюються окружними виборчими комісіями у строки, визначені цією статтею за поданням виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад), районних у містах рад, а в разі відсутності таких органів – за пропозицією відповідно сільських, селищних, міських голів, голів районних у містах рад або посадових осіб, які відповідно до закону здійснюють їх повноваження, з обов’язковим урахуванням меж кожної звичайної виборчої дільниці (назва населеного пункту, вулиця, перелік житлових будинків), а також місцезнаходження дільничних виборчих комісій та приміщень для голосування, визначених для останніх виборів народних депутатів України. Зазначені подання вносяться до окружної виборчої комісії відповідними органами чи посадовими особами не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня виборів.

5. Спеціальні виборчі дільниці утворюються окружними виборчими комісіями за місцем розташування відповідних закладів чи установ або за місцем приписки судна чи полярної станції України у строк, установлений частиною третьою цієї статті, на підставі подань районних державних адміністрацій чи міських виконавчих комітетів міст обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення. Такі подання повинні надійти до відповідної окружної виборчої комісії не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня виборів.

Спеціальна виборча дільниця на території військової частини (формування), дислокованої за межами населеного пункту на значній віддалі від нього, може утворюватися як виняток Центральною виборчою комісією за поданням відповідної окружної виборчої комісії. Таке подання повинно надійти до Центральної виборчої комісії не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня виборів. Підставою для такого подання є звернення командира військової частини (формування) до відповідної окружної виборчої комісії, яке повинно надійти не пізніш як за тридцять сім днів до дня виборів.

6. Для проведення позачергових виборів депутатів використовуються закордонні виборчі дільниці, утворені для проведення останніх виборів депутатів.

Рішення Центральної виборчої комісії про утворення закордонних виборчих дільниць  для проведення чергових виборів депутатів розміщується на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, публікується Комісією в газетах “Голос України” та “Урядовий кур'єр”. Відповідне офіційне представництво чи консульська установа України у державі, де утворена закордонна виборча дільниця, публікує повідомлення про утворення закордонної виборчої дільниці із зазначенням відомостей, передбачених частиною шостою статті 22 цього Закону, у друкованих засобах масової інформації, доступних громадянам України, що проживають чи перебувають на відповідній території, або, у разі неможливості, оприлюднює таке повідомлення в інший спосіб не пізніш як на п'ятий день після дня отримання цього рішення.

Стаття 102-2 Особливості утворення окружної виборчої комісії на позачергових виборах депутатів

1. Окружні виборчі комісії утворюються Центральною виборчою комісією не пізніш як за сорок днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше п’ятнадцяти і не більше вісімнадцяти осіб за поданнями партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, а також за поданнями інших партій (блоків) – суб’єктів виборчого процесу, що вносяться до Центральної виборчої комісії не пізніш як за сорок п’ять днів до дня виборів.

2. Варіант 1. Подання кандидатур до складу окружних виборчих комісій від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, підписується керівником відповідної фракції та скріплюється печаткою партії, членом якої є керівник відповідної фракції.

Варіант 2. Подання кандидатур до складу окружних виборчих комісій від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, підписується керівником партії (керівниками партій, що входять до блоку) та скріплюється печаткою партії (печатками партій, що входять до блоку).

3. До складу окружної виборчої комісії обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) не більше трьох представників від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України. Не більше ніж по одному представнику від інших партій (блоків) – суб'єктів виборчого процесу включаються до складу окружної виборчої комісії шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією не пізніше ніж на третій день після закінчення строку внесення подань.

4. У разі якщо в установлений частиною першою цієї статті строк не надійшли подання щодо складу окружної виборчої комісії або якщо кількість запропонованих до складу окружної виборчої комісії осіб становить менше п’ятнадцяти, окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією за поданням її Голови у кількості п’ятнадцяти осіб з обов'язковим урахуванням поданих кандидатур від партій (блоків), передбачених частиною першою цієї статті. До подання додаються власноручно написані заяви осіб, запропонованих до складу окружної виборчої комісії, про згоду на участь у її роботі за поданням Голови Центральної виборчої комісії.

5. Рішення Центральної виборчої комісії про утворення окружних виборчих комісій та про їх склад розміщується на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, публікується Комісією у триденний строк від дня його прийняття в газетах “Голос України” та “Урядовий кур'єр”. Витяг із цього рішення про утворення окружних виборчих комісій у відповідному регіоні та про їх склад публікується Центральною виборчою комісією у регіональному друкованому засобі масової інформації у семиденний строк від дня прийняття зазначеного рішення. Рішення про зміни у складі окружної виборчої комісії публікуються у порядку та у строки, встановлені цією частиною, або оприлюднюється в інший спосіб не пізніше останнього дня перед днем виборів.

Стаття 102-3. Особливості утворення дільничних виборчих комісій на позачергових виборах депутатів

1. Дільнична виборча комісія звичайної чи спеціальної виборчої дільниці утворюється окружною виборчою комісією не пізніш як за двадцять п'ять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії за поданнями партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, а також за поданнями інших партій (блоків) – суб’єктів виборчого процесу, що вносяться до окружної виборчої комісії не пізніш як за тридцять днів до дня виборів.

2. Дільнична виборча комісія звичайної чи спеціальної виборчої дільниці, дільнична виборча комісія закордонної виборчої дільниці утворюються у складі:

1) для малих дільниць – 10 – 14 осіб;
2) для середніх дільниць – 14 – 16 осіб;
3) для великих дільниць – 16 – 18 осіб.

