УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

7 липня 2023 року № 44

Про скаргу кандидата в депутати Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області Гельгар В.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 12 червня 2023 року за № 21-30/1-3093

До Центральної виборчої комісії 12 червня 2023 року надійшла скарга кандидата в депутати Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Білогородська сільська рада) Гельгар Вікторії Володимирівни, суб’єктом оскарження в якій визначено Білогородську сільську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області (далі – Білогородська сільська територіальна виборча комісія).

У скарзі Гельгар В.В. просить визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльність Білогородської сільської територіальної виборчої комісії, що полягає у неприйнятті рішення про визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідних виборчих списках Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” замість депутата Білогородської сільської ради, чиї повноваження достроково припинено рішенням Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1, та “вчинення відповідної реєстрації”, а також визнати її обраною депутаткою цієї сільської ради від указаної місцевої організації політичної партії в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком та відповідно зареєструвати депутаткою цієї ради.

На обґрунтування своїх вимог суб’єкт звернення зі скаргою зазначає, що 11 квітня 2023 року відбулась конференція Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”, на якій було прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутатки Білогородської сільської ради Бортнічук Н.В., обраної шляхом висування від цієї організації політичної партії, за народною ініціативою. Розглянувши протокол указаної конференції, Політична рада політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” рішенням від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1 відкликала вказану депутатку за народною ініціативою.

Також Гельгар В.В. у скарзі стверджує, що відповідно до протоколу Білогородської сільської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Білогородської сільської ради від 31 жовтня 2020 року вона є наступною за черговістю кандидаткою у депутати цієї ради у відповідному виборчому списку Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”. У зв’язку з цим 12 квітня 2023 року вона надіслала до Білогородської сільської територіальної виборчої комісії заяву про реєстрацію депутатом місцевої ради разом з доданими копіями сторінок паспорта, у відповідь на яку отримала лист Білогородської сільської територіальної виборчої комісії від 26 квітня 2023 року № 016 про розгляд її заяви на наступному засіданні виборчої комісії.

Крім того, суб’єкт звернення зі скаргою зауважує, що 25 травня 2023 року відбулось засідання Білогородської сільської територіальної виборчої комісії, на якому було взято до уваги рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1. Питання щодо визнання обраним та реєстрації наступного за черговістю кандидата в депутати Білогородської сільської ради від Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” було перенесене на наступне засідання зазначеної виборчої комісії, що мало відбутись 26 травня 2023 року о 16 год 30 хв. Проте в цей день засідання Білогородської сільської територіальної виборчої комісії не відбулось і станом на момент подання скарги вказані питання цією виборчою комісією не розглянуто, рішення за ними не прийнято, що, на думку Гельгар В.В., є протиправною бездіяльністю виборчої комісії.

На підтвердження викладеного до скарги додано, зокрема, копії заяви Гельгар В.В. про реєстрацію депутатом місцевої ради від 12 квітня 2023 року, рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1 “Про відкликання за народною ініціативою депутатки Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області, обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”, Бортнічук Наталії Володимирівни” та листа Білогородської сільської територіальної виборчої комісії від 26 квітня 2023 року № 016.

На виконання частини п’ятої статті 70 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс) та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі – Порядок), копії скарги з доданими документами надіслано Білогородській сільській територіальній виборчій комісії з проханням надати письмові пояснення по суті скарги та надіслати до Комісії належним чином засвідчені копії підтвердних документів.

До Центральної виборчої комісії 13 червня 2023 року надійшло письмове пояснення Білогородської сільської територіальної виборчої комісії від 12 червня 2023 року № 026 за підписом голови цієї комісії Зеленського С.О., у якому підтверджуються викладені у скарзі обставини, а також факти надходження до виборчої комісії таких документів:

12 квітня 2023 року – заяви Гельгар В.В. про реєстрацію депутатом місцевої ради, датованої тим самим днем;

26 квітня 2023 року – рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1 “Про відкликання за народною ініціативою депутатки Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області, обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”, Бортнічук Наталії Володимирівни”.

При цьому в поясненні зауважується, що Гельгар В.В. повинна була подати заяву про її реєстрацію депутатом указаної місцевої ради після прийняття територіальною виборчою комісією рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати.

Також у поясненні зазначено, що скликане на 26 травня 2023 року засідання Білогородської сільської територіальної виборчої комісії не відбулось через відсутність кворуму, оскільки “у зв’язку з військовим станом та постійними обстрілами деякі члени виборчої комісії змушені тимчасово виїжджати, тобто знаходяться на значній відстані від с. Білогородка”. Водночас виборча комісія намагатиметься якнайшвидше зібрати засідання для розгляду нагальних питань.

До вказаного пояснення додано копії заяви Гельгар В.В. від 12 квітня 2023 року та рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1 із відмітками про отримання їх виборчою комісією, а також проєкту порядку денного засідання Білогородської сільської територіальної виборчої комісії 26  травня 2023 року, в якому пунктом 2 передбачено розгляд питання щодо заміщення депутата вказаної ради від Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”, та листа реєстрації присутніх членів виборчої комісії на засіданні 26 травня 2023 року, що містить відомості про 9 зареєстрованих осіб.

Вивчивши скаргу з доданими до неї документами, а також пояснення та матеріали, що надійшли до Комісії, Центральна виборча комісія зазначає.

Згідно з частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” скарги щодо виборів чи референдумів подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком.

За змістом частини четвертої статті 69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8 Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.

Згідно з частиною другою статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом. При цьому частиною третьою статті 72 Кодексу, пунктом 10.6 Порядку визначено, що в разі, якщо скарга подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.

Центральна виборча комісія, проаналізувавши зміст скарги, беручи до уваги предмет та суб’єкт оскарження, а також положення частин першої, третьої статті 65, статті 66 Кодексу, пунктів 2.1, 3.1, розділу 4 Порядку, зазначає, що підстав для залишення скарги кандидата в депутати Білогородської сільської ради Гельгар В.В. без розгляду по суті не має.

Розглядаючи скаргу та додані до неї документи, а також пояснення суб’єкта оскарження з долученими до них документами, беручи до уваги іншу наявну в Комісії інформацію, Центральна виборча комісія керується таким.

Громадяни мають право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В Україні гарантується місцеве самоврядування (стаття 7, частина перша статті 38, частина перша статті 64 Конституції України).

Забезпечення умов для реалізації виборчих прав громадян, дотримання основних засад виборчого права, належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, точне і достовірне встановлення результатів виборів гарантується (частина друга статті 19 Кодексу).

Відповідно до частини першої статті 32, частин першої, четвертої, восьмої статті 33, статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів, реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії та їх члени під час виконання своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до Конституції України, Кодексу та законів України (частина третя статті 32, частина четверта статті 38 Кодексу). Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено частиною четвертою статті 32 Кодексу.

Процедуру заміщення територіальними виборчими комісіями депутатів місцевих рад, повноваження яких достроково припинено, визначено положеннями статті 284 Кодексу, а реєстрації обраних депутатів – статтею 283 Кодексу. Водночас з метою забезпечення однакового застосування окремих положень Кодексу, у тому числі й під час вирішення територіальними виборчими комісіями відповідних питань, Центральна виборча комісія постановою від 28 жовтня 2020 року № 433 затвердила Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі – Роз’яснення).

Згідно з частиною першою статті 284 Кодексу та пунктом 5.9 Роз’яснення в разі дострокового припинення повноважень депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням відповідної територіальної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї місцевої організації політичної партії у порядку, передбаченому частиною п’ятою статті 283 Кодексу (пункт 5.4 Роз’яснення).

Випадки дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради передбачено статтею 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” (далі – Закон), якою встановлено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених у частині першій цієї статті підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради, а також за рішенням відповідної ради у зв’язку з обставинами, про які йдеться у частині другій указаної статті. Зокрема, пунктом 1 частини першої статті 5 Закону визначено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання за народною ініціативою у встановленому Законом порядку.

Як зазначено в пункті 5.9 Роз’яснення, рішення, вказане у частині першій статті 284 Кодексу, ухвалюється територіальною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня надходження:

від відповідної ради – належним чином засвідченої копії рішення ради про дострокове припинення повноважень депутата цієї ради або документа, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата ради (у разі дострокового припинення повноважень депутата без рішення ради);

від інших осіб – належним чином засвідченої копії документа уповноваженого органу, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата відповідної ради.

Отже, в разі наявності факту дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради, зокрема з визначеної пунктом 1 частини першої статті 5 Закону підстави, та надходження до територіальної виборчої комісії відповідних документів, що підтверджують такий факт, територіальною виборчою комісією у тридцятиденний строк з дня надходження таких документів ухвалюється рішення щодо заміщення депутата відповідної місцевої ради, тобто про визнання обраним депутатом місцевої ради наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від відповідної місцевої організації політичної партії.

Також згідно з частиною дев’ятою статті 41 Закону відповідна територіальна виборча комісія на підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі, якщо депутат був обраний шляхом самовисування, – на підставі свого рішення, передбаченого частиною п’ятою вказаної статті, зобов’язана у порядку, передбаченому Кодексом, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.

З наявних у Комісії документів і пояснення вбачається, що 26 квітня 2023 року Білогородська сільська територіальна виборча комісія отримала рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА”, датоване тим самим днем, № 06-11-424/1 “Про відкликання за народною ініціативою депутатки Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області, обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”, Бортнічук Наталії Володимирівни”.

Як указано вище, відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою у встановленому Законом порядку є підставою для дострокового припинення його повноважень, а наявність такого факту та надходження до територіальної виборчої комісії відповідних підтвердних документів, у цьому разі – рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання за народною ініціативою депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, є підставою для ухвалення відповідною територіальною виборчою комісією рішення, передбаченого частиною першою статті 284 Кодексу, про визнання наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку від місцевої організації політичної партії обраним депутатом місцевої ради.

За таких обставин, відповідно до положень статті 284 Кодексу та пункту 5.9 Роз’яснення Білогородська сільська територіальна виборча комісія повинна була не пізніше 26 травня 2023 року вирішити питання щодо визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради наступного за черговістю кандидата в депутати від Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” у зв’язку із достроковим припиненням повноважень депутата цієї ради Бортнічук Н.В.

Однак за наявною інформацією та наданим Білогородською сільською територіальною виборчою комісією поясненням відповідного питання ця виборча комісія ні в установлений строк, ні до цього часу не вирішила.

При цьому Комісія зауважує, що не має інформації щодо оскарження вказаного рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” чи наявності іншого спору стосовно дострокового припинення повноважень відповідного депутата Білогородської сільської ради від зазначеної місцевої організації політичної партії.

Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія дійшла висновку, що скарга кандидата в депутати Білогородської сільської ради Гельгар В.В. підлягає задоволенню в частині вимоги стосовно визнання такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльності Білогородської сільської територіальної виборчої комісії, яка полягає у неприйнятті нