УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

15 травня 2006 року №1233

Про Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів"
під час проведення повторних місцевих виборів

Розглянувши звернення територіальних виборчих комісій щодо застосування положень статей 14, 15, 18, 22, 75, 79 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" під час проведення повторних місцевих виборів, керуючись статтями 1, 11 – 13, 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:

1. Затвердити Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" під час проведення повторних місцевих виборів (додаються).

2. Копії цієї постанови надіслати Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським територіальним виборчим комісіям.

Голова Центральної виборчої комісії   Я. ДАВИДОВИЧ

Додатки та посилання

Додаток 1

Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 12 травня 2006 року №1233

РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо застосування окремих положень Закону України"Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" під час проведення повторних місцевих виборів

1.  Підстави та строки проведення повторних місцевих виборів

1.1. Відповідно до статті 14 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (далі – Закон) повторні вибори депутата (депутатів) Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад (далі – депутати) призначаються  відповідною територіальною виборчою комісією у разі:

1) визнання виборів депутатів в окрузі недійсними;

2) визнання виборів депутатів в окрузі такими, що не відбулися;

3) визнання особи такою, яка відмовилася від депутатського мандата.

1.2. Повторні вибори сільського, селищного, міського голови призначаються територіальною виборчою комісією у разі:

1) визнання місцевих виборів недійсними;

2) визнання місцевих виборів такими, що не відбулися;

3) визнання особи такою, яка відмовилася від посади сільського, селищного, міського голови.

1.3. Згідно з частиною третьою статті 75 Закону не можуть бути підставою для визнання недійсними виборів депутата, сільського, селищного, міського голови порушення вимог Закону, які мали на меті спонукати чи спонукали виборців голосувати за кандидатів, якщо вони не були обрані у відповідному окрузі.

1.4. Повторні місцеві вибори проводяться в останню неділю шістдесятиденного строку з дня оприлюднення територіальною виборчою комісією рішення про їх призначення.

Відповідно до частини третьої статті 15 Закону рішення про призначення повторних місцевих виборів приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня прийняття рішення про визнання місцевих виборів у цьому окрузі недійсними або такими, що не відбулися, або у разі визнання особи такою, яка відмовилася від депутатського мандата або посади сільського, селищного, міського голови.

Частиною сьомою статті 15 Закону встановлено, що оприлюднення рішення про призначення повторних місцевих виборів здійснюється органом, який його прийняв, у друкованих засобах масової інформації (або, у разі неможливості, в інший визначений ним спосіб) не пізніш як на третій день від дня його прийняття, а також доводиться до відома Центральної виборчої комісії в цей же строк.

2. Утворення дільничних виборчих комісій, виборчих округів та виборчих дільниць для проведення повторних місцевих виборів

2.1. Згідно з частиною другою статті 79 Закону повторні місцеві вибори проводяться тими ж територіальними виборчими комісіями, у тих самих виборчих округах та виборчих дільницях.

2.2. Відповідно до частини одинадцятої статті 22 Закону в разі проведення місцевих виборів одночасно з виборами народних депутатів України дільничні виборчі комісії утворюються відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України". Разом із тим, згідно з частиною третьою статті 32 Закону України "Про вибори народних депутатів України" повноваження дільничної виборчої комісії припиняються через п'ятнадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України.

У разі неможливості утворення дільничних виборчих комісій у порядку та строки, визначені статтею 22 Закону, забезпечення організації голосування на повторних місцевих виборах покладається на діючі дільничні виборчі комісії, утворені для одночасного проведення виборів народних депутатів України та місцевих виборів.

З огляду на те, що окружні виборчі комісії з виборів народних депутатів України припинять свої повноваження 17 травня 2006 року, вирішення питання щодо подальшого забезпечення кількісного та якісного складу дільничних виборчих комісій покладається на відповідну територіальну виборчу комісію.

2.3. У разі призначення повторних місцевих виборів після закінчення строку повноважень дільничних виборчих комісій, які були утворені для одночасного проведення виборів народних депутатів України та місцевих виборів, дільничні виборчі комісії утворюються відповідною територіальною виборчою комісією. При цьому порядок та підстави утворення дільничних виборчих комісій визначаються положеннями статті 22 Закону.

Відповідно до частини першої статті 22 Закону дільничні виборчі комісії утворюються відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за 35 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії за поданням (не більш як на одну особу) керівного органу районної, районної у місті, міської організації партії (блоку) та відповідних кандидатів у депутати по одномандатних виборчих округах, які самовисунулися, а також відповідних кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Згідно з частиною другою цієї статті Закону до складу дільничних виборчих комісій можуть входити громадяни України, які мають право голосу на місцевих виборах.

Частиною третьою цієї статті встановлено, що дільничні виборчі комісії утворюються у складі:

1) для малих дільниць - 10 - 18 осіб;

2) для середніх дільниць - 14 - 20 осіб;

3) для великих дільниць - 18 - 24 особи.

На виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує п'ятдесяти осіб, дільничні виборчі комісії можуть утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії.

Згідно з частиною четвертою зазначеної статті Закону до складу дільничних виборчих комісій не можуть входити особи, зазначені у статті 201 Закону.

