УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

31 березня 2006 року №1130

Про Роз’яснення з питань застосування Закону України „Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці

З метою забезпечення однакового застосування виборчого законодавства України під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад і сільських, селищних, міських голів 26 березня 2006 року та у зв’язку з надходженням до Центральної виборчої комісії звернення народного депутата України, відповідно до пункту 1 статті 23, статті 72 Закону України „Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, керуючись статтями 11, 12, 13, пунктами 4, 5 статті 17 Закону України „Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія  постановляє:

1. Затвердити Роз’яснення з питань застосування Закону України „Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці (додаються).

2. Копії цієї постанови надіслати Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським радам, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським територіальним виборчим комісіям з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 26 березня 2006 року.

Голова Центральної виборчої комісії   Я. ДАВИДОВИЧ

Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 31 березня 2006 року №1130

РОЗ’ЯСНЕННЯ
з питань застосування Закону України „Про вибори депутатів
Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та
сільських, селищних, міських голів” щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці

Порядок проведення повторного підрахунку голосів виборців під час проведення місцевих виборів визначено в статті 72 Закону України „Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (далі – Закон).

Згідно з положеннями зазначеної статті Закону повторний підрахунок голосів виборців здійснюється територіальною (окружною) виборчою комісією на засіданні цієї комісії із встановлення підсумків голосування у відповідному виборчому окрузі, на якому приймаються і розглядаються протоколи та інші документи кожної дільничної (окружної) виборчої комісії.

Повторний підрахунок голосів виборців проводиться територіальною (окружною) виборчою комісією за наявності підстав, визначених Законом. Так, відповідно до частини шостої статті 72 Закону за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевої організації партії (блоку), довіреними особами кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, кандидатів у депутати та офіційними спостерігачами, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна (окружна) виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Згідно з частиною сьомою статті 72 Закону у разі наявності акта або письмової заяви про порушення вимог цього Закону під час транспортування протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної (окружної) виборчої комісії територіальна (окружна) виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпаковування запакованих документів зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Отже, Закон чітко визначає виключні підстави, за наявності яких територіальна (окружна) виборча комісія може або зобов’язана прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, щодо якої виявлені законні підстави для проведення повторного підрахунку голосів виборців.

При цьому слід звернути увагу на те, що відповідно до частин тринадцятої, сімнадцятої статті 26 Закону рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити: найменування комісії; найменування рішення; дату та місце його прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або рішення Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; резолютивну частину. Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку рішенням суду.

Таким чином, рішення виборчої комісії, в тому числі з питання щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців, повинно бути мотивованим – містити посилання на конкретні обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії, а також посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або рішення виборчої комісії вищого рівня або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення.

Крім того, частиною першою статті 74 Закону визначено п’ятиденний строк з дня проведення відповідних місцевих виборів для встановлення результатів виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі. Згідно з частиною восьмою статті 15 Закону усі строки, визначені в цьому Законі, обчислюються календарними днями, годинами.

Cекретар Центральної виборчої комісії   С.ДУБОВИК