УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

від 06 жовтня 2021 року № 395

Про скаргу Чередниченка Ю.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 04 жовтня 2021 року за № 21-30-10557

До Центральної виборчої комісії надійшла скарга Чередниченка Юрія Анатолійовича, суб’єктом оскарження в якій визначено Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області (далі – Кароліно-Бугазька сільська територіальна виборча комісія).

У скарзі Чередниченко Ю.А. просить визнати протиправною бездіяльність Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії, що полягає у неприйнятті рішень про його реєстрацію як кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області (далі – Кароліно-Бугазький сільський голова), кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі – Кароліно-Бугазька сільська рада) в багатомандатному виборчому окрузі № 3 або про відмову в його реєстрації, та у зв’язку з цим зобов’язати зазначену територіальну виборчу комісію прийняти відповідні рішення, а також, якщо Комісією під час розгляду скарги буде встановлено, що Кароліно-Бугазькою сільською територіальною виборчою комісією прийнято постанови про відмову в його реєстрації як кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови та кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради, –скасувати ці постанови та прийняти рішення про його реєстрацію як відповідного кандидата.

Аргументуючи свої вимоги, суб’єкт звернення зі скаргою зауважує, що 28 вересня 2021 року він подав до Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії документи для його реєстрації як кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови та кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради. Разом з тим станом на 03 жовтня 2021 року названа територіальна виборча комісія всупереч вимогам частини шостої статті 228, частини сьомої статті 229 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс) не прийняла жодного з передбачених цими положеннями Кодексу рішень.

Водночас Чередниченко Ю.А. зазначає, що в Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії немає правових підстав для відмови йому в реєстрації як кандидату на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови та кандидату в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради, у зв’язку з чим, у разі прийняття цією виборчою комісією постанов про таку відмову, у Комісії є повноваження та правові підстави для розгляду з власної ініціативи цих постанов, а в разі встановлення їх протиправності – скасування їх та прийняття рішень про реєстрацію його як кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови та кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради.

На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі – Порядок), копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подання письмових пояснень по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 04 жовтня 2021 року надійшли письмові пояснення від Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії, у яких, зокрема, повідомлено, що зазначена територіальна виборча комісія 03 жовтня 2021 року за результатами розгляду заяв Чередниченка Ю.А. про реєстрацію його як кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови та кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради в багатомандатному виборчому окрузі № 3, поданих до неї 28 вересня 2021 року, а також інших документів прийняла постанови № 292 “Про відмову в реєстрації кандидата в депутати на повторних місцевих виборах” та № 293 “Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови на повторних місцевих виборах”, якими відмовила Чередниченку Ю.А. в реєстрації як кандидата в депутати вказаної сільської ради та кандидата на посаду відповідного сільського голови на повторних місцевих виборах, призначених на 31 жовтня 2021 року.

Також Кароліно-Бугазькою сільською територіальною виборчою комісією надіслано до Комісії копії зазначених постанов.

Згідно з частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком.

Відповідно до частини другої статті 72 Кодексу, пункту 10.3 Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.

При цьому під час вирішення питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень виборчої комісії, необхідно враховувати не лише зазначені у скарзі предмет і суб’єкт оскарження, а й проаналізувати сформульовані суб’єктом звернення зі скаргою вимоги та суть рішення, ухвалення якого вимагається від виборчої комісії (пункт 10.5 Порядку).

Так, досліджуючи питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень Центральної виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги), Комісія зауважує.

Пунктом 2 частини третьої статті 65 Кодексу та підпунктом 1 пункту 3.1 Порядку передбачено, що до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено лише бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.

Водночас рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім установлених Кодексом випадків, оскаржуються виключно до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, шляхом подання позовної заяви (пункт 11 частини другої статті 64 Кодексу, частина четверта статті 65 Кодексу, підпункт 3 пункту 3.1, підпункт 5 пункту 3.4 Порядку).

З аналізу вимог, заявлених суб’єктом звернення зі скаргою, вбачається, що він по суті оскаржує рішення Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії про відмову в його реєстрації як кандидата на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови та кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради.

Отже, Комісія констатує, що є неналежним суб’єктом розгляду скарги Чередниченка Ю.А.

Частиною третьою статті 72 Кодексу та пунктом 10.6 Порядку передбачено, що виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана, зокрема, до неналежного суб’єкта розгляду скарги.

Таким чином, скарга Чередниченка Ю.А. підлягає залишенню без розгляду по суті.

Враховуючи викладене, відповідно до статей 65 – 72, частини шостої статті 228, частини сьомої статті 229 Виборчого кодексу України, Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192, керуючись статтями 11 – 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, статтями 17, 21 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу Чередниченка Юрія Анатолійовича, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 04 жовтня 2021 року за № 21-30-10557, залишити без розгляду по суті.

2. Копію цієї постанови надіслати Чередниченку Ю.А. та Кароліно-Бугазькій сільській територіальній виборчій комісії Білгород-Дністровського району Одеської області.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   О. ДІДЕНКО

Додатки та посилання