УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

24 березня 1999 року № 19

Про пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України”

Розглянувши пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України”, розроблені робочою групою згідно з розпорядженням Голови Центральної виборчої комісії від 23 грудня 1998 року № 79, та відповідно до статті 11 і пункту 4 статті 14 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”. Центральна виборча комісія постановляє:

Пропозиції щодо внесення змін і доповнень до Закону України “Про вибори народних депутатів України” схвалити і надіслати Верховній Раді України (додаються).

Голова Центральної виборчої комісії М.Рябець

 

Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії

від “24” березня 1999 року № 19

Пропозиції щодо змін і доповнень до Закону України
“Про вибори народних депутатів України”

1. Друге речення частини четвертої статті 1 замінити реченням такого змісту:

“Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у виборах.”

2.У статті 3:

із частини четвертої виключити друге речення;

частину сьому виключити. У зв’язку з цим частину восьму вважати частиною сьомою.

3. У статті

5 слова “збори громадян і трудові колективи” замінити словами “через збори виборців за місцем їх проживання “.

4.

Частину другу статті 8 викласти в такій редакції:

“2. Виборчі дільниці утворюються окружними виборчими комісіями за поданням сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад), районних у містах рад, а в разі відсутності таких подань – за пропозицією відповідно сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад) голів, голів районних у містах рад або посадових осіб, які відповідно до закону здійснюють їх повноваження. Окружною виборчою комісією встановлюється єдина нумерація виборчих дільниць, визначаються межі кожної виборчої дільниці у відповідному одномандатному виборчому окрузі.”

5. У статті 10:

частини одинадцяту і чотирнадцяту викласти в такій редакції:

“11. Дільничні виборчі комісії утворюються сільськими, селищними, міськими (міст, де немає районних рад), районними в містах радами не пізніш як за 45 днів до дня виборів, а у виняткових випадках, які зазначені в частині четвертій статті 8 цього Закону, – за 5 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря і 5-15

членів комісії за поданням відповідно сільського, селищного, міського (міст, де немає районних рад) голови, голови районної в місті ради або посадової особи, яка відповідно до закону здійснює її повноваження, на основі подань легалізованих відповідно до закону районних, міських осередків політичних партій, підприємств, установ і організацій, а також органів самоорганізації населення, що діють на відповідній території. В місцях компактного проживання національних меншин створені ними громадські організації мають право пропонувати кандидатури до складу дільничних виборчих комісій”;

“14. У разі, коли рада в установлений цим Законом строк не утворить дільничні виборчі комісії, ці комісії утворюються не пізніш як за 40 днів до дня виборів окружною виборчою комісією за поданнями, що вносилися на розгляд відповідної ради. Ці подання вносяться до окружної виборчої комісії відповідно сільським, селищним, міським (міст, де немає районних рад) головою, головою районної в місті ради або посадовою особою, яка відповідно до Закону здійснює її повноваження”;

доповнити статтю після частини чотирнадцятої трьома новими частинами такого змісту:

“15. Дільничні виборчі комісії у стаціонарних лікувальних, санаторно-оздоровчих закладах та інших місцях тимчасового перебування виборців з обмеженим пересуванням, на суднах, які перебувають у плаванні, утворюються в порядку, передбаченому цією статтею.

16. Дільничні виборчі комісії при представництвах України за кордоном утворюються відповідною окружною виборчою комісією за поданням керівників представництв.

17. Окружні виборчі комісії інформують населення через засоби масової інформації або іншим шляхом про своє місцезнаходження, поштову адресу та режим роботи.”

У зв”язку з цим частину п’ятнадцяту цієї статті вважати частиною вісімнадцятою.

6. Статтю 11

викласти в такій редакції:

“Стаття 11. Повноваження Центральної виборчої комісії

1. Повноваження Центральної виборчої комісії щодо організації підготовки і проведення виборів депутатів визначаються Законом України “Про Центральну виборчу комісію” та цим Законом.

2. Центральна виборча комісія, крім повноважень, визначених Законом України “Про Центральну виборчу комісію”:

1) приймає обов’язкові для виконання виборчими комісіями роз’яснення з питань застосування цього Закону, здійснює контроль за їх діяльністю;

2) визначає порядок використання засобів масової інформації для проведення передвиборної агітації;

3) контролює використання виборчими комісіями коштів Державного бюджету України із залученням до проведення перевірок працівників органів Міністерства фінансів України та Державної податкової адміністрації України;

4) є правонаступником окружних виборчих комісій, повноваження яких припинено відповідно до цього Закону;

5) припиняє рух коштів на рахунках виборчих комісій в установах банків після закінчення строку їх повноважень або, в разі порушення ними кошторисно-фінансової дисципліни, приймає рішення про перерахування залишків коштів на рахунок Центральної виборчої комісії для подальшого перерозподілу на потреби виборчої кампанії;

6) здійснює контроль за надходженням та використанням коштів виборчих фондів політичних партій, виборчих блоків партій, кандидатів у депутати, залучає до проведення відповідних перевірок працівників органів Державної податкової адміністрації України, а також установи банків, в яких відкриті відповідні рахунки;

7) встановлює норми і перелік обладнання, інвентаря та послуг, необхідних для роботи виборчих комісій, вимоги до такого обладнання, порядок його зберігання в міжвиборчий період, а також затверджує зразки обладнання багаторазового використання;

8) скасовує, змінює рішення виборчих комісій, що суперечать закону, або зупиняє їх дію, приймає інші рішення з цих питань;

9) встановлює порядок залучення до роботи виборчих комісій технічних працівників та умови оплати їх праці, порядок використання транспорту на період підготовки і проведення виборів;

10) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону та інших законів України.”

7. Статтю 12

після пункту 19 доповнити двома новими пунктами такого змісту:

“20) здійснює реєстрацію у виборчому окрузі офіційних спостерігачів від громадських організацій України та кандидатів у депутати, видає їм посвідчення встановленого зразка, сприяє у виконанні ними своїх повноважень, розглядає подані ними до встановлення результатів виборів звернення, заяви та акти про порушення Закону дільничними виборчими комісіями і приймає по них рішення;

21) перед припиненням повноважень після задоволення вимог кредиторів повертає на рахунок Центральної виборчої комісії невикористані кошти Державного бюджету України та передає їй майно в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією”.

У зв”язку з цим пункт 20 цієї статті вважати пунктом 22.

8. Частину десяту статті 14 викласти в такій редакції:

“10. На засіданнях комісій мають право бути присутніми кандидати в депутати, уповноважені особи від політичних партій, виборчих блоків партій, довірені особи кандидатів у депутати, офіційні спостерігачі, а також представники засобів масової інформації, акредитовані в установленому порядку. За рішенням комісії на її засіданні можуть бути присутні й інші особи. Присутнім на засіданні забороняється втручатися в роботу виборчих комісій.”

9. Статті 15,16 і 17

викласти в такій редакції:

“Стаття 15. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій

1. Рішення, дії або бездіяльність окружних чи дільничних виборчих комісій, їх посадових і службових осіб можуть бути оскаржені кандидатами у депутати та їх довіреними особами, уповноваженими особами політичних партій, виборчих блоків партій, а також виборцями протягом семи днів після прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності до виборчої комісії вищого рівня або безпосередньо до суду за місцезнаходженням дільничної виборчої комісії, а щодо окружної виборчої комісії – відповідно до Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласного, міських Київського та Севастопольського судів.

2. Рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії можуть бути оскаржені до Верховного Суду України у порядку, передбаченому законом.

3. Скарги (заяви), що надійшли до відповідної виборчої комісії або суду, розглядаються протягом трьох днів, а в разі оскарження рішення, дії або бездіяльності виборчих комісій менш як за три дні до дня виборів чи в день їх проведення – негайно.

4. У випадках, що потребують додаткової перевірки, скарги повинні бути розглянуті у десятиденний строк, але не пізніше дня виборів.

5. Не підлягають розгляду (залишаються без розгляду) скарги (заяви), подані з порушенням установлених цим Законом строків.

6. Не підлягають розгляду скарги (заяви) щодо порушень цього Закону, які мали місце до дня голосування, але були подані до відповідної виборчої комісії або суду після 24 години дня, що передує дню голосування, а також скарги (заяви) щодо порушень цього Закону, які мали місце в день голосування, але були подані до відповідної виборчої комісії пізніше 24 години дня голосування.

7. Суди організовують свою роботу під час виборчої кампанії, в тому числі у вихідні дні, таким чином, щоб забезпечити своєчасний розгляд скарг (заяв) усіх суб’єктів виборчого процесу. Суди забезпечують розгляд скарг (заяв) і в день виборів.

Стаття 16. Статус осіб, які входять до складу виборчих комісій

1. Статус членів Центральної виборчої комісії визначається Законом України “Про Центральну виборчу комісію” та цим Законом.

2. До складу окружних та дільничних виборчих комісій входять громадяни України, які мають право голосу і проживають або працюють у межах відповідного одномандатного виборчого округу. Для секретаря виборчої комісії обов’язковим є володіння державною мовою.

Не можуть бути у складі виборчих комісій уповноважені особи політичних партій, виборчих блоків партій, списки кандидатів у депутати від яких зареєстровані для участі у виборах, та кандидати у депутати, кандидати у депутати місцевих рад чи на посаду сільського, селищного, міського голови, їх близькі родичі (чоловік, дружина, їх діти, батьки, рідні брати і сестри), особи, які перебувають у прямому підпорядкуванні кандидатів по роботі (службі), довірені особи кандидатів, офіційні спостерігачі, а також громадяни, які мають судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку. Одна і та ж особа може входити до складу лише однієї виборчої комісії.

3. У разі реєстрації особи, яка входить до складу виборчої комісії, кандидатом у депутати або довіреною особою кандидата, уповноваженою особою політичної партії, виборчого блоку партій її повноваження у комісії вважаються припиненими з дня такої реєстрації.

4. Окружна, дільнична виборча комісія може звернутися до органу, який її утворив, з мотивованою пропозицією про заміну з підстав, передбачених частиною сьомою цієї статті, голови, заступника голови, секретаря або члена (членів) комісії, якщо за це проголосує на засіданні комісії не менше двох третин її складу. Пропозиція виборчої комісії розглядається з прийняттям відповідного рішення.

5. У разі дострокового припинення повноважень виборчої комісії або зменшення кількісного складу виборчої комісії від встановленого у статті 10 цього Закону відповідний орган не пізніш як на сьомий день затверджує новий склад виборчої комісії або вводить до її складу додатково необхідну кількість осіб.

6. За рішенням виборчої комісії, яке затверджується виборчою комісією вищого рівня, голова, заступник голови, секретар або інші члени окружної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб) або дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше двох осіб) можуть бути на період виборчої кампанії звільнені від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи.

7. Повноваження окружної, дільничної виборчої комісії або окремих осіб, які входять до їх складу, можуть бути припинені достроково органом, що утворив комісію, лише у випадках порушення комісією або окремими особами з її складу Конституції України, цього Закону та інших законів України. Повноваження осіб, які входять до складу зазначених комісій, також припиняються у зв’язку з їх особистою заявою про складення повноважень у комісії, припиненням громадянства України, вибуттям за межі України у період до закінчення виборчої кампанії, набранням законної сили обвинувального вироку суду щодо відповідної особи, а також у разі її смерті. Повноваження осіб, які входять до складу виборчих комісій, припиняються також у зв”язку з висуванням їх кандидатами у Президенти України, кандидатами у депутати місцевих рад чи на посади сільських, селищних, міських голів, набуття ними статусу офіційних спостерігачів.

Припинення повноважень виборчої комісії чи окремих членів комісії, а також внесення змін до її складу здійснюється в порядку, визначеному цим Законом.

Стаття 17. Оплата праці членів виборчих комісій

1. Оплата праці членів виборчих комісій, звільнених від виконання виробничих або службових обов”язків за основним місцем роботи, а також пенсіонерів та осіб, що тимчасово не працюють, здійснюється відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України.

2. Розмір заробітної плати членів виборчих комісій, звільнених від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, не може бути нижчим від середньої заробітної плати за місцем основної роботи.

10.У статті 20:

у частині першій слова “зборами громадян і трудовими колективами” замінити словами “зборами виборців за місцем їх проживання”;

частину другу викласти в такій редакції:

“2. Виборчі блоки партій можуть утворюватися політичними партіями, зареєстрованими в установленому законом порядку, після здійснення Центральною виборчою комісією відповідно до частини першої статті 6 цього Закону оголошення про початок виборчої кампанії”;

у частині третій слова “та одночасно” замінити словом “або”.

11. У статті

22:

у частині першій слова “виборчих блоків партій, що висунули списки кандидатів у депутати і списки яких зареєстровані Центральною виборчою комісією” замінити словами “які легалізовані в установленому порядку”, виключити слова “при цьому політична партія, виборчий блок партій може висунути лише одного кандидата у депутати в кожному виборчому окрузі”;

доповнити частину першу реченням такого змісту:

“Рішення зборів (конференції) разом із заявою особи, яка висувається кандидатом у депутати, про її намір балотуватися подається до окружної виборчої комісії”;

із частини другої виключити слова “виборчих блоків партій”, “або угоди між партіями про утворення виборчого блоку”;

у частині четвертій цифри “90” замінити цифрами “80”, доповнити цю частину реченням такого змісту:

“У разі призначення позачергових виборів висування кандидатів у депутати в одномандатних виборчих округах починається за 50 днів і закінчується за 35 днів до дня виборів.”

12. У пункті 7 частини першої статті 24 слова “декларацію про доходи” замінити словами “декларацію про майно та доходи”.

13. У статті

25:

частину першу після слів “до окружної виборчої комісії” доповнити словами і цифрами “не пізніш як за 55 днів до дня виборів” і далі за текстом;

пункт 2 частини першої викласти двома пунктами в такій редакції:

“2) протокол зборів (конференції) відповідного місцевого осередку політичної партії, легалізованої в установленому порядку, в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі про висунення кандидатів у депутати за підписом головуючого та секретаря зборів (конференції) або протокол зборів громадян за місцем їх постійного проживання за підписами головуючого і секретаря зборів;

3) підписні листи встановленої форми за наявності не менш як дев’ятсот підписів виборців відповідного округу, які підтримують висування особи кандидатом у депутати”;

у пункті 5 частини першої слова “декларація про доходи за попередній рік” замінити словами “декларація про майно та доходи за попередній рік”;

пункти 3 – 6 частини першої вважати відповідно пунктами 4-7.

14. У статті

26:

частину першу після слів “про що він подає” доповнити словами “особисто або нотаріально завірену”;

друге речення частини першої викласти в такій редакції:

“Виборча комісія приймає рішення про зняття кандидата у депутати з балотування”;

частину другу викласти в такій редакції:

“2. У разі порушення кандидатом у депутати цього Закону, втрати ним відповідно до законодавства України права балотуватися, реєстрації однієї й тієї ж особи кандидатом у депутати більше ніж в одному одномандатному виборчому окрузі чи більше ніж в одному виборчому списку політичної партії, виборчого блоку партій, припинення діяльності політичної партії, виборчого блоку партій Центральна виборча комісія, окружна виборча комісія за рішенням суду приймають відповідно рішення про скасування свого рішення в частині реєстрації цієї особи у списку кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій, рішення про реєстрацію списку кандидатів у депутати, рішення про реєстрацію кандидата у депутати. Із заявою до суду про порушення кандидатом у депутати цього Закону можуть звертатися Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії, статутні органи політичних партій, керівні органи виборчих блоків партій, кандидати в депутати. Суди розглядають такі заяви протягом семи днів, але не пізніш як за три дні до дня виборів”;

у частині третій слова вилучення кандидата у депутати із зареєстрованого списку чи про скасування свого рішення про реєстрацію кандидата в депутати” замінити словами “зняття кандидата у депутати з балотування”.

15. У статті 27:

у частині першій слово “звільняється” замінити словами “мають право звільнитися”;

частину третю виключити;

із частини четвертої виключити слова “а також не може бути притягнутий до кримінальної відповідальності, заарештований або підданий заходам адміністративного стягнення, які накладаються в судовому порядку, без згоди Центральної виборчої комісії”;

у зв”язку з цим частини четверту, п”яту і шосту вважати відповідно частинами третьою, четвертою і п”ятою;

доповнити статтю новою частиною такого змісту:

“6. Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії мають право із залученням податкових органів перевіряти достовірність даних, внесених до декларацій про майно і доходи за попередній рік кандидатів у депутати, поширювати ці дані без їх згоди”.

16.

У частині п”ятій статті 29 слова “зі збереженням заробітної плати за останнім місцем роботи” замінити словами “без збереження заробітної плати”.

17

. У статті 30 слова “інших”, “Верховною Радою України” замінити відповідно словами “іноземних”, “Центральною виборчою комісією”.

18.

Частину третю статті 31 доповнити першим реченням такого змісту:

“3. Передвиборна агітація політичної партії, виборчого блоку партій, кандидатата в депутати розпочинається після реєстрації відповідного списку кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, реєстрації кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі і закінчується за день до дня виборів”.

19. Статті

35, 36 викласти в такій редакції:

“Стаття 35. Обмеження проведення передвиборної агітації

1. Забороняється брати участь у передвиборній агітації:

органам державної влади, включаючи судові органи та органи прокуратури, і органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам;

членам виборчих комісій;

особам, які не є громадянами України.

2. Державним телерадіокомпаніям, друкованим засобам масової інформації з державною участю, участю органів місцевого самоврядування, їх посадовим особам, творчим працівникам засобів масової інформації в період виборчої кампанії у своїх повідомленнях, матеріалах і передачах забороняється підтримувати або віддавати перевагу в будь-якій формі тим чи іншим політичним партіям, виборчим блокам партій, кандидатам у депутати, їх передвиборним програмам.

3. Забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям безплатно або на пільгових умовах відповідно товарів, послуг, цінних паперів, грошей, кредитів, лотерей, інших матеріальних цінностей.

4. Центральна виборча комісія забезпечує в державних засобах масової інформації роз’яснення щодо заборони надання безплатно або на пільгових умовах товарів, цінних паперів, кредитів, лотерей, грошей, послуг. Текст роз’яснення затверджується Центральною виборчою комісією та друкується в. кожному номері газет “Голос України” і “Урядовий кур’єр” на першій сторінці, починаючи за ЗО днів до дня виборів. Текст роз’яснення транслюється двічі на день телерадіокомпаніями, починаючи за ЗО днів до дня виборів.

5. Агітація в недержавних засобах масової інформації обмежується лише можливостями виборчого фонду на умовах рівної оплати за ефірний час чи газетну площу для політичних партій, виборчих блоків партій, кандидатів у депутати.

6. Державним і недержавним засобам масової інформації, що діють на території України, забороняється поширювати за 15 днів до дня голосування інформацію про результати соціологічних досліджень і опитувань громадської думки щодо політичних партій, виборчих блоків партій, кандидатів у депутати.

7. Забороняється вести передвиборну агітацію в зарубіжних засобах масової інформації, що діють на території України.

8 Кандидатам у депутати , які обіймають посади, у тому числі за сумісництвом, в органах державної влади, в органах місцевого самоврядування, на державних підприємствах, установах, організаціях, у військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, забороняється залучати або використовувати для будь-якої роботи, пов’язаної з проведенням своєї виборчої кампанії, підлеглих їм

осіб (у робочий час), службовий транспорт, зв’язок, устаткування, приміщення, інші об’єкти та ресурси за місцем роботи.

9. Під час виборчої кампанії кандидатам у депутати, в тому числі і тим, хто є працівниками радіо і телебачення, забороняється виступати на радіо і по телебаченню більше часу, ніж відведено для інших кандидатів у депутати.

10. Для кандидатів у депутати, в тому числі і тих, хто є працівниками державних друкованих засобів масової інформації, обсяг їх публікацій не може перевищувати обсяг, встановлений для інших кандидатів у депутати.

11. В організаціях, з’єднаннях і частинах Міністерства оборони, Національної гвардії, Міністерства внутрішніх справ, Державного комітету у справах охорони державного кордону, Служби безпеки, Цивільної оборони України передвиборна агітація обмежується. Зустрічі кандидатів, уповноважених осіб політичних партій, виборчих блоків партій та довірених осіб кандидатів з виборцями з числа військовослужбовців зазначених відомств організовує окружна виборча комісія з обов’язковим запрошенням, не пізніш як за три дні до зустрічі, всіх зареєстрованих кандидатів, а також уповноважених осіб політичних партій, виборчих блоків партій. З початку виборчої кампанії відвідання цих організацій, з’єднань і військових частин окремими кандидатами, їх довіреними особами чи уповноваженими особами політичних партій, виборчих блоків партій забороняється. Допускається розповсюдження лише друкованих агітаційних матеріалів, виготовлених Центральною та відповідними окружними виборчими комісіями, а також кандидатами у депутати.

12. Поширення анонімних агітаційних матеріалів, що дискредитують політичну партію, виборчий блок партій, кандидата у депутати, забороняється.

13. Забороняється поширення в будь-якій формі матеріалів із закликами до насильницького повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності держави, до національної, мовної, расової, релігійної нетерпимості.

14. Забороняється використання при проведенні передвиборної агітації друкованих агітаційних матеріалів, що не містять вихідних даних установи, що здійснила друк, а також зазначення загального тиражу примірників.

15. Забороняється проведення в день, що безпосередньо передує дню виборів, та в день голосування передвиборної агітації у будь-якій формі.

16. У разі надходження до виборчих комісій заяв, скарг щодо порушень, зазначених у частинах третій, сьомій, дванадцятій – п’ятнадцятій цієї статті, а також у частині чотирнадцятій статті 34 цього Закону виборчі комісії негайно надсилають зазначені заяви, скарги до органів внутрішніх справ для проведення перевірки і реагування відповідно до чинного законодавства України.

Стаття 36. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення виборів

1. Витрати на підготовку і проведення виборів народних депутатів України здійснюються Центральною виборчою комісією відповідно до затвердженого нею кошторису в межах коштів, передбачених на виборчу кампанію Державним бюджетом України.

2. У разі несвоєчасного виділення бюджетних коштів для фінансування виборів Національний банк України за зверненням Центральної виборчої комісії у триденний строк надає їй безвідсотковий кредит у межах коштів, передбачених Державним бюджетом України на проведення виборів, у розмірах, визначених Центральною виборчою комісією.

3. Надані кредити повертаються Національному банку України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів Державного бюджету України не пізніш як через три місяці після їх одержання.

4. Фінансове, матеріально-технічне забезпечення виборів депутатів здійснюється Центральною виборчою комісією відповідно до встановленого нею порядку.

5. Центральна виборча комісія відповідає в межах коштів, виділених Державним бюджетом України на виборчу кампанію, за зобов’язаннями окружних виборчих комісій після припинення ними повноважень. Порядок використання коштів, майна, що залишаються після задоволення вимог кредиторів виборчих комісій, повноваження яких припинено, встановлюються Центральною виборчою комісією відповідно до законодавства України,

6. Фінансове, матеріально-технічне забезпечення повторних виборів та виборів замість депутатів, які вибули, здійснюється за рахунок коштів резервного фонду Кабінету Міністрів України відповідно до затвердженого Центральною виборчою комісією кошторису витрат, а також за рахунок залишків коштів на рахунках окружних виборчих комісій, що повертаються на рахунок Центральної виборчої комісії”.

20. У статті

37:

частину першу викласти в такій редакції:

“1. Фінансування передвиборної агітації здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також коштів виборчих фондів -власних виборчих фондів політичних партій (виборчих блоків партій), особистих виборчих фондів кандидатів у депутати. Використання інших коштів для передвиборної агітації забороняється”;

із частини третьої виключити слово “власні”, останнє речення цієї частини після слів “фізичним особам” доповнити словами “підприємствам з іноземними інвестиціями, благодійним організаціям та релігійним об’єднанням, підприємствам, організаціям та установам, що мають заборгованість перед бюджетами усіх рівнів” і далі за текстом;

частину четверту викласти в такій редакції:

“4. Політичні партії, виборчі блоки партій, кандидати у депутати визначають із числа уповноважених та довірених осіб розпорядника виборчого фонду. Спеціальний тимчасовий рахунок виборчого фонду відкривається у відділеннях Ощадбанку України за місцем розташування відповідної виборчої комісії розпорядником вказаного фонду. Інформація про відкриті рахунки публікується у пресі виборчими комісіями. Відсотки на вказаних рахунках не нараховуються і не виплачуються. Використання коштів виборчих фондів припиняється за день до дня виборів”;

частину п”яту доповнити реченнями такого змісту:

“Порядок здійснення контролю визначається Центральною виборчою комісією за погодженням з Національним банком України та Державною податковою адміністрацією України. Банки подають відомості про надходження коштів на рахунки виборчих фондів відповідній виборчій комісії у триденний термін з дня їх надходження, відомості про витрачання коштів за письмовим зверненням виборчих комісій. Відомості про доходну частину виборчих фондів оприлюднюються виборчими комісіями не пізніш як за два дні до дня виборів”;

із частини шостої виключити слова “а також Центральної та відповідних окружних виборчих комісій”;

частину сьому викласти в такій редакції:

“7. Кошти, що надійшли до виборчого фонду політичної партії, виборчого блоку партій або кандидата у депутати від фізичних чи юридичних осіб, які згідно з цим Законом не мають права робити такі пожертвування, або що надійшли від анонімного чи фіктивного пожертвувача, в тому числі пожертвувача, адреса якого невідома, не зараховуються до виборчих фондів і не надаються для використання. Зазначені кошти перераховуються до Державного бюджету України установами банків за рішеннями Центральної та відповідних окружних виборчих комісій”;

у частині восьмій перше речення викласти в такій редакції:

“Не використані під час виборчої кампанії кошти виборчих фондів перераховуються до Державного бюджету України у безспірному порядку установами банків після визнання повноважень обраного депутата у відповідному окрузі”;

частини десяту і одинадцяту викласти одною частиною десятою в такій редакції:

“10. Не пізніш як через три дні після дня голосування політичні партії, виборчі блоки партій, кандидати в депутати зобов’язані подати відповідно до Центральної виборчої комісії та окружних виборчих комісій фінансові звіти про надходження та витрачання коштів виборчих фондів. Форма фінансового звіту та порядок обліку надходжень і витрат коштів виборчих фондів встановлюється Центральною виборчою комісією. Копії вказаних фінансових звітів передаються виборчими комісіями до засобів масової інформації для їх оприлюднення не пізніше семи днів після дня виборів”;

частину дванадцяту вважати частиною одинадцятою і викласти в такій редакції:

“11. Кошти виборчих фондів можуть використовуватися виключно на потреби передвиборної агітації. Розрахунки із виборчих фондів можуть проводитися лише у безготівковій формі”.

21. Статтю 39

після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:

“2. Порядок виготовлення, обліку, зберігання і видачі бюлетенів виборчими комісіями затверджується Центральною виборчою комісією”.

У зв”язку з цим частини другу – дев”яту цієї статті вважати відповідно частинами третьою – десятою.

22.

У частині дванадцятій статті 40 слова “за три дні” замінити словами “не пізніш як за день”.

23.

Із частини одинадцятої статті 42 виключити друге речення.

24. У статті 43:

останні речення частин шостої і восьмої доповнити словами “або до суду”;

доповнити статтю після частини шостої новою частиною такого змісту:

“7. Скарги на рішення окружної виборчої комісії про визнання депутата обраним розглядаються судом у десятиденний строк”.

У зв”язку з цим частини сьому і восьму цієї статті вважати частинами відповідно восьмою і дев”ятою.

25

. У статті 47:

частину першу викласти в такій редакції:

” 1. Якщо в ході проведення виборів або при підрахунку голосів мали місце порушення цього Закону, що вплинули на підсумки виборів, Центральна виборча комісія за власною ініціативою може визнати вибори недійсними, а також суд за заявою особи, яка балотувалася кандидатом у депутати, політичної партії, виборчого блоку партій, списки кандидатів у депутати від яких були зареєстровані відповідно до цього Закону, або їх уповноважених осіб, може скасувати рішення відповідної виборчої комісії”;

частину другу виключити. У зв”язку з цим частину третю цієї статті вважати частиною другою.

26.

Частину четверту статті 48 викласти в такій редакції:

“4. На повторних виборах у будь-якому виборчому окрузі не можуть балотуватися громадяни, щодо яких було скасовано рішення про реєстрацію їх як кандидатів у депутати у зв’язку з порушенням ними цього Закону, а також особи, з вини яких вибори в будь-якому окрузі були визнані недійсними.”

Секретар Центральної виборчої комісії Я.Давидович