УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

31 серпня 2012 року № 688

Про скаргу Березовського Я.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 29 серпня 2012 року за № 21-30-16889

До Центральної виборчої комісії 29 серпня 2012 року надійшла скарга довіреної особи кандидата у народні депутати України, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі № 165 Бойка Володимира Богдановича, Березовського Ярослава Васильовича на дії кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Чайківського Івана Адамовича.

У своїй скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить визнати дії суб’єкта оскарження стосовно виготовлення та розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про замовника, такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі – Закон), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси інших суб’єктів виборчого процесу; зобов’язати суб’єкта оскарження припинити розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, які не містять відомостей про замовника; оголосити кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Чайківському Івану Адамовичу попередження.

Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 27 серпня 2012 року було виявлено розповсюдження невідомими особами друкованих матеріалів передвиборної агітації, а саме газети "Сільський господар" від 22 серпня 2012 року, у якій міститься інформація про кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Чайківського Івана Адамовича. Відповідальною особою за випуск зазначено Макух М.І., яка є довіреною особою вказаного кандидата. Натомість відсутні відомості про замовника друкованих матеріалів передвиборної агітації.

На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї документами 30 серпня 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.

Пояснення суб’єкта оскарження до Центральної виборчої комісії не надходили.

Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.

Згідно з частиною першою статті 109 Закону скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом п’яти днів після прийняття рішення, вчинення дій чи бездіяльності суб’єктом оскарження.

Відповідно до частини п’ятої статті 109 Закону днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.

Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає (частина шоста статті 109 Закону).

Суб’єкт звернення зі скаргою оскаржує дії щодо виготовлення друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, які відбулися 22 серпня 2012 року.

Натомість скарга Березовського Я.В. надійшла до Центральної виборчої комісії 29 серпня 2012 року, тобто з порушенням строку оскарження.

Згідно з частиною одинадцятою статті 111 Закону виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою, до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених статтею 109 Закону.

Таким чином, скарга довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Бойка В.Б. Березовського Ярослава Васильовича в частині визнання дій Чайківського І.А. неправомірними та зобов’язання суб’єкта оскарження вчинити певні дії підлягає залишенню без розгляду по суті.

Щодо вимог суб’єкта звернення зі скаргою стосовно розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про замовника, зазначаємо.

За змістом частин першої – третьої статті 112 Закону докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.

Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.

Доказів того, що оскаржувані дії щодо розповсюдження зазначених у скарзі друкованих матеріалів передвиборної агітації були вчинені саме кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Чайківським І.А., до скарги не додано.

Натомість частиною другою статті 61 Конституції України передбачено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Отже, порушення суб’єктом оскарження обмежень щодо ведення передвиборної агітації суб’єктом звернення зі скаргою не доведено. З доданих до скарги матеріалів неможливо встановити, чи мали місце оскаржувані дії суб’єкта оскарження, як це вимагається пунктом 1 частини третьої статті 113 Закону.

Зазначене не дає правових підстав Центральній виборчій комісії оголошувати попередження кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Чайківському І.А. відповідно до пункту 5 частини другої статті 61 Закону.

З огляду на викладене підстави для задоволення скарги в частині вимог визнання дій суб’єкта оскарження щодо розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, які не містять відомостей про замовника; оголошення кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Чайківському І.А. попередження відсутні. У задоволенні скарги в цій частині слід відмовити.

Разом з тим, згідно з частиною двадцять п’ятою статті 74 Закону у разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення злочину чи адміністративного правопорушення, відповідна виборча комісія невідкладно звертається до відповідних правоохоронних органів щодо перевірки зазначеного повідомлення та реагування відповідно до законів України.

Враховуючи викладене, відповідно до частини двадцять п’ятої статті 74, статей 108 – 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133, керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 – 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Бойка Володимира Богдановича Березовського Ярослава Васильовича в частині вимог щодо визнання дій Чайківського Івана Адамовича неправомірними та зобов’язання суб’єкта оскарження вчинити певні дії залишити без розгляду по суті.

2. Відмовити в задоволенні інших вимог скарги.

3. Скаргу довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Бойка В.Б. Березовського Я.В. з доданими до неї матеріалами надіслати до Міністерства внутрішніх справ України для перевірки та відповідного реагування згідно із законодавством України.

4. Цю постанову надіслати довіреній особі кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Бойка В.Б. Березовському Я.В., кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 165 Чайківському І.А., а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії     А. МАГЕРА