УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

10 травня 2023 року № 28

Про скарги Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Л.Л., зареєстровані в Центральній виборчій комісії 17 квітня 2023 року № 21-34-1864 та № 21-36/1-1865

До Центральної виборчої комісії 17 квітня 2023 року надійшли скарги Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі – Кам’янець-Подільська міська рада) на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Людмили Людвигівни, суб’єктом оскарження в яких визначено Кам’янець-Подільську міську територіальну виборчу комісію Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі – Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія).

У скаргах суб’єкти звернення просять:

визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльність Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії, яка полягає у нерозгляді нею питання щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Кам’янець­Подільської міської ради Блонської Л.Л., висунутої Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з одночасним її виключенням з єдиного та територіального виборчих списків цієї місцевої організації політичної партії;

достроково припинити повноваження усього складу Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії у порядку, передбаченому частиною третьою статті 208 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс);

зобов’язати Кам’янець-Подільську міську територіальну виборчу комісію невідкладно розглянути питання щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради Блонської Л.Л., висунутої Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з одночасним її виключенням з єдиного та територіального виборчих списків цієї місцевої організації політичної партії.

Свої вимоги суб’єкти звернення зі скаргами обґрунтовують тим, що 12 квітня 2023 року кандидат у депутати Кам’янець-Подільської міської ради Блонська Л.Л., висунута Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, звернулася до Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії з заявою, в якій просила скасувати її реєстрацію як кандидата в депутати відповідної місцевої ради з одночасним виключенням з єдиного та територіального виборчих списків Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА”. Як зазначають скаржники, відповідно до абзацу 21 Роз’яснення щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) після дня голосування, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії

від 04 грудня 2020 року № 543 (далі – Роз’яснення), яке є обов’язковим до виконання Кам’янець-Подільською міською територіальною виборчою комісією, така заява підлягала розгляду територіальною виборчою комісією з урахуванням вимог статей 21, 24, 38, 71 Конституції України та статей 6, 10, 15, 193, 206, 231 Кодексу. При цьому суб’єкти звернення зі скаргами вказують, що згідно з пунктом 5 частини другої статті 206 Кодексу територіальна виборча комісія, яка встановлює результати місцевих виборів, розглядає питання щодо скасування реєстрації кандидатів, у випадках, передбачених Кодексом; за приписами абзацу десятого частини першої статті 231 Кодексу у разі надходження звернення (заяви) кандидата в депутати про скасування його реєстрації територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати у триденний строк з дня надходження звернення (заяви). Тобто, на переконання скаржників, Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія зобов’язана була на своєму засідання не пізніше 15 квітня 2023 року розглянути відповідну заяву Блонської Л.Л., а нерозглядом цієї заяви у відповідний строк допустила бездіяльність і грубо порушила виборчі права як кандидата в депутати Блонської Л.Л., так і Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” (як гаранта дотримання виборчих прав кандидата в депутати місцевої ради, висунутого за виборчими списками цієї партії).

На підтвердження викладеного до скарг додано, зокрема, копії єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Кам’янець-Подільської міської ради, висунутих Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на перших виборах 25 жовтня 2020 року в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та у територіальних виборчих округах № 1, 2, 3, 4; протоколу Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Кам’янець-Подільської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року з поміткою “Уточнений”; заяви Блонської Л.Л. від 12 квітня 2023 року про скасування реєстрації кандидата в депутати місцевої ради з відміткою про її отримання 12 квітня 2023 року (вх. № 109) Красовською Н.В.

На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі – Порядок), копії скарг з доданими документами надіслано суб’єкту оскарження з проханням надати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 20 квітня 2023 року надійшла постанова Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії від 18 квітня 2023 року № 4 “Про розгляд заяви Блонської Л.Л.”, згідно з якою за наслідками розгляду заяви Блонської Л.Л. про скасування реєстрації кандидата в депутати місцевої ради від 12 квітня 2023 року територіальна виборча комісія  скасувала її реєстрацію як кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради та виключила з усіх виборчих списків Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА”. Також 08 травня 2023 року Комісія отримала пояснення Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії від 08 травня 2023 року (вих. № 120) з доданою до нього постановою цієї виборчої комісії від 18 квітня 2023 року № 4, в якому зазначено, що 12 квітня 2023 року вона отримала заяву кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради Блонської Л.Л., а 18 квітня 2023 року розглянула її та ухвалила постанову № 4 “Про розгляд заяви Блонської Л.Л.”. Суб’єкт оскарження вважає, що скарги Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Л.Л. є необґрунтованими, безпідставними і такими, що не можуть бути задоволені.

