УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

18 грудня 2015 року № 608

Про скаргу Чорнощокової І.П., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 16 грудня 2015 року за № 21-36/1-24883

До Центральної виборчої комісії 16 грудня  2015 року надійшла скарга Чорнощокової Ірини Павлівни, суб’єктом оскарження в якій визначено члена Комісії Лукаш Т.Л.

У своїй скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить "розглянути скаргу на засіданні Центральної виборчої комісії, прийняти рішення, яким притягнути до відповідальності винних".

На обґрунтування своїх вимог суб’єкт звернення вказує на втручання члена Центральної виборчої комісії в діяльність Саливонківської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області шляхом надсилання листів членам цієї виборчої комісії.

Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.

До Центральної виборчої комісії 11 грудня 2015 року надійшла скарга Чорнощокової І.П. на дії члена Комісії.

Відповідно до частини другої статті 97 Закону України "Про місцеві вибори" (далі – Закон) та пункту 6.7 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року № 229 (далі – Порядок), указану скаргу 11 грудня 2015 року повернуто суб’єкту звернення зі скаргою без розгляду із зазначенням вичерпного переліку недоліків, які перешкоджають її розгляду. Одночасно Чорнощокову І.П. було повідомлено про можливість повторного звернення зі скаргою, оформленою відповідно до вимог статті 96 Закону, в установлені Законом строки.

До Центральної виборчої комісії 16 грудня  2015 року повторно надійшла скарга Чорнощокової І.П.

За змістом пунктів 3, 8 частини першої статті 96 Закону та підпунктів 3, 8 пункту 6.2 Порядку скарга, що подається до виборчої комісії, повинна містити, зокрема, по батькові (за наявності) суб’єкта оскарження, адресу його місця проживання (місцезнаходження), номер засобу зв’язку, адресу електронної пошти, якщо такі є; зазначення заінтересованих осіб, яких суб’єкт звернення зі скаргою вважає за потрібне залучити до розгляду скарги, у разі їх наявності (або зазначення про відсутність таких осіб). Натомість указаних відомостей скарга Чорнощокової І.П. не містить.

Частиною другою статті 96 Закону та пунктом 6.6 Порядку передбачено, що до скарги додаються її копії, докази, зазначені у скарзі, та копії усіх документів, що додаються до неї, у кількості, яка дорівнює кількості суб’єктів оскарження та заінтересованих осіб, зазначених у скарзі. При цьому письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій в установленому порядку копії.

На порушення вказаних вимог до скарги не додано її копії та копій усіх документів, що додаються до неї, для суб’єкта оскарження, а додані до скарги копії письмових доказів не засвідчено в установленому порядку.

Отже, Чорнощоковою І.П. повторно подано скаргу з невиправленими недоліками та з допущенням нових недоліків.

Крім того, частинами першою, п’ятою, шостою статті 95 Закону встановлено, що скарга до виборчої комісії може бути подана відповідним суб’єктом звернення зі скаргою у п’ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності суб’єктом оскарження.

Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідною виборчою комісією.

Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення суб’єктом розгляду скарги без розгляду відповідно до частини другої статті 97 Закону.

Скарга Чорнощокової І.П. на дії члена Комісії, які мали місце 29 листопада 2015 року, надійшла до Центральної виборчої комісії вперше 11 грудня 2015 року.

Після повернення скарги без розгляду 11 грудня 2015 року повторно скарга надійшла до Центральної виборчої комісії 16 грудня 2015 року, тобто скаргу подано з порушенням строку, встановленого частиною першою статті 95 Закону.

Згідно з пунктом 3.2 Порядку виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються рішення, дії чи бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена Центральної виборчої комісії.

Конституцією України та законами України Центральна виборча комісія не наділена повноваженнями щодо розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність самої Комісії або її членів.

Таким чином, Центральна виборча комісія є неналежним суб’єктом розгляду скарги на дії члена Центральної виборчої комісії.

Частинами третьою, одинадцятою статті 97 Закону визначено, що в разі повторного подання скарги з невиправленими недоліками або з допущенням нових недоліків, а також у разі подання скарги до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Законом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.

Враховуючи викладене, відповідно до частин першої, п’ятої, шостої статті 95, частини першої статті 96, частин третьої, одинадцятої статті 97 Закону України "Про місцеві вибори", Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року № 229, керуючись статтями 11 – 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу Чорнощокової Ірини Павлівни, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 16 грудня 2015 року за № 21-36/1-24883, залишити без розгляду по суті.

2. Копію цієї постанови надіслати Чорнощоковій І.П.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   М. ОХЕНДОВСЬКИЙ