Частиною п’ятою статті 22 Закону передбачено, що районна, районна у місті, міська чи вищого рівня (для сіл, селищ, міст, що входять до складу міста республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення або міста Севастополя) партійна організація (блок), кандидат у депутати, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови - суб'єкти виборчого процесу не пізніш як за 40 днів до дня виборів подають до відповідної територіальної виборчої комісії список кандидатур для включення їх до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більш як по одній особі до складу кожної дільничної комісії) із зазначенням пропонованих кандидатур на посаду голови, заступника голови та секретаря комісії за підписом кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, керівника відповідної місцевої організації партії (керівників організацій партій, що входять до блоку) і скріплений печаткою місцевої організації партії (печатками місцевих організацій партій, що входять до блоку) або печаткою (печатками) організації (організацій) партії (партій) вищого рівня. В цей список районні, районні у місті, міські чи вищого рівня організації партії (блок) включають членів цієї партії (блоку) або безпартійних громадян, які мають право голосу. До списку додаються заяви осіб, запропонованих до складу відповідної дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у її роботі. У поданні кандидатур до складу дільничних виборчих комісій зазначається: 1) прізвище, ім'я та по батькові особи; 2) рік народження (для осіб, яким у рік проведення виборів виповнюється 18 років, - дата народження); 3) громадянство особи; 4) місце проживання та адреса житла особи, а також контактні телефони; 5) володіння державною мовою; 6) освіта; 7) місце роботи та займана посада особи; 8) наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій; 9) наявність відповідної освіти чи підготовки; 10) посада в комісії, на яку пропонується особа.
Відповідно до частини шостої статті 22 Закону якщо число подань від відповідних суб’єктів виборчого процесу перевищує визначений частиною третьою цієї статті граничний склад дільничної виборчої комісії, то їх участь у формуванні дільничних виборчих комісій визначається за допомогою жеребкування, порядок  якого встановлений постановою Центральної виборчої комісії від 15 травня 2006 року №1232.

Згідно з частиною сьомою статті 22 Закону розподіл керівних посад у дільничних виборчих комісіях здійснюється шляхом жеребкування, порядок якого визначений постановою Центральної виборчої комісії від15 травня 2006 року №1232. У жеребкуванні беруть участь лише кандидатури, які відповідають вимогам, передбаченим пунктами 5, 8 і 9 частини п'ятої цієї статті.

Частиною восьмою статті 22 Закону встановлено, що голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії не можуть бути представниками однієї місцевої організації партії або блоку.

Відповідно до частини дев’ятої статті 22 Закону в разі якщо у встановлений частиною п'ятою цієї статті строк не надійшли подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій або якщо кількість запропонованих до складу цих комісій кандидатур становить менше від кількості осіб, встановлених частиною третьою цієї статті, дільничні виборчі комісії утворюються відповідними територіальними виборчими комісіями за поданням їх голови у мінімальній кількості, встановленій частиною третьою цієї статті, з обов'язковим включенням кандидатур, поданих від районних, районних у місті, міських чи вищого рівня місцевих організацій партій (блоків).

Згідно з частиною десятою цієї статті рішення про утворення дільничних виборчих комісій та про їх склад оприлюднюється у відповідних засобах масової інформації або в інший спосіб, визначений органом, що утворив комісію, впродовж семи днів з дня її утворення, але не пізніш як за 28 днів до дня виборів.

2.4. Під час проведення повторних місцевих виборів дільничні виборчі комісії використовують печатки, зразок яких встановлено постановою Центральної виборчої комісії від 25 листопада 2005 року № 148. Ці печатки знаходяться у місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування. Печатка передається по акту передачі з наступним поверненням в установленому порядку.

2.5. Дільничні виборчі комісії припиняють свої повноваження відповідно до частини першої статті 25 Закону.

3. Використання списків виборців під час проведення
повторних місцевих виборів

3.1. Частиною другою статті 79 Закону передбачено, що повторні вибори депутатів та сільських, селищних, міських голів проводяться за тими ж списками виборців, що і чергові місцеві вибори.

3.2. Згідно з частиною першою статті 89 Закону територіальна виборча комісія після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів передає списки виборців до відповідної місцевої державної архівної установи.

У разі передачі списків виборців до місцевої державної архівної установи територіальна виборча комісія на час проведення повторних місцевих виборів на свій запит отримує їх з відповідної архівної установи з наступним поверненням.

На підставі цих списків виборців складаються два примірники списків виборців для проведення повторних місцевих виборів.

3.3. Відповідно до частини сьомої статті 31 Закону територіальна виборча комісія передає один примірник списку виборців на виборчій дільниці (на паперовому носії) відповідним дільничним виборчим комісіям. Другий примірник зберігається в територіальній виборчій комісії. Від імені дільничної виборчої комісії списки виборців отримують не менше трьох членів цієї комісії, які представляють різні місцеві організації партій (блоки), одним з яких повинен бути голова комісії, а у разі неможливості - заступник голови або секретар комісії. Про передачу дільничній виборчій комісії списку виборців складається акт у двох примірниках.

Складання списків виборців на спеціальних виборчих дільницях проводиться відповідно до статті 311 Закону.

У разі необхідності зазначені списки виборців уточнюються, доповнююся в порядку, встановленому статтями 32 – 323 Закону.

4. Фінансове забезпечення підготовки і проведення повторних виборів депутатів та сільських, селищних, міських голів

Питання фінансового забезпечення підготовки і проведення виборів депутатів та сільських, селищних, міських голів урегульовано положеннями   статті 82 Закону. Відповідно до частини першої цієї статті Закону повторні місцеві вибори проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.  

5. Обмеження щодо  балотування на повторних місцевих виборах
депутатів та сільських, селищних, міських голів

 Відповідно до частини третьої статті 79 Закону на повторних місцевих виборах не можуть балотуватися лише громадяни, щодо яких було скасовано рішення про їх реєстрацію як кандидатів, а також особи, які вчинили дії, внаслідок яких місцеві вибори або повторне голосування були визнані недійсними, та в інших випадках, передбачених законом.

Секретар Центральної виборчої комісії   С. Дубовик