Згідно з частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” скарги щодо виборів чи референдумів подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком.

Відповідно до частини четвертої статті 69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8 Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.

Частиною другою статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом. При цьому частиною третьою статті 72 Кодексу, пунктом 10.6 Порядку визначено, що в разі, якщо скарга подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.

Центральна виборча комісія, проаналізувавши зміст скарги, беручи до уваги предмет та суб’єкт оскарження, а також положення частин першої, третьої статті 65, статті 66 Кодексу, пунктів 2.1, 3.1, розділу 4 Порядку, зазначає, що підстав для залишення скарг Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Л.Л. без розгляду по суті Комісія не має.

Розглядаючи скарги та додані до них документи, а також пояснення суб’єкта оскарження з долученим до нього документом, беручи до уваги іншу наявну в Комісії інформацію, Центральна виборча комісія виходить з такого.

За змістом частини першої статті 32, частин першої, четвертої, восьмої статті 33, статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів, реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до Конституції України, Кодексу та законів України (частина третя статті 32, частина четверта статті 38 Кодексу). Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено частиною четвертою статті 32 Кодексу.

До повноважень територіальних виборчих комісій, які встановлюють результати виборів депутатів, належать реєстрація кандидатів у депутати та розгляд питання щодо її скасування (стаття 206 Кодексу).

З метою забезпечення однакового застосування окремих положень Кодексу щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) відповідною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, обласною, районною, міською, районною в місті (у містах, у яких утворені районні у місті ради), селищною, сільською виборчими комісіями після дня голосування Центральна виборча комісія постановою від 04 грудня 2020 року № 543 затвердила Роз’яснення.

Так, згідно з Кодексом та Роз’ясненням у положеннях Кодексу послідовно втілюється принцип добровільності участі у виборах, у тому числі через добровільне прийняття рішення бути обраним депутатом (мати представницький мандат).

Зокрема, пунктом 1 частини першої статті 231 Кодексу передбачено можливість звернення кандидата в депутати не пізніш як за дев’ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування. За змістом частин першої, другої статті 231 Кодексу в разі надходження відповідного звернення територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати у триденний строк з дня надходження звернення, але не пізніш як за вісімнадцять днів до дня голосування.

Крім того, на етапі реєстрації осіб, обраних депутатами відповідної місцевої ради, передбачено право особи відмовитися від депутатського мандата. У такому разі особа визнається такою, яка не набула депутатського мандата (частина п’ята статті 283 Кодексу). Аналогічний порядок застосовується і під час заміщення депутатів, повноваження яких припинені (стаття 284 Кодексу).

У Роз’ясненні вказано, що, зважаючи на свободу в реалізації права бути обраним та керуючись принципом добровільності участі у виборах, кандидат у депутати, включений до єдиного та територіального виборчого списку організації партії, може звернутися до відповідної територіальної виборчої комісії в будь-який час після дня голосування на відповідних місцевих виборах із заявою щодо скасування його реєстрації кандидатом у депутати, яка може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України “Про нотаріат”, або подана до відповідної територіальної виборчої комісії особисто.

З метою реалізації волевиявлення кандидата в депутати щодо скасування його реєстрації кандидатом у депутати після дня голосування така заява розглядається територіальною виборчою комісією з урахуванням вимог статей 21, 24, 38, 71 Конституції України та статей 6, 10, 15, 193, 206, 231 Кодексу. При цьому територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації відповідного кандидата в депутати з виключенням його з єдиного та територіального виборчих списків організації партії, незалежно від часу подання зазначеної заяви після дня голосування на відповідних місцевих виборах.

З наявних у Комісії документів вбачається, що 12 квітня 2023 року кандидат у депутати Кам’янець-Подільської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонська Л.Л. звернулась до Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії з заявою про скасування її реєстрації як кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради, висунутого Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з виключенням її з єдиного та територіального виборчих списків цієї місцевої організації політичної партії.

Указану заяву було отримано заступником голови Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії Красовською Н.В. та зареєстровано 12 квітня 2023 року за вх. № 109.

Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія 18 квітня 2023 року розглянула заяву Блонської Л.Л. від 12 квітня 2023 року про скасування її реєстрації як кандидата в депутати місцевої ради та прийняла постанову № 4, якою вказану заяву Блонської Л.Л. задовольнила, скасувала її реєстрацію кандидатом у депутати Кам’янець-Подільської міської ради та виключила з усіх виборчих списків Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА”.

Відповідно до пункту 13.14 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 173, строки та порядок розгляду документів, звернень, що надійшли до виборчої комісії під час виборчого процесу, встановлено Кодексом, іншими законами України та відповідними актами Центральної виборчої комісії. Документи, звернення, які надійшли до територіальної виборчої комісії поза межами виборчого процесу, розглядаються у строки, встановлені законодавством України для розгляду відповідних документів, звернень. Якщо законодавством відповідні строки не встановлено, документи, звернення мають бути розглянуті не більше ніж упродовж 30 днів з дня надходження.

Центральна виборча комісія зауважує, що передбачений частиною першою статті 231 Кодексу триденний строк (але не пізніш як за вісімнадцять днів до дня голосування) для розгляду звернення кандидата в депутати та ухвалення територіальною виборчою комісією рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати застосовується у ході виборчого процесу під час розгляду звернення, зазначеного в пункті 1 частини першої статті 231 Кодексу, тобто звернення кандидата в депутати не пізніш як за дев’ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування.  

Разом з тим заява кандидата в депутати, включеного до єдиного та територіального виборчого списку організації партії, щодо скасування його реєстрації кандидатом у депутати, що подається до територіальної виборчої комісії в будь-який час після дня голосування, є іншим документом, а тому встановлені частиною першою статті 231 Кодексу строки розгляду до неї не застосовуються.

Згідно зі статтею 20 Закону України “Про звернення громадян” звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Таким чином, зважаючи на наведені приписи законодавства України, станом на день подання (17 квітня 2023 року) Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидатом у депутати Кам’янець-Подільської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонською Л.Л. скарг строк розгляду Кам’янець-Подільською міською територіальною виборчою комісією заяви Блонської Л.Л. про скасування її реєстрації як кандидата в депутати місцевої ради від 12 квітня 2023 року не сплинув, а отже, Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія строку розгляду відповідної заяви не порушила та відповідно протиправної бездіяльності з цього приводу не допустила.

Центральна виборча комісія звертає увагу, що згідно з пунктом 1.3 Порядку під скаргою слід розуміти звернення, в якому міститься інформація щодо порушення законодавства України про вибори та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів суб’єктів виборчого процесу, поновити порушені виборчі права.

За змістом пунктів 1, 2 частини сьомої статті 72 Кодексу, підпунктів 1, 2 пункту 10.10 Порядку під час розгляду скарги по суті щодо дії (бездіяльності) суб’єкта оскарження виборча комісія вирішує, зокрема, чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб’єкта оскарження, чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалася (вчинялася) суб’єктом оскарження на законних підставах.

При цьому пунктом 1 частини тринадцятої статті 72 Кодексу та підпунктом 1 пункту 10.16 Порядку передбачено, що виборча комісія відмовляє в задоволенні скарги, якщо встановить, що оскаржуване рішення, дія чи бездіяльність суб’єкта оскарження вчинені відповідно до закону, в межах повноважень, передбачених законом, і не порушують виборчі права виборців, права і законні інтереси інших суб’єктів виборчого процесу.

З огляду на викладене Центральна виборча комісія доходить висновку, що вказані обставини обумовлюють відмову в задоволенні вимоги скарг стосовно визнання такою, що не відповідає законодавству про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльності Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії, що полягає у нерозгляді нею питання щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Кам’янець­Подільської міської ради Блонської Л.Л., висунутої Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з одночасним її виключенням з єдиного та територіального виборчих списків цієї місцевої організації політичної партії.

Також під час розгляду скарг Центральна виборча комісія бере до уваги, що питання про скасування реєстрації кандидата в депутати Кам’янець­Подільської міської ради Блонської Л.Л., висунутої Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з одночасним її виключенням з єдиного та територіального виборчих списків цієї місцевої організації політичної партії вирішено Кам’янець-Подільською міською територіальною виборчою комісією 18 квітня 2023 року шляхом прийняття постанови № 4.

Водночас згідно з пунктом 4 частини тринадцятої статті 72 Кодексу та підпунктом 4 пункту 10.16 Порядку встановлення виборчою комісією на момент розгляду скарги, що виборчою комісією – суб’єктом оскарження вчинено необхідні дії, скасовано рішення, що є предметом оскарження, або іншим способом поновлено права суб’єкта звернення зі скаргою відповідно до вимог Кодексу (відсутність предмета оскарження), є самостійною підставою для відмови в задоволенні зазначеної вимоги скарг.

Щодо вимог скарг достроково припинити повноваження усього складу Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії та зобов’язати цю міську територіальну виборчу комісію невідкладно розглянути питання щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради Блонської Л.Л., висунутої Кам’янець-Подільською міською організацією ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з одночасним її виключенням з єдиного та територіального виборчих списків цієї організації політичної партії Комісія зазначає, що такі вимоги також ґрунтуються на обставинах, якими суб’єкт звернення зі скаргою мотивує вимогу про визнання протиправною бездіяльності Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії, є похідними від неї, а результат розгляду Центральною виборчою комісією цих вимог залежить від результату розгляду основної вимоги.

Разом з тим Комісія наголошує, що частиною третьою статті 208 Кодексу Центральній виборчій комісії надано право достроково припинити повноваження всього складу територіальної виборчої комісії в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення такою територіальною виборчою комісією Конституції України та законів України. Указане положення не покладає на Комісію імперативного обов’язку достроково припиняти повноваження територіальної виборчої комісії, такий захід є її дискреційним правом. Тобто дострокове припинення повноважень територіальної виборчої комісії є організаційним заходом, який за необхідності може вживатися Центральною виборчою комісією, однак не може вважатися способом поновлення порушеного права.

Зважаючи на викладене, а також визначені Кодексом вимоги, які суб’єкт звернення може заявляти у скарзі (частина восьма статті 67 Кодексу), та рішення, які виборча комісія може ухвалювати за результатом розгляду скарги (частина десята статті 72 Кодексу), і загалом на суть поняття скарга, прохання про дострокове припинення повноважень територіальної виборчої комісії не може становити змісту вимоги у скарзі.

Крім того, як указано вище, питання про скасування реєстрації кандидата в депутати Кам’янець­Подільської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Л.Л. суб’єктом оскарження вирішено.

Наведені обставини загалом підтверджують відсутність підстав для задоволення скарг Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Л.Л. у відповідній частині також.

Враховуючи викладене, відповідно до статей 32, 33, 38, 63 – 72, 206, 231 Виборчого кодексу України, статті 20 Закону України “Про звернення громадян”, пункту 13.14 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 173, Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192, керуючись статтями 11 – 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. У задоволенні скарг Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА” та кандидата в депутати Кам’янець-Подільської міської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Блонської Людмили Людвигівни, зареєстрованих у Центральній виборчій комісії 17 квітня 2023 року № 21-34-1864 та № 21-36/1-1865, відмовити.

2. Копію цієї постанови надіслати Кам’янець-Подільській міській організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “СВОБОДА”, Блонській Л.Л., Кам’янець-Подільській міській територіальній виборчій комісії Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії   В. ПЛУКАР