УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

28 травня 2004 року №98
Про скаргу кандидата у народні депутати України Стукаленка С.М. на постанову окружної виборчої комісії з підготовки та проведення
30 травня 2004 року проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 136 (Одеська область)
від 22 травня 2004 року № 147

До Центральної виборчої комісії 25 травня 2004 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 136 Стукаленка Сергія Михайловича від 24 травня 2004 року, в якій він просить скасувати постанову окружної виборчої комісії цього виборчого округу від 22 травня 2004.року № 147 про відмову в задоволенні його скарги, оголосити кандидату в народні депутати України Кіссе Антону Івановичу попередження за порушення вимог статті 5, пункту 5 частини другої статті 10, статті 32, частин першої, третьої статті 51, частини десятої статті 54, частини шостої статті 56 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, повторно оголосити цьому ж кандидату в народні депутати України попередження за порушення вимог частини сьомої статті 51 цього Закону та скасувати постанову окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 136 від 28 квітня 2004 року № 41 у частині реєстрації Кіссе А.І. кандидатом у народні депутати України відповідно до пункту 8 частини третьої статті 49 Закону України “Про вибори народних депутатів України”.

Розглянувши зазначену скаргу, додані до неї документи, постанову окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 136 від 22 травня 2004 року № 147 “Про скаргу кандидата у народні депутати України на проміжних виборах народного депутата України 30 травня 2004 року в одномандатному виборчому окрузі № 136 Стукаленка Сергія Михайловича” та відповідні відеоматеріали, Центральна виборча комісія встановила.

Кандидат у народні депутати України Стукаленко С.М. звернувся до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 136 зі скаргою, в якій просив оголосити кандидату в народні депутати України Кіссе А.І. два попередження та у зв’язку із цим скасувати постанову окружної виборчої комісії цього виборчого округу від 28 квітня 2004 року № 41 у частині реєстрації Кіссе А.І. кандидатом у народні депутати України з підстав порушення ним вимог виборчого законодавства щодо порядку проведення передвиборної агітації.

Окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 136 відмовила в задоволенні скарги у зв’язку з її необґрунтованістю.

Центральна виборча комісія при розгляді скарги кандидата у народні депутати України Стукаленка С.М. виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 53 Закону України “Про вибори народних депутатів України” передвиборна агітація в засобах масової інформації проводиться у формі публічних дебатів, дискусій, “круглих столів”, прес-конференцій, інтерв’ю, виступів, політичної реклами, теленарисів, відеофільмів, інших публікацій та повідомлень про політичну партію, виборчий блок партій, кандидатів у народні депутати України та в інших формах, що не суперечать Конституції України та законам України. Згідно з частиною десятою статті 54 цього Закону ефірний час кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі, за рахунок коштів їх виборчих фондів надається на підставі угод, укладених у встановленому порядку. З наведеного вище вбачається, що Закон зобов’язує укладати угоди на використання ефірного часу для здійснення передвиборної агітації незалежно від її форми. Отже, висновок кандидата у народні депутати України Стукаленка С.М. про те, що відсутність позначок “ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА” під час виходу в ефір телепередач за участю кандидата в народні депутати України Кіссе А.І. на 45-му каналі “ГЛАС” та 7-му каналі одеського телеканалу свідчить про неукладення відповідних угод та використання ним коштів на оплату цих послуг не зі свого виборчого фонду, не ґрунтується на положеннях виборчого законодавства.

Відповідно до частини першої статті 51 Закону України “Про вибори народних депутатів України” передвиборна агітація може здійснюватися у будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України. Громадяни України мають право вільно і всебічно обговорювати передвиборні програми кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатному виборчому окрузі, політичні, ділові та особисті якості кандидатів у депутати, вести агітацію за або проти. Отже, ознакою передвиборної агітації є наявність мети схилити волю виборця до голосування за чи проти кандидата у народні депутати України на підставі інформації, яка міститься в агітаційному матеріалі. Тому регулярне використання кандидатом у народні депутати України Кіссе А.І. телеефіру для проведення передвиборної агітації не може розглядатись як порушення виборчого законодавства, на чому наполягає заявник. Крім того, згідно з частиною шостою статті 53 Закону України “Про вибори народних депутатів України” передвиборна агітація у засобах масової інформації усіх форм власності за рахунок коштів виборчого фонду кандидата у народні депутати України, зареєстрованого в одномандатному виборчому окрузі, обмежується лише граничним розміром витрат його виборчого фонду.

Твердження кандидата у народні депутати України Стукаленка С.М. про те, що вартість паперу, використаного під час збирання 30000 підписів за перерозподіл бюджетних коштів, оплачено не за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України Кіссе А.І., є лише його припущенням, особистою думкою, оскільки жодних доказів цього факту заявник у скарзі не зазначає.

При розгляді скарги кандидата в народні депутати України Стукаленка С.М. також не знайшли підтвердження його доводи щодо неповідомлення окружної виборчої комісії про дату проведення кандидатом у народні депутати України Кіссе А.І. публічних заходів передвиборної агітації. Витребувані від окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 136 документи свідчать, що кандидатом у народні депутати України Кіссе А.І. дотримано вимог частини сьомої статті 51 Закону України “Про вибори народних депутатів України” – його довіреною особою повідомлено зазначену окружну виборчу комісію про розклад публічних заходів, запланованих на 12 травня 2004 року, за участю кандидата у народні депутати України Кіссе А.І.

Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення скарги кандидата у народні депутати України Стукаленка С.М. на постанову окружної виборчої комісії з підготовки та проведення 30 травня 2004 року проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 136 від 22 травня 2004 року № 147.

Відповідно до частин третьої, сьомої, восьмої статті 29, частини четвертої статті 49, частин першої, сьомої статті 51, частин другої, шостої статті 53, частини десятої статті 54 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, керуючись статтями 11, 12, пунктом 24 статті 14 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу кандидата у народні депутати України Стукаленка Сергія Михайловича на постанову окружної виборчої комісії з підготовки та проведення 30 травня 2004 року проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 136 від 24 травня 2004 року № 147 “Про скаргу кандидата у народні депутати України на проміжних виборах народного депутата України 30 травня 2004 року в одномандатному виборчому окрузі № 136 Стукаленка Сергія Михайловича” залишити без задоволення.

2. Цю постанову надіслати окружній виборчій комісії одномандатного виборчого округу № 136 та кандидатам у народні депутати України Стукаленку С.М. та Кіссе А.І.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії Я. ДАВИДОВИЧ