3. До складу дільничної виборчої комісії звичайної чи спеціальної виборчої дільниці, за винятком випадків, передбачених частиною дванадцятою статті 28 цього Закону, обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) не більше двох представників від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України. До складу дільничної виборчої комісії звичайної чи спеціальної виборчої дільниці включаються також не більше ніж по одному представнику (за наявності відповідного подання) від інших партій (блоків) – суб'єктів виборчого процесу шляхом жеребкування, що проводиться окружною виборчою комісією не пізніше ніж на третій день після закінчення строку внесення подань. Порядок проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій та розподілу керівних посад між партіями (блоками) у складі дільничних виборчих комісій визначається Центральною виборчою комісією.

4. Подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, підписується керівником відповідної республіканської в Автономній Республіці Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської організації партії (керівниками відповідних організацій партій, що входять до блоку), якщо інший порядок підписання подання не визначений центральним керівним органом партії або не встановлений угодою про утворення виборчого блоку партій. Підписане подання скріплюється печаткою відповідної організації партії (печатками відповідних організацій партій, що входять до блоку). Подання подається до окружної виборчої комісії особою, уповноваженою в установленому порядку керівником відповідної республіканської в Автономній Республіці Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської організації партії (керівниками відповідних організацій партій, що входять до блоку).

5. У разі якщо в установлений частиною першою цієї статті строк подання щодо складу дільничної виборчої комісії не надійшли або якщо кількість запропонованих до складу дільничної виборчої комісії осіб становить менше мінімальної кількості, встановленої частиною другою цієї статті, окружна виборча комісія зобов'язана утворити дільничну виборчу комісію за поданням голови окружної виборчої комісії у складі, не більшому ніж середня кількість осіб від складу комісії, кількість якого встановлено частиною другою цієї статті, з обов'язковим урахуванням поданих кандидатур від партій (блоків), передбачених частиною першою цієї статті. До подання додаються власноручно написані заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у її роботі за поданням голови окружної виборчої комісії.

6. Дільнична виборча комісія закордонної виборчої дільниці утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за двадцять п'ять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії за поданнями партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, інших партій (блоків) – суб’єктів виборчого процесу, а також Міністерства закордонних справ України. Відповідні подання вносяться не пізніш як за тридцять днів до дня виборів.

7. Варіант 1. Подання кандидатур до складу дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, підписується керівником відповідної фракції та скріплюється печаткою партії, членом якої є керівник відповідної фракції.

Варіант 2. Подання кандидатур до складу дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, підписується керівником партії (керівниками партій, що входять до блоку) та скріплюється печаткою партії (печатками партій, що входять до блоку).

8. До складу дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) не більше двох представників від партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України. Не більше ніж по одному представнику від інших партій (блоків) – суб'єктів виборчого процесу включаються до складу дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією не пізніше ніж на третій день після закінчення строку внесення подань.

9. Міністерство закордонних справ України включає до подання, внесеного у строк, установлений частиною шостою цієї статті, працівників дипломатичних чи інших офіційних представництв України (з дотриманням вимог частини третьої статті 26 цього Закону) за кордоном, військовослужбовців військових частин (формувань), дислокованих за межами України, або інших громадян України, які мають право голосу та проживають або перебувають у період підготовки та проведення виборів на території відповідної іноземної держави, у кількості, не меншій від мінімального і не більшій від середнього складу дільничних виборчих комісій,  кількість яких встановлено частиною другою цієї статті. Кандидатури, внесені Міністерством закордонних справ України, включаються до складу дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці у кількості, що передбаченій частиною другою цієї статті.

10. Рішення Центральної виборчої комісії про утворення дільничних виборчих комісій закордонних виборчих дільниць та про їх склад розміщується на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, публікується Комісією у триденний строк від дня його прийняття в газетах “Голос України” та “Урядовий кур'єр”. Рішення про утворення дільничної виборчої комісії закордонної виборчої дільниці, утвореної у винятковому випадку відповідно до частини восьмої статті 22 цього Закону, оприлюднюються у порядку та у строки, встановлені цією частиною, однак не пізніш як за п'ять днів до дня виборів.

Стаття 102-4. Особливості складання списків виборців

1. Складання списків виборців на звичайних виборчих дільницях здійснюється робочими групами обліку виборців, які утворюються районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, виконавчими органами міських рад (міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення) не пізніш як на п’ятий день з початку виборчого процесу позачергових виборів та діють до дня виборів включно.

2. До роботи в робочих групах обліку виборців залучаються сільські, селищні, міські голови міст районного значення, голови районних у місті рад або інші посадові особи, які відповідно до закону здійснюють їх повноваження.

3. Списки виборців на звичайних виборчих дільницях складаються з використанням списків виборців, на підставі яких проводилося голосування на останніх виборах депутатів, які згідно з частиною п’ятою статті 118 цього Закону були передані на зберігання до відповідних місцевих державних архівних установ, а також відомостей про виборців, які проживають або перебувають на відповідній території, що подаються робочим групам обліку виборців не пізніше ніж за сорок днів до дня голосування керівниками відповідних територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України; командирами військових частин (формувань); керівниками органів опіки та піклування; керівниками спеціалізованих закладів, які здійснюють облік бездомних громадян.

4. Відповідні місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не пізніш як за сорок п’ять днів до дня виборів
забезпечує надання відповідною державною архівною установою робочій групі обліку виборців список виборців на виборчих дільницях, який використовувався під час голосування на останніх виборах депутатів та був переданий на збереження відповідно до статті 118 цього Закону.

