УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

10 березня 1999 року № 15

Про пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України”

Розглянувши пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України”, розроблені робочою групою згідно з розпорядженням Голови Центральної виборчої комісії від 23 грудня 1998 року, № 79, відповідно до пункту 4 статті 14 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” Центральна виборча комісія постановляє:

  1. Пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України” в основному схвалити (додаються).
  2. Робочій групі доопрацювати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України” з урахуванням висловлених членами Комісії зауважень і подати їх на розгляд Комісії до 19 березня 1999 року.

Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ

Додаток

до постанови Центральної виборчої комісії

від 10 Березин 1999 року №15

Пропозиції щодо змін і доповнень до Закону України

” Про вибори народних депутатів України”

1.

Друге речення частини четвертої статті 1 замінити реченням такого змісту:

“Виборцям гарантується вільне волевиявлення”.

2.

У статті 3:

друге речення частини четвертої виключити;

частину сьому виключити. У зв’язку з цим частину восьму вважати частиною сьомою.

 

  • У статті 5 слова “і трудові колективи ” замінити словами “за місцем їх постійного проживання”.

 

4.

Частину другу статті 8 викласти в такій редакції:

“2. Виборчі дільниці утворюються окружними виборчими комісіями за поданням сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад), районних у містах рад, а в разі відсутності таких подань – за пропозицією відповідно сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад) голів, голів районних у містах рад або посадових осіб, які відповідно до закону здійснюють їх повноваження. Окружною виборчою комісією встановлюється єдина нумерація виборчих дільниць, визначаються межі кожної виборчої дільниці у відповідному одномандатному виборчому окрузі.”

5.

Частини одинадцяту і чотирнадцяту статті 10 викласти в такій редакції:

“11. Дільничні виборчі комісії утворюються сільськими, селищними, міськими (міст, де відсутні районні ради), районними в містах радами не пізніш як за 45 днів до дня виборів, а у виняткових випадках, які зазначені в частині четвертій статті 8 цього Закону, – за 5 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря і 5-15 членів комісії за поданням відповідно сільського, селищного, міського (міст, де немає районних рад) голови, голови районної в місті ради або посадової особи, яка відповідно до закону здійснює її повноваження, на основі подань легалізованих відповідно до закону районних, міських осередків політичних партій, підприємств, установ і організацій, а також органів самоорганізації населення, що діють на відповідній території. В місцях компактного проживання національних меншин створені ними громадські організації мають право пропонувати кандидатури до складу дільничних виборчих комісій”;

“14. У разі, коли рада в установлений цим Законом строк не утворить дільничні виборчі комісії, ці комісії утворюються не пізніш як за 40 днів до дня виборів окружною виборчою комісією за поданнями, що вносилися на розгляд відповідної ради. Ці подання вносяться до окружної виборчої комісії відповідно сільським, селищним, міським (міст, де немає районних рад) головою, головою районної в місті ради або посадовою особою, яка відповідно до Закону здійснює її повноваження”;

доповнити статтю після частини чотирнадцятої трьома новими частинами такого змісту:

“15. Дільничні виборчі комісії у стаціонарних лікувальних, санаторно-оздоровчих закладах та інших місцях тимчасового перебування виборців з обмеженим пересуванням, на суднах, які перебувають у плаванні, утворюються в порядку, передбаченому цією статтею.

16. Дільничні виборчі комісії при представництвах України за кордоном утворюються відповідною окружною виборчою комісією за поданням керівників представництв.

17. Окружні виборчі комісії інформують населення через засоби масової інформації або іншим шляхом про своє місцезнаходження, поштову адресу та режим роботи.” У зв’язку з цим частину п’ятнадцяту цієї статті вважати частиною вісімнадцятою.

6. Статтю

11 викласти в такій редакції:

“Стаття 11. Повноваження Центральної виборчої комісії.

    1. Повноваження Центральної виборчої комісії щодо організації підготовки і проведення виборів депутатів визначаються Законом України “Про Центральну виборчу комісію” та цим Законом.

2. Центральна виборча комісія, крім повноважень, визначених Законом України “Про Центральну виборчу комісію”:

1) приймає обов’язкові для виконання виборчими комісіями роз’яснення з питань застосування цього Закону, здійснює контроль за їх діяльністю;

2) визначає порядок використання засобів масової інформації для проведення передвиборної агітації;

3) контролює використання виборчими комісіями коштів Державного бюджету України із залученням до проведення перевірок працівників органів Міністерства фінансів України та Державної податкової адміністрації України;

4) припиняє рух коштів на рахунках виборчих комісій в установах банків після закінчення строку їх повноважень або, в разі порушення ними кошторисно-фінансової дисципліни, приймає рішення про перерахування залишків коштів на рахунок Центральної виборчої комісії для подальшого перерозподілу на потреби виборчої кампанії;

5) здійснює контроль за надходженням та використанням коштів виборчих фондів політичних партій, виборчих блоків партій, кандидатів у депутати, залучає до проведення відповідних перевірок працівників органів Державної податкової адміністрації України, а також установи банків, в яких відкриті відповідні рахунки;

6) у тримісячний строк після виборів затверджує і надсилає до Рахункової палати Верховної Ради України звіт про витрату коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів ;

7) встановлює норми і перелік обладнання, інвентарю та послуг, необхідних для роботи виборчих комісій, вимоги до такого обладнання, порядок його зберігання в міжвиборчий період, а також затверджує зразки та стандарти на обладнання багаторазового використання;

8) розглядає звернення, заяви і скарги на рішення та дії або бездіяльність виборчих комісій (крім заяв і скарг громадян на неправильності у списках виборців), скасовує, змінює рішення виборчих комісій, що суперечать закону або зупиняє їх дію, приймає інші рішення з цих питань;

9) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону та інших законів України.

7. Статтю 12

    1. після пункту 19 доповнити пунктами такого змісту:

“20) здійснює реєстрацію у виборчому окрузі офіційних спостерігачів від громадських організацій України та кандидатів у депутати, видає їм посвідчення встановленого зразка, сприяє у виконанні ними своїх повноважень, розглядає подані ними до встановлення результатів виборів звернення, заяви та акти про порушення Закону дільничними виборчими комісіями і приймає по них рішення.

21) у випадках, передбачених статтею 22 цього Закону, реєструє ініціативні групи зі скликання зборів громадян за місцем їх постійного проживання;” У зв’язку з цим пункт 20 вважати пунктом 22.

8. У статті 13 :

пункт 1 викласти в такій редакції:

” 1) уточнює списки виборців на виборчій дільниці;”

доповнити статтю після пункту 8 новим пунктом такого змісту:

“9) веде облік прибулих на виборчу дільницю офіційних спостерігачів, довірених осіб кандидатів у депутати, сприяє у виконанні ними своїх повноважень, розглядає подані ними до складання протоколу про результати голосування звернення, заяви та акти про порушення Закону під час голосування і приймає по них рішення.” У зв’язку з цим пункт 9 вважати пунктом 10.

9.

Частину десяту статті 14 викласти в такій редакції:

“10. На засіданнях комісій мають право бути присутніми кандидати в депутати, уповноважені особи від політичних партій, виборчих блоків партій, довірені особи кандидатів у депутати, офіційні спостерігачі, а також представники засобів масової інформації. За рішенням комісії на її засіданні можуть бути присутні й інші особи. Присутнім на засіданні забороняється втручатися в роботу виборчих комісій.”

10. Статті 15,16 і

17 викласти в такій редакції:

” Стаття 15. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій.

1. Рішення, дії або бездіяльність окружних чи дільничних виборчих комісій або їх посадових і службових осіб можуть бути оскаржені уповноваженими особами політичних партій, виборчих блоків партій, кандидатами у депутати та їх довіреними особами, а також виборцями протягом семи днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності до виборчої комісії вищого рівня або безпосередньо до суду за місцем знаходження дільничної виборчої комісії, а щодо окружної виборчої комісії – відповідно до Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласного, Київського і Севастопольського міських судів.

2. Рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії можуть бути оскаржені до Верховного суду України у порядку, передбаченому законом.

3. Скарги (заяви), що надійшли до відповідної виборчої комісії або суду, розглядаються протягом трьох днів, а в разі оскарження рішення, дії або бездіяльності виборчих комісій менш як за три дні до дня виборів чи в день їх проведення – невідкладно.

4. У випадках, що потребують додаткової перевірки, скарги повинні бути розглянуті у десятиденний строк, але не пізніше дня виборів.

5. Скарги (заяви), подані з порушенням установлених цим Законом строків, залишаються без розгляду.

6. Не підлягають розгляду скарги (заяви) щодо порушень цього Закону, які мали місце до дня голосування, але були подані до відповідної виборчої комісії або суду після 24 години, що передує дню голосування, а також скарги (заяви) щодо порушень цього Закону, які мали місце в день голосування, але були подані до відповідної виборчої комісії пізніше 24 години дня голосування.

7. Суди організовують свою роботу під час виборчої кампанії, в тому числі у вихідні дні, таким чином, щоб забезпечити своєчасний розгляд скарг (заяв) усіх суб’єктів виборчого процесу. Суди забезпечують розгляд скарг (заяв) і в день виборів.

Стаття 16. Статус осіб, які входять до складу виборчих комісій

1. Статус членів Центральної виборчої комісії визначається Законом України “Про Центральну виборчу комісію” та цим Законом.

 

  • До складу окружних та дільничних виборчих комісій входять громадяни України, які мають право голосу і проживають або працюють в межах відповідного одномандатного виборчого округу. Для секретаря виборчої комісії обов’язковим є володіння державною мовою.

 

Не можуть бути у складі виборчих комісій уповноважені особи політичних партій, виборчих блоків партій, списки кандидатів в депутати від яких зареєстровані для участі у виборах, та кандидати у депутати, кандидати у депутати місцевих рад чи на посаду сільського, селищного, міського голови, їхні близькі родичі (чоловік, дружина, їх діти, батьки, рідні брати і сестри), особи, які перебувають у прямому підпорядкуванні кандидатів по роботі (службі), довірені особи кандидатів, офіційні спостерігачі, а також громадяни, які мають судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку. Одна і та ж особа може входити до складу лише однієї виборчої комісії.

 

  • У разі реєстрації особи, яка входить до складу виборчої комісії, уповноваженою особою політичної партії, виборчого блоку партій, кандидатом у депутати або довіреною особою. кандидата, кандидатом у депутати місцевих рад чи на посаду сільського, селищного, міського голови, офіційним спостерігачем її повноваження у комісії вважаються припиненими з дня такої реєстрації.
  • Окружна, дільнична виборча комісія може звернутися до органу, який її утворив, з мотивованою пропозицією про заміну з підстав, передбачених частиною шостою цієї статті, голови, заступника голови, секретаря або члена комісії, якщо за це проголосує на засіданні комісії не менше двох третин її складу. Пропозиція виборчої комісії розглядається з прийняттям відповідного рішення.

 

 

 

  • У разі дострокового припинення повноважень виборчої комісії або зменшення кількісного складу виборчої комісії від встановленого у статті 10 цього Закону відповідний орган не пізніш як на сьомий день затверджує новий склад виборчої комісії або вводить до її складу додатково необхідну кількість осіб.
  • Повноваження окружної, дільничної виборчої комісії або окремих осіб, які входять до їх складу, можуть бути припинені достроково органом, що утворив комісію, лише у випадках порушення комісією або окремими особами з її складу Конституції України, цього Закону та інших законів України. Повноваження осіб, які входять до складу зазначених комісій, також припиняються у зв’язку з їх особистою

заявою про складення повноважень у комісії, припиненням громадянства України, вибуттям за межі України у період до закінчення виборчої кампанії, набуттям чинності обвинувачувальним вироком суду щодо відповідної особи, а також у разі її смерті.

 

 

Стаття 17.

Оплата праці членів виборчих комісій.

    1. За рішенням виборчої комісії, яке затверджується виборчою комісією вищого рівня, голова, заступник голови, секретар та окремі члени виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб) можуть бути на період виборчої кампанії звільнені від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи. Оплата праці членів виборчих комісій, звільнених від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, а також пенсіонерів та осіб, що тимчасово не працюють, здійснюється окружними виборчими комісіями за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених для проведення виборчої кампанії.
    2. Розмір заробітної плати членів виборчих комісій, звільнених від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, визначається Кабінетом Міністрів України, і не може бути нижчим від середньої заробітної плати за основним місцем роботи.

 

 

  • Порядок нарахування і виплати заробітної плати та одноразової винагороди членам виборчих комісій визначається Центральною виборчою комісією”.

 

 

11.У статті 20:

у частині першій виключити слова “і трудовими колективами”, доповнити цю частину після слова “громадян” словами “за місцем їх постійного проживання”;

у частині третій слова “та одночасно” замінити словами “або”.

12.

Частину шосту статті 21:

після першого речення доповнити реченням такого змісту:

“Подання цих списків до Центральної виборчої комісії починається за 100 днів до дня виборів і закінчується за 60 днів до дня виборів”;

доповнити реченням такого змісту:

“Подання цих списків до Центральної виборчої комісії починається за 45 днів і закінчується за 40 днів до дня позачергових виборів”.

13. У статті 22:

у частині першій слова “виборчих блоків партій, що висунули списки кандидатів у депутати і списки яких зареєстровані Центральною виборчою комісією” замінити словами “які легалізовані в установленому порядку”, виключити слова “при цьому політична партія, виборчий блок партій може висунути лише одного кандидата у депутати в кожному виборчому окрузі”;

доповнити частину першу реченням такого змісту:

“Рішення зборів (конференції) разом із заявою особи, яка висувається кандидатом у депутати, про її намір балотуватися подається до окружної виборчої комісії”;

у частині другій вилучити слова “виборчих блоків партій”, “або угоди між партіями про утворення виборчого блоку”;

доповнити статтю після частини другої двома новими частинами в такій редакції:

“3. Збори громадян за місцем їх постійного проживання, скликані ініціативною групою, зареєстрованою окружною виборчою комісією, мають право висунути кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, при цьому одна і таж особа може бути членом лише однієї ініціативної групи. Протокол зборів із заявою особи, яка висувається кандидатом у депутати, про її намір балотуватися подаються до окружної виборчої комісії.

 

  • Збори громадян мають право висувати кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, якщо в них беруть участь не менш як “50 громадян України, що мають право голосу.

 

Ініціатори проведення зборів виборців зобов’язані повідомити про дату і місце проведення зборів окружну виборчу комісію та відповідний орган місцевого самоврядування не пізніш як за три дні до дня проведення зборів виборців. Окружна виборча комісія може направити свого представника для здійснення контролю за дотриманням цього Закону при проведенні зборів виборців.

На початку проведення зборів складається список їх учасників із зазначенням прізвища, імені, по батькові, громадянства, дати народження та адреси учасника. Проти свого прізвища учасник зборів ставить особистий підпис. На зборах виборців ведеться протокол, в якому повинні бути зазначені дані про дату і місце проведення зборів, складення списку учасників зборів та кількість цих учасників, обрання президії зборів та її складу. Список учасників зборів додається до протоколу. Протокол і список учасників зборів підписуються головою та секретарем зборів.

Збори виборців можуть обговорювати одну або кілька кандидатур претендентів на кандидата у депутати. Кожний учасник зборів може запропонувати для обговорення будь-яку кандидатуру, в тому числі свою. Висунутою зборами виборців вважається кандидатура , за яку проголосувало не менш як дві третини учасників зборів.” У зв’язку з цим частини третю і четверту вважати частинами відповідно п’ятою і шостою;

у частині шостій цифри “90” і “60” замінити цифрами відповідно “120” і “90”.

14. У статті 24:

частину першу після слів “виборчий блок партій” доповнити словами і цифрами “не пізніше як за 75 днів до дня виборів”; у пункті 7 цієї ж частини слова “декларацію про доходи” замінити словами “декларацію про майно та доходи”, слова “визначеною “Міністерством фінансів України” замінити словами “що подається до податкових органів”;

останнє речення частини третьої викласти в такій редакції:

“Зареєстрований список кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій (з відомостями про них) негайно надсилається Центральною виборчою комісією до окружних виборчих комісій”;

у частині четвертій слова “не пізніш як за три дні до закінчення визначеного цим Законом строку реєстрації” замінити словами “в строк, визначений частиною першою цієї статті”;

у частині п’ятій цифри “100” замінити цифрами “45”.

15. У статті 25:

частину першу після слів “до окружної виборчої комісії” доповнити словами і цифрами “не пізніш як за 75 днів до дня виборів”;

пункт 2 частини першої викласти двома пунктами в такій редакції:

“2) протокол зборів (конференції) відповідного місцевого осередку політичної партії, виборчого блоку партій, легалізованих в установленому порядку, в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі про висунення кандидатів у депутати за підписом головуючого та секретаря зборів (конференції) або протокол зборів громадян за місцем їх постійного проживання за підписами головуючого і секретаря зборів;

3) підписні листи встановленої форми за наявності не менш як дев’ятсот підписів виборців відповідного округу, які підтримують висування особи кандидатом у депутати”;

у пункті 5 частини першої слова “декларація про доходи за попередній рік замінити словами “декларація про майно та доходи за попередній рік”, слова “визначеною Міністерством фінансів України” замінити словами “що подається до податкових органів”;

пункти 3-6 частини першої вважати пунктами відповідно 4-7;

у частині третій слово “третій” замінити словом “п’ятий”;

у частині четвертій слова “не пізніш як за три дні до закінчення визначенного цим Законом строку реєстрації кандидатів у депутати” замінити словами “в строк, визначений частиною, першою цієї статті”.

16. У статті 26:

друге речення частини першої викласти в такій редакції:

“Виборча комісія приймає рішення про зняття кандидата у депутати з балотування”;

доповнити частину першу після слів “про що він подає” словами “особисто або нотаріально завірену”;

частину другу викласти в такій редакції:

“2. За рішенням суду у випадках порушення кандидатом у депутати цього Закону, втрати ним відповідно до законодавства України права балотуватися, реєстрації однієї й тієї ж особи кандидатом у депутати більше ніж в одному одномандатному виборчому окрузі чи більше ніж в одному виборчому списку політичної партії, виборчого блоку партій, припинення діяльності політичної партії, виборчого блоку партій Центральна і окружна виборчі комісії приймають рішення відповідно про вилучення кандидата у

депутати із зареєстрованого списку кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій, про скасування свого рішення про реєстрацію списку кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій, про реєстрацію кандидата у депутати”;

у частині третій слова “вилучення кандидата у депутати із зареєстрованого списку чи про скасування свого рішення про реєстрацію кандидата в депутати” замінити словами “зняття кандидата у депутати з балотування”.

17.

У статті 27:

у частині першій слово “звільняється” замінити словами “вправі звільнитися”;

частину третю виключити;

частину четверту вважати частиною третьою, виключивши з неї слова “а також не може бути притягнутий до кримінальної відповідальності, заарештований або підданий заходам адміністративного стягнення, які накладаються в судовому порядку, без згоди Центральної виборчої комісії”, частини п’яту і шосту вважати частинами відповідно четвертою і п’ятою;

доповнити статтю новою частиною такого змісту:

“6. Центральна, окружні виборчі комісії мають право із залученням податкових органів перевіряти правдивість декларацій про майно і доходи за попередній рік кандидатів у депутати, поширювати ці дані без їх згоди.”

18. У статті 29:

у частині п’ятій слова “зі збереженням заробітної плати за останнім місцем роботи” замінити словами “без збереження заробітної плати”;

19. У статті 30:

слова “Верховною Радою України” замінити словами “Центральною виборчою комісією”, слово “інших “замінити словом “іноземних”.

20.

Частину третю статті 31 доповнити першим реченням у такій редакції:

“3. Передвиборна агітація політичної партії, виборчого блоку партій, кандидата в депутати розпочинається після реєстрації відповідного списку кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, реєстрації кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі і закінчується за один день до виборів”.

21.

У частині першій статті 32 цифри “60” замінити цифрами “ЗО”.

22.

У статті 35:

частину третю викласти в такій редакції:

“3. Агітація у засобах масової інформації проводиться лише за рахунок коштів Державного бюджету України у визначеному цим Законом порядку та коштів виборчих фондів на умовах рівної оплати за ефірний час чи газетну площу для всіх політичних партій (виборчих блоків партій), а також для всіх кандидатів.”;

частину шосту вважати частиною тринадцятою і викласти її в такій редакції:

“13. Виборчі комісії контролюють дотримання установленого порядку проведення передвиборної агітації. У випадку порушення установленого

порядку передвиборної агітації: розповсюдження анонімних агітаційних матеріалів або агітаційних матеріалів під псевдонімом чи матеріалів із закликом до насильницького повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності держави, до національної, мовної, расової, релігійної нетерпимості – виборчі комісії після отримання такої інформації зобов’язані звернутися до органів внутрішніх справ з метою припинення незаконної діяльності, а також мають право звернутися до суду із заявою про встановлення факту порушення Закону і на підставі судового рішення скасовують своє рішення про реєстрацію списку кандидатів в депутати від політичної партії, виборчого блоку партій, кандидата в депутати. Суд розглядає таку заяву у строк, що забезпечує прийняття рішення виборчою комісією до закінчення голосування.”;

частину сьому вважати частиною шостою і викласти її в такій редакції:

“6. Не допускається передвиборна агітація з боку державних установ, органів місцевого самоврядування та їх посадових і службових осіб, в тому числі осіб, які входять до складу виборчих комісій, а також забороняється вести передвиборну агітацію в зарубіжних засобах масової інформації, що діють на території України”;

частину восьму вважати частиною сьомою, доповнивши її після слова “агітація” словами “за один день до дня виборів і”, частини дев’яту -тринадцяту вважати частинами відповідно восьмою – дванадцятою.

23. Статтю 36 викласти в такій редакції:

“Стаття 36. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення виборів.

1. Витрати на підготовку і проведення виборів народних депутатів України здійснюються Центральною виборчою комісією відповідно до затвердженого нею кошторису в межах коштів, передбачених на виборчу кампанію Державним бюджетом України.

2. У разі несвоєчасного виділення бюджетних коштів для фінансування виборів Національний банк України за зверненням Центральної виборчої комісії у триденний строк надає їй безвідсотковий кредит у межах коштів, передбачених Державним бюджетом України на проведення виборів, у розмірах, визначених Центральною виборчою комісією.

3. Надані кредити повертаються Національному банку України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів Державного бюджету України не пізніш як через три місяці після їх одержання.

4. Фінансове, матеріально-технічне забезпечення виборів депутатів здійснюється Центральною виборчою комісією відповідно до встановленого нею порядку.

  1. Фінансове, матеріально-технічне забезпечення повторних виборів та виборів замість депутатів, які вибули, здійснюється за рахунок коштів резервного фонду Кабінету Міністрів України відповідно до затвердженого Центральною виборчою комісією кошторису витрат, а також за рахунок залишків коштів на рахунках окружних виборчих комісій, що повертаються на рахунок Центральної виборчої комісії”.

24. У статті 37:

частину першу викласти в такій редакції:

” 1. Фінансування передвиборної агітації здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також коштів виборчих фондів – власних виборчих фондів політичних партій (виборчих блоків партій), особистих виборчих фондів кандидатів у депутати. Використання інших коштів для передвиборної агітації забороняється.”;

у частині третій виключити слово “власні”, останнє речення цієї частини після слів “фізичним особам” доповнити словами: “підприємствам з іноземними інвестиціями, благодійним організаціям та релігійним об’єднанням, підприємствам, організаціям та установам, що мають заборгованість перед бюджетами усіх рівнів” далі за текстом;

частину четверту викласти в такій редакції:

“4. Політичні партії, виборчі блоки партій, кандидати у депутати визначають із числа уповноважених та довірених осіб розпорядника виборчого фонду. Спеціальний тимчасовий рахунок виборчого фонду відкривається у відділеннях Ощадбанку України за місцем розташування відповідної виборчої комісії розпорядником вказаного фонду. Інформація про відкриті рахунки публікується у пресі виборчими комісіями. Відсотки на вказаних рахунках не нараховуються і не виплачуються. Використання коштів виборчих фондів припиняється за день до виборів.”;

частину п’яту доповнити реченнями такого змісту:

“Порядок здійснення контролю визначається Центральною виборчою комісією за погодженням з Національним банком України та Державною податковою адміністрацією. Банки подають відомості про надходження коштів на рахунки виборчих фондів відповідній виборчій комісії у триденний термін з дня їх надходження, відомості про витрачання коштів – за письмовим зверненням виборчих комісій. Відомості про доходну частину виборчих фондів оприлюднюються виборчими комісіями не пізніш як за два дні до дня виборів”;

у частині шостій виключити слова “а також Центральної та відповідних окружних виборчих комісій”;

частину сьому викласти в такій редакції:

“7. Кошти, що надійшли до виборчого фонду політичної партії, виборчого блоку партій або кандидата у депутати, від фізичних чи юридичних осіб, які згідно з цим Законом не мають права робити такі пожертвування, або що надійшли від анонімного чи фіктивного пожертвувача, в тому числі пожертвувача, адреса якого невідома, не зараховуються до виборчих фондів і не надаються для використання. Зазначені кошти перераховуються до Державного бюджету України установами банків за рішеннями Центральної та відповідних окружних виборчих комісій.”;

у частині восьмій перше речення викласти в такій редакції:

“Не використані під час виборчої кампанії кошти виборчих фондів перераховуються до Державного бюджету України у безспірному порядку установами банків після визнання повноважень обраного депутата у відповідному окрузі”;

частини десяту і одинадцяту викласти як одну частину десяту такого змісту:

“10. Не пізніш як через три дні після дня голосування політичні партії, виборчі блоки партій, кандидати в депутати зобов’язані подати відповідно до Центральної та окружних виборчих комісій фінансові звіти про надходження та витрачання коштів виборчих фондів. Форма фінансового звіту та порядок обліку надходжень і витрат коштів виборчих фондів встановлюється Центральною виборчою комісією. Копії вказаних фінансових звітів передаються виборчими комісіями до засобів масової інформації для їх оприлюднення не пізніше семи днів після дня виборів.”;

частину дванадцяту вважати частиною одинадцятою і викласти в такій редакції:

“11. Кошти виборчих фондів можуть використовуватися виключно на потреби передвиборної агітації. Розрахунки із виборчих фондів можуть проводитися лише у безготівковій формі”;

25. Статтю 39 :

доповнити після частини першої новою частиною такого змісту:

“2. Порядок виготовлення, обліку, зберігання і видачі бюлетенів виборчими комісіями затверджується Центральною виборчою комісією”. У зв’язку з цим частини другу – дев’яту вважати частинами відповідно третьою -десятою.

26.

У частині дванадцятій статті 40 слова “за три дні” замінити словами “не пізніш як за один день”.

27.

У частині одинадцятій статті 42 виключити друге речення.

28. У статті 43:

останні речення частин шостої і восьмої доповнити словами “або до суду”;

доповнити статтю після частини шостої новою частиною такого змісту:

“7. Скарги на рішення окружної виборчої комісії про визнання депутата обраним розглядаються судом у десятиденний строк”. У зв’язку з цим частини сьому і восьму вважати частинами відповідно восьмою і дев’ятою.

29. У статті 47:

частину першу викласти в такій редакції:

“1. Якщо в ході проведення виборів або при підрахунку голосів мали місце порушення цього Закону, що вплинули на підсумки виборів, Центральна виборча комісія за власною ініціативою, а також суд за заявою особи, яка балотувалася кандидатом у депутати, політичної партії, виборчого блоку партій, списки кандидатів у депутати від яких були зареєстровані відповідно до цього Закону, або їх уповноважених осіб, можуть визнати вибори недійсними”;

частину другу виключити. У зв’язку з цим частину третю вважати частиною другою.

30.

Частину четверту статті 48 викласти в такій редакції:

“4. На повторних виборах у будь-якому окрузі не можуть балотуватися громадяни, щодо яких було скасовано рішення про реєстрацію їх як кандидатів у депутати у зв’язку з порушенням ними цього Закону, а також особи, з вини яких вибори в будь-якому окрузі були визнані недійсними.”