5. До відповідної робочої групи обліку виборців відомості про громадян України подають:

керівник відповідного районного (міського, районного у місті) органу Міністерства внутрішніх справ України:

1) про громадян України, зареєстрованих за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, яким після 26 березня 2006 року на день проведення виборів виповниться 18 років;

2) про осіб, які після 23 березня 2006 року набули громадянства України та отримали тимчасове посвідчення громадянина України або паспорт громадянина України;

3) про виборців, які після 23 березня 2006 року змінили реєстрацію місця проживання в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;

4) про виборців, які після 23 березня 2006 року зареєстрували своє місце проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці;

5) про виборців, які після 23 березня 2006 року зняті з реєстрації за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці;

6) про осіб, громадянство України яких припинено після 23 березня 2006 року;

керівник відповідного районного (міського, районного у місті) органу Міністерства юстиції України:

1) про виборців, які проживали на відповідній території та померли після 23 березня 2006 року;

2) про виборців, які після 23 березня 2006 року змінили прізвище, ім'я, по батькові, дату або місце народження;

командир військової частини (формування), дислокованої в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці:

1) про виборців – військовослужбовців строкової служби, які після 23 березня 2006 року прибули для проходження служби у цій військовій частині (формуванні);

2) про інших виборців, які після 23 березня 2006 року прибули для проживання на території дислокації цієї військової частини (формування);

3) про виборців (у тому числі військовослужбовців строкової служби), які після 23 березня 2006 року вибули з території дислокації цієї військової частини (формування);

керівник відповідного районного (міського, районного у місті) органу опіки та піклування:

1) про виборців, які після 23 березня 2006 року були визнані судом недієздатними, внаслідок чого щодо них була встановлена опіка;

2) про осіб, щодо яких судом після 23 березня 2006 року було скасовано рішення про визнання їх недієздатними, внаслідок чого щодо них була припинена опіка;

3) про виборців, які постійно нездатні пересуватися самостійно;

керівник розташованого в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці спеціалізованого закладу, який відповідно до закону здійснює облік бездомних громадян:

1) про виборців, які після 23 березня 2006 року зареєстровані за юридичною адресою закладу;

2) про виборців, які після 23 березня 2006 року зняті з реєстрації за юридичною адресою закладу.

Зазначені відомості подаються на паперових носіях та в електронному вигляді. Достовірність відомостей засвідчується підписом керівника відповідного органу, установи, організації, командира військової частини (формування) та скріплюються відповідною печаткою.

6. Робочі групи обліку виборців не пізніш як за двадцять п’ять днів до дня голосування забезпечують узагальнення поданих відомостей про виборців, які проживають або перебувають на відповідній території, складають та виготовляють списки виборців на кожній звичайній виборчій дільниці, утвореній на відповідній території.

7. При складанні списків виборців на виборчій дільниці робоча група обліку виборців забезпечує включення громадянина України, який на день проведення виборів має право голосу, лише до одного списку виборців за місцем його проживання або перебування згідно із Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні".

8. Робоча група обліку виборців не пізніше як за двадцять три дні до дня голосування забезпечує виготовлення списків виборців на кожній звичайній виборчій дільниці, утвореній в межах відповідної території, та не пізніше як за двадцять два дні до дня голосування передає зазначені списки виборців для підписання відповідному сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради або іншій посадовій особі, яка відповідно до закону здійснює його повноваження.

9. Списки виборців на паперових носіях підписуються відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради або іншою посадовою особою, яка відповідно до закону здійснює його повноваження. Підпис такої посадової особи засвідчується відповідною печаткою.

10. Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті ради або інша посадова особа, яка відповідно до закону здійснює його повноваження, не пізніш як за двадцять днів до дня виборів передає підписані списки виборців по кожній звичайній виборчій дільниці у двох примірниках на паперових носіях та в електронному вигляді відповідним окружним виборчим комісіям на їх засіданнях, про що складається акт, за формою і в порядку, встановлених частиною восьмою статті 35 цього Закону.

11. Якщо окружна виборча комісія за двадцять днів до дня виборів не отримала список виборців на звичайній виборчій дільниці, вона оскаржує до місцевого суду бездіяльність відповідно сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради або особи, яка відповідно до закону здійснює його повноваження, у порядку, передбаченому цим Законом.

12. Для забезпечення громадського контролю за процесом складання та достовірністю списків виборців Центральна виборча комісія створює центральну контрольну групу та регіональні (в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі) контрольні групи, до складу яких входять по одному представнику від партій (блоків), які в поточному складі Верховної Ради України, представлені депутатськими фракціями, а також від інших партій (блоків) – суб’єктів виборчого процесу. Подання щодо складу контрольних груп вносяться не пізніше ніж за п’ятдесят днів до дня виборів.

Члени контрольних груп мають право отримувати інформацію щодо списків виборців, у тому числі отримувати електронні копії списків виборців на виборчих дільницях.

13. Окружна виборча комісія не пізніш як за п’ятнадцять днів до дня виборів передає список виборців на виборчій дільниці в одному примірнику відповідній дільничній виборчій комісії звичайної виборчої дільниці. Другий примірник зберігається в окружній виборчій комісії у порядку, встановленому частиною восьмою статті 41 цього Закону, про що складається акт за формою і в порядку, встановлених частиною восьмою статті 35 цього Закону.

14. Дільнична виборча комісія звичайної виборчої дільниці не пізніш як за сім днів до дня виборів надсилає кожному виборцю іменне запрошення, яким повідомляє про включення його до списку виборців відповідної виборчої дільниці за відповідним номером, адресу дільничної виборчої комісії, її номер телефону, розпорядок роботи, а також про час і місце голосування. Виборцям, щодо яких у списку виборців є відмітки відповідно до частини п'ятої статті 41 цього Закону, одночасно повідомляється, що їм буде надана можливість проголосувати за місцем перебування.

15. На спеціальних виборчих дільницях списки виборців складаються дільничними виборчими комісіями спеціальних виборчих дільниць за встановленою Центральною виборчою комісією формою не пізніш як за десять днів до дня виборів на підставі відомостей, поданих керівниками відповідних закладів, установ, капітанами суден, командирами військових частин (формувань), де утворені такі виборчі дільниці.

16. Виборці, які повинні покинути стаціонарний лікувальний заклад до дня виборів, до списку виборців на відповідній виборчій дільниці не включаються.

17. Відомості про виборців, які на день проведення виборів перебувають на території спеціальних виборчих дільниць, подаються відповідним дільничним виборчим комісіям на паперових носіях (у разі можливості – в електронному вигляді) в одному примірнику за підписом керівника відповідного закладу, установи, капітана судна, командира військової частини (формування) і засвідчуються відповідною печаткою. Керівник відповідного закладу, установи, капітан судна, командир військової частини (формування) забезпечує не пізніш як за одинадцять днів до дня виборів подання вказаних відомостей відповідній дільничній виборчій комісії та їх достовірність.

18. Списки виборців на закордонних виборчих дільницях складаються в електронному вигляді і на паперових носіях у двох примірниках та виготовляються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, робочою групою обліку виборців, утвореною при Міністерстві закордонних справ України, не пізніш як за двадцять днів до дня виборів і підписуються заступником Міністра закордонних справ України, підпис якого засвідчується відповідною печаткою.

19. Списки виборців на закордонних виборчих дільницях передаються Міністерством закордонних справ України відповідним дільничним виборчим комісіям не пізніш як за десять днів до дня виборів.

Стаття 102-5. Особливості висування кандидатів у депутати

1. Висування кандидатів у депутати розпочинається на наступний день після опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України і закінчується за сорок п’ять днів до дня виборів.

2. Про час і місце проведення з'їзду (зборів, конференції) партії або міжпартійного з'їзду (зборів, конференції) партій, що входять до блоку, щодо висунення кандидатів у депутати керівник партії (керівники партій, що входять до блоку) повідомляє у письмовій формі Центральну виборчу комісію не пізніш як за два дні до дня проведення з'їзду (зборів, конференції).

3. Про час і місце проведення з'їзду (зборів, конференції) з метою висунення кандидатів у депутати засоби масової інформації повідомляються не пізніше ніж за два дні до дня проведення з'їзду (зборів, конференції).

Стаття 102-6. Особливості утворення виборчого блоку та зміни у складі виборчого блоку

1. Про утворення виборчого блоку повідомляється Центральна виборча комісія не пізніш як за три дні до дня проведення міжпартійного з'їзду (зборів, конференції) щодо висування кандидатів у депутати.

2. Партія, що входить до блоку, може прийняти рішення про вихід із блоку, а партії, що входять до блоку можуть прийняти рішення про розпуск блоку не пізніше ніж за тридцять шість днів до дня виборів.

3. Якщо рішення, передбачені частиною другою цієї статті, прийняті не пізніше ніж за сорок п’ять днів до дня виборів, партія, що вийшла із складу блоку, а також партії, що прийняли рішення про розпуск блоку, мають право висунути кандидатів у депутати в порядку та у строки, передбачені цим Законом.

4. Якщо рішення, передбачене частиною третьою цієї статті, прийнято пізніше ніж за сорок п’ять днів до дня виборів, партія, що вийшла із складу блоку, а також партії, що прийняли рішення про розпуск блоку, втрачають статус суб'єкта виборчого процесу.

Стаття 102-7. Особливості декларування майна та доходів кандидата у депутати

При проведенні позачергових виборів депутатів кандидат у депутати подає декларацію про майно та доходи за формою, та враховуючи роз’яснення, встановлені Міністерством фінансів України, що застосовувалася для останніх виборів депутатів.

Стаття 102-8.  Особливості реєстрації кандидатів у депутати

1. Центральна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до виборчого списку партії (блоку), за умови отримання нею документів, передбачених пунктами 1 – 11 частини першої статті 58 цього Закону, а також копії документа, який підтверджує особу та громадянство України, передбаченого частиною третьою статті 2 цього Закону, та фотографій осіб, включених до виборчого списку партії (блоку), за розмірами та у кількості, встановленими Центральною виборчою комісією.

2. Подання документів до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за сорок днів до дня виборів.

3. Відмова в реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку партії (блоку), через невідповідне оформлення поданих партією (блоком) документів, передбачених частиною першою статті 58 цього Закону, не виключає повторного подання партією (блоком) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до виборчого списку партії (блоку). Така заява з виправленими відповідно до вимог цього Закону документами подається до Центральної виборчої комісії не пізніше ніж за тридцять п'ять днів до дня виборів.

4. Остаточна реєстрація кандидатів у депутати закінчується за тридцять три дні до дня виборів.

Стаття 102-9. Особливості скасування реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати

1. У разі скасування рішення про реєстрацію всіх кандидатів у депутати від партії (блоку) з підстав і в порядку, встановлених частиною другою статті 64 цього Закону, після виготовлення виборчих бюлетенів Центральна виборча комісія приймає рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня.  Такі зміни до виборчих бюлетенів вносяться членами дільничних виборчих комісій з використанням відповідного штампа у порядку, встановленому частинами п'ятнадцятою –  вісімнадцятою статті 80 цього Закону.

2. Варіант 1. Якщо Центральною виборчою комісією відповідно до частини першої статті 64 цього Закону прийнято рішення про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати, включеного до виборчого бюлетеня згідно з частиною четвертою статті 78 цього Закону членом дільничної виборчої комісії, визначеним рішенням відповідної комісії, у виборчому бюлетені або у інформаційному плакаті з прізвищами кандидатів викреслюється прізвище кандидата, щодо якого прийнято рішення про скасування реєстрації.

Варіант 2. Якщо Центральною виборчою комісією відповідно до частини першої статті 64 цього Закону прийнято рішення про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати, включеного до виборчого бюлетеня згідно з частиною четвертою статті 78 цього Закону, після початку друку виборчих бюлетенів зміни до виборчого бюлетеня не вносяться.

Стаття 102-10. Особливості фінансового забезпечення підготовки і проведення позачергових виборів депутатів за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення позачергових виборів депутатів

1. Кошти Державного бюджету України на підготовку і проведення позачергових виборів депутатів перераховуються Державним казначейством України Центральній виборчій комісії у триденний строк з дня опублікування  рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.

2. Окружна виборча комісія у п’ятиденний строк з дня її утворення на основі середніх норм видатків, затверджених Центральною виборчою комісією, складає єдиний кошторис видатків для підготовки і проведення позачергових виборів із включенням до нього видатків окружної виборчої комісії та видатків для потреб дільничних виборчих комісій територіального округу, який не пізніш як на сьомий день після дня утворення окружної виборчої комісії подається до Центральної виборчої комісії.

3. Фінансування виборчих комісій здійснюється в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією спільно з Міністерством фінансів України, що застосовувався для організації та проведення останніх виборів депутатів.

Стаття 102-11. Особливості формування виборчого фонду партії (блоку) та його використання

1. Партія (блок) зобов'язана відкрити накопичувальний рахунок виборчого фонду не пізніше ніж як на п’ятий день після дня прийняття Центральною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати.

2. Відкриття і закриття рахунків виборчих фондів партій (блоків)  проводиться у порядку, встановленому Національним банком України за погодженням із Центральною виборчою комісією, що застосовувався для організації та проведення останніх виборів депутатів.

3. На позачергових виборах депутатів використовуються форми фінансового звіту про використання коштів відповідного поточного рахунку виборчого фонду партії (блоку) та про надходження та використання коштів виборчого фонду партії (блоку), встановлені Центральною виборчою комісією, що застосовувалися для організації та проведення останніх виборів депутатів.

4. Контроль за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів партій (блоків) здійснюється Центральною виборчою комісією та установою банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду партії (блоку), відповідно до порядку, встановленого Центральною виборчою комісією спільно з Національним банком України та уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі зв'язку, що застосовувався для організації та проведення останніх виборів депутатів.

Варіант 1.
Стаття 102-12. Особливості матеріально-технічного забезпечення підготовки і проведення позачергових виборів депутатів

 Закупівля товарів, робіт, послуг для підготовки і проведення виборів депутатів під час виборчого процесу здійснюються виборчими комісіями за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення позачергових виборів депутатів за процедурами закупівлі у одного учасника.

Застосування процедури закупівлі у одного учасника здійснюється виборчими комісіями після отримання висновку Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель.

Міжвідомча комісія з питань державних закупівель протягом одного календарного дня з моменту отримання заяви відповідної виборчої комісії зобов’язана надати відповідний висновок щодо застосування процедури закупівлі у одного учасника.
  
Варіант 2.
Стаття 102-12. Особливості матеріально-технічного забезпечення підготовки і проведення позачергових виборів депутатів

Закупівля товарів, робіт, послуг для підготовки і проведення виборів депутатів під час виборчого процесу здійснюються виборчими комісіями за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення позачергових виборів депутатів, з урахуванням таких особливостей:

1)  для закупівлі товарів, робіт і послуг не застосовується Закон України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” у разі, якщо вартість предмета закупівлі для товару (товарів), роботи (робіт) і послуги (послуг) для Центральної виборчої комісії не перевищує 500 тисяч гривень, а для окружних виборчих комісій – 100 тисяч гривень;

2) виборчі комісії можуть здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури закупівлі у одного учасника щодо товарів, робіт і послуг, якщо вартість предмета закупівлі для товару (товарів), роботи (робіт) і послуги (послуг) для Центральної виборчої комісії перевищує 500 тисяч гривень, а для окружних виборчих комісій – 100 тисяч гривень”.

Застосування процедури закупівлі у одного учасника здійснюється виборчими комісіями після отримання висновку Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель.

Міжвідомча комісія з питань державних закупівель протягом одного календарного дня з моменту отримання заяви відповідної виборчої комісії зобов’язана надати відповідний висновок щодо застосування процедури закупівлі у одного учасника.

Стаття 102 -13. Особливості ведення передвиборної агітації

1. Центральна виборча комісія за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення позачергових виборів депутатів, забезпечує виготовлення інформаційних плакатів партій (блоків) – суб'єктів виборчого процесу, які передаються відповідним виборчим комісіям не пізніш як за п’ять днів до дня виборів.

2. Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування не пізніш як за п’ятдесят п’ять днів до дня виборів відводять місця та обладнують стенди, дошки оголошень у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

3. Порядок надання ефірного часу та друкованих площ за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення позачергових виборів, встановлюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за п’ятдесят днів до дня виборів.

4. Розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів партій (блоків) – суб'єктів виборчого процесу встановлюються відповідним засобом масової інформації не пізніш як за п’ятдесят один день до дня виборів у розмірі, що не може перевищувати розміру середньоарифметичного значення ціни за комерційну рекламу (рекламу, розповсюдження якої має на меті отримання прибутку) за перші три квартали року, що передує року проведення позачергових виборів депутатів.

5. Загальнодержавні засоби масової інформації офіційно надсилають встановлені відповідно до вимог частини п’ятої цієї статті розцінки вартості одиниці друкованої площі чи ефірного часу до Центральної виборчої комісії не пізніш як за п’ятдесят п’ять днів до дня виборів.

6. Телерадіоорганізації усіх форм власності зобов'язані не пізніше ніж за п’ятдесят п’ять днів до дня виборів депутатів подати до Центральної виборчої комісії розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу.

7. Телерадіоорганізації надають кожній партії (блоку) – суб'єкту виборчого процесу ефірний час для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення позачергових виборів, у загальному обсязі не менше 30 хвилин на загальнонаціональному телеканалі та 30 хвилин на загальнонаціональному радіоканалі. Цей час партії (блоку) надається на кожному із зазначених каналів у двох рівних частках від загального обсягу виділеного часу.

8. Попередній розклад ефірного часу трансляції передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм із зазначенням дати і часу виходу їх у ефір (без зазначення конкретних учасників програм) складається загальнонаціональними теле-, радіо компаніями, з якими укладено угоди на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації партій (блоків) за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення позачергових виборів, під час виборчого процесу і надсилається до Центральної виборчої комісії не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня виборів.

9. Черговість надання партіям (блокам) – суб'єктам виборчого процесу ефірного часу на радіо та телебаченні в межах розкладу, зазначеного у частині восьмій цієї статті, визначається не пізніш як за двадцять сім днів до дня виборів за результатами жеребкувань, що проводяться Центральною виборчою комісією за участю відповідно представників партій (блоків) у Центральній виборчій комісії. У разі відсутності на засіданні Центральної виборчої комісії представника партії (блоку) участь у жеребкуванні замість нього бере визначений за дорученням головуючого на засіданні Комісії працівник Секретаріату Комісії.

10. Результати жеребкування, проведеного відповідно до частини дев’ятої цієї статті, та складений за його підсумком розклад ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх у ефір за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, у триденний строк з дня їх затвердження Центральною виборчою комісією розміщуються на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, публікуються Комісією відповідно в газетах “Голос України” та “Урядовий кур'єр”.

11. Оплата наданого партії (блоку) ефірного часу здійснюється Центральною виборчою комісією в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, та за угодами, що укладаються відповідно між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України.

12. Партія (блок) – суб'єкт виборчого процесу має право за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, опублікувати в однаковому для всіх партій (блоків) поліграфічному виконанні в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр", свою передвиборну програму обсягом не більше семи тисяч восьмисот друкованих знаків. Угода про публікацію вказаних матеріалів з редакціями зазначених засобів масової інформації укладається Центральною виборчою комісією.

13. Редакції газет "Голос України" та “Урядовий кур'єр” зобов'язані надіслати не пізніше ніж за тридцять днів до дня виборів депутатів до Центральної виборчої комісії конкретні дати виходу у світ номерів відповідних видань з програмами із зазначенням місця розташування цих програм у кожному номері видання (номери шпальт).

14. Черговість друкування передвиборних програм за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, у засобах масової інформації, передбачених частиною тринадцятою цієї статті, встановлюється не пізніш як за двадцять сім днів до дня виборів Центральною виборчою комісією шляхом жеребкування за участю відповідно представників партій (блоків) у Центральній виборчій комісії. У разі відсутності на засіданні Центральної виборчої комісії представника партії (блоку) участь у жеребкуванні замість нього бере визначений за дорученням головуючого на засіданні Комісії працівник Секретаріату Комісії.

15. Центральна виборча комісія забезпечує розміщення в газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр”, роз'яснення щодо заборони надання виборцям, закладам, установам, організаціям, а також виборчим комісіям та їх членам товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії (партії, що входить до складу блоку; блоку), за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей (непрямого підкупу). Текст роз'яснення затверджується Центральною виборчою комісією і двічі на тиждень друкується в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" на першій сторінці і транслюється на перших каналах Національної телекомпанії України та Національної радіокомпанії України, починаючи за п’ятдесят п’ять днів до дня виборів за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів.

16. Замовниками передвиборної агітації під час виборчої кампанії для демонстрації телерадіоорганізаціями можуть бути лише партії (блоки) – суб’єкти виборчого процесу. Протягом демонстрації політичної реклами обов’язково зазначається повна назва її замовника у формі текстового повідомлення, яке має займати не менше п’ятнадцяти відсотків площі екрана і бути виконане контрастним кольором до основного фону зображення та бути сприйнятним для глядача.

Стаття 102–14. Особливості забезпечення гарантій діяльності партій (блоків) у виборчому процесі 

Заява про реєстрацію уповноважених осіб партії (блоку), підписана керівником партії (керівниками партій, що входять до блоку) та скріплена печаткою партії (партій, що входять до блоку), та копія рішення центрального керівного органу партії (керівного органу блоку) про затвердження списку уповноважених осіб партії (блоку) подаються до Центральної виборчої комісії одночасно із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати.

Стаття 102–15. Особливості реєстрації та діяльності офіційних спостерігачів від громадських організацій

1. Громадська організація, яка відповідає вимогам, зазначеним у частині першій статті 76 цього Закону, не пізніше ніж за тридцять днів до дня виборів може звернутися до Центральної виборчої комісії з клопотанням про дозвіл мати офіційних спостерігачів  під час виборів депутатів.

2. Перелік громадських організацій, яким надано дозвіл мати офіційних спостерігачів на виборах депутатів, розміщується на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, публікується Комісією у газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр” не пізніше ніж за двадцять днів до дня виборів.

Стаття 102–16.     Особливості порядку виготовлення виборчих бюлетенів

1. Центральна виборча комісія забезпечує виготовлення не пізніш як за п’ять днів до дня виборів виборчих бюлетенів у централізованому порядку на Державному підприємстві “Поліграфічний комбінат “Україна” по виготовленню цінних паперів” або на Банкнотно-монетному дворі Національного банку України, а в разі необхідності – на цих підприємствах одночасно на підставі угод укладених з ними.

2. Контроль за виготовленням виборчих бюлетенів на підприємстві-виготовлювачі, дотриманням вимог щодо знищення друкарських форм, технічних відходів, поліграфічного браку здійснюється контрольною комісією, яка утворюється Центральною виборчою комісією за поданнями партій (блоків), що представлені депутатськими фракціями у поточному складі Верховної Ради України, не пізніш як у день затвердження форми  виборчого бюлетеня.

3. Під час проведення позачергових виборів депутатів частина сьома статті 79 Закону не застосовується.

Стаття 102–17. Особливості порядку голосування

1. Голосування проводиться в день виборів з сьомої до двадцятої години без перерви. На закордонних виборчих дільницях голосування проводиться за місцевим часом країни, де утворені ці дільниці.

2. Під час проведення позачергових виборів депутатів для забезпечення голосування виборців з вадами зору не виготовляються трафарети для бюлетенів рельєфно-крапковим шрифтом (за методом Брайля). Такі виборці на позачергових виборах голосують відповідно до частин п’ятої та дев’ятої статті 83 цього Закону.

3. Голова дільничної виборчої комісії оголошує про закінчення голосування на позачергових виборах депутатів о двадцятій годині.

4. При проведенні голосування на позачергових виборах відкріпні  посвідчення не виготовляються та не використовуються.

5. При проведенні позачергових виборів депутатів не застосовуються в частині виготовлення та використання відкріпних посвідчень пункти 8, 10 частини другої статті 30, пункт 11 частини другої статті 31, пункт 5 частини другої статті 32, стаття 42, абзац другий частини п’ятої статті 44, пункт 1 частини другої статті 45, частини дев’ята, десята та пункти 1, 3 частини дванадцятої статті 47, частина дев’ята статті 78, пункт 4 частини п’ятої статті 80, частина шоста, пункт 3 частини одинадцятої, частини дванадцята, тринадцята статті 82, пункт 4 частини тринадцятої статті 83, частини восьма, дев’ята статті 86, частина десята статті 87, пункти 7, 10, 20, 21, 22 частини другої статті 89, частина третя статті 90, частини тринадцята, шістнадцята статті 92, пункти 9, 12, 21, 22, 23, 24, 25 частини першої статті 93, частини друга, четверта статті 94, пункти 12, 15 частини першої статті 96, частина п’ята статті 118 цього Закону.

Стаття 102-18. Особливості складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на  виборчій дільниці

1. Протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці складається дільничною виборчою комісією у порядку, встановленому статтею 89 цього Закону, з особливостями, передбаченими для організації позачергових виборів депутатів.

2. До протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці цифрами і прописом заносяться відомості, передбачені частиною другою статті 89, крім пунктів 7, 10, 20 – 22, які не застосовуються на позачергових виборах депутатів. У графах протоколу, передбачених  пунктами 7, 10, 20 – 22 частини другої статті 89 цього Закону, зазначаються нулі.

3. У разі прийняття дільничною виборчою комісією рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним дільнична виборча комісія складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці,  який повинен містити лише відомості, зазначені у пунктах 1 – 6, 8,  9, 11 – 13  частини другої статті 89 цього Закону. В місцях зазначення інших відомостей проставляються нулі.

Усі бюлетені, виявлені у виборчих скриньках на цій виборчій дільниці, вважаються такими, що не підлягають врахуванню.

 Стаття 102–19. Особливості порядку прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією

1.  Окружна виборча комісія опрацьовує попередні відомості щодо кількості виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці, на момент закінчення голосування, кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці, на момент закінчення голосування, кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування, та передає такі відомості в межах територіального виборчого округу до Центральної виборчої комісії через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему та телеграфом (телетайпом) не пізніше 24 години дня голосування. Центральна виборча комісія розміщує зазначені відомості на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

2. Окружна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, який повинен містити відомості, передбачені частиною другою (крім відомостей, зазначених у  пунктах 12, 14, 15, а також пунктах 7, 10, 20 – 22, які не застосовуються на позачергових виборах депутатів) статті 89 цього Закону.

3. У разі визнання голосування на виборчій дільниці недійсним при повторному підрахунку голосів усі бюлетені, що використовувалися для голосування на відповідній виборчій дільниці, вважаються такими, що не підлягають врахуванню. У цьому випадку протокол окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці складається у порядку, встановленому частиною другою цієї статті, та повинен містити лише відомості, зазначені у пунктах 1 – 6, 8, 9, 11,13 частини другої статті 89 цього Закону. В місцях зазначення інших відомостей проставляються нулі.

Стаття 102–20. Особливості порядку встановлення підсумків голосування в межах територіального виборчого округу

1. Відомості про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу цифрами і прописом заносяться до протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу.

2. До протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу цифрами і прописом заносяться відомості, передбачені частиною першою статті 93 цього Закону, крім відомостей  передбачених пунктами 9, 12, 21 – 25 частини першої статті 93 Закону, які не застосовуються на позачергових виборах депутатів. У графах протоколу, передбачених  пунктами  9, 12, 21 – 25 частини першої статті 93 цього Закону, проставляються нулі. Відомості, зазначені у пунктах 3 – 8, 10, 11, 13 – 20 частини першої статті 93 цього Закону, вносяться до протоколу цифрами по кожній виборчій дільниці, що входить до складу територіального виборчого округу, а також сумарно цифрами і прописом по територіальному виборчому округу.

Стаття 102-21. Особливості встановлення підсумків голосування в межах закордонного виборчого округу

1. Центральна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів дільничних виборчих комісій закордонних виборчих дільниць про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях на тому ж засіданні на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях та повідомлень про зміст таких протоколів дільничних виборчих комісій, переданих за допомогою технічних засобів зв'язку, встановлює в межах закордонного виборчого округу відомості, передбачені частиною першою статті 93 цього Закону, крім відомостей передбачених пунктами  9, 12, 21 – 25 частини першої статті 93, які не застосовуються на позачергових виборах депутатів.

2. Протокол Центральної виборчої комісії про підсумки голосування в межах закордонного виборчого округу складається у порядку, встановленому цим Законом з особливостями, передбаченими цією статтею та статтями 102 – 22, 102 – 23 цього Закону.

Стаття 102-22. Встановлення результатів виборів депутатів

1. До протоколу Центральної виборчої комісії про результати виборів народних депутатів України заносяться цифрами і прописом відомості, передбачені частиною першою статті 96 цього Закону, крім відомостей, зазначених у пунктах 12, 15 частини першої статті 96 Закону, які не застосовуються на позачергових виборах депутатів. У графах протоколу, передбачених  пунктами 12, 15 частини першої статті 96 цього Закону, проставляються нулі.

2. Відомості, передбачені пунктом 8 частини першої статті 96 цього Закону є сумою кількості невикористаних виборчих бюлетенів, погашених окружними виборчими комісіями, та кількості невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями.

3. Відомості, зазначені у пунктах 3 – 11, 13, 14, 16 – 26 частини першої статті 96 цього Закону, вносяться цифрами по кожному територіальному виборчому округу (включно із закордонним виборчим округом), а також сумарно цифрами і прописом по загальнодержавному виборчому округу.

Стаття 102-23.  Особливості реєстрації обраних на позачергових виборах депутатів

У разі невиконання особою, обраною депутатом, у строки, зазначені у частинах першій і другій статті 99 Закону, вимог частини першої цієї статті, а також особистого звернення особи обраної депутатом про відмову (1  варіант – подачі документів для реєстрації народним депутатом України 2 варіант – про відмову від депутатського мандата) Центральна виборча комісія  приймає рішення про визнання особи такою, яка відмовилася від депутатського мандата, та визнає обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати у виборчому списку відповідної партії (блоку)”.

ІІ. Внести до Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (Відомості Верховної Ради України 2000 р., № 20, ст. 148; 2003 р., № 14, ст. 98; 2004 р., № 8, ст. 67; 2005 р., № 4, ст. 103, № 5, ст. 110,    № 31, ст. 420; 2006 р., № 14, ст. 118; 2007 р., № 9, ст. 67) такі зміни:

1) статтю 2 доповнити частиною сьомою такого змісту:

“7. Закупівля товарів, робіт і послуг виборчими комісіями для підготовки і проведення виборів під час виборчого процесу за рахунок коштів Державного бюджету України здійснюється з урахуванням таких особливостей:

1)  виборчі комісії для закупівлі товарів, робіт і послуг не застосовують цей Закон у разі, якщо вартість предмета закупівлі для товару (товарів), роботи (робіт) і послуги (послуг) для Центральної виборчої комісії не перевищує 500 тисяч гривень, а для окружних, територіальних виборчих комісій - 100 тисяч гривень;

2) виборчі комісії можуть здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури закупівлі у одного учасника щодо товарів, робіт і послуг, якщо вартість предмета закупівлі для товару (товарів), роботи (робіт) і послуги (послуг) для Центральної виборчої комісії перевищує 500 тисяч гривень, а для окружних, територіальних виборчих комісій - 100 тисяч гривень”

2. Частину другу статті 14 викласти в такій редакції:

“2. Застосування процедури торгів з обмеженою участю для закупівлі товарів, робіт і послуг, очікувана вартість яких перевищує 500 тисяч гривень, потребує отримання відповідного висновку Комісії згідно із статтею 33 цього Закону, крім випадку, коли процедура торгів з обмеженою участю застосовується після проведення попередньої кваліфікації учасників.

Застосування процедури закупівлі в одного учасника потребує отримання відповідного висновку Комісії згідно із статтею 33 цього Закону, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 30 тисяч гривень для товарів та послуг та 300 тисяч гривень для робіт.

Застосування процедури закупівлі у одного учасника згідно із частиною сьомою статті 2 цього Закону здійснюється виборчими комісіями після отримання висновку Комісії.

Комісія протягом одного календарного дня з моменту отримання заяви відповідної виборчої комісії зобов’язана надати відповідний висновок щодо застосування процедури закупівлі у одного учасника.

ІІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

ІV. Закони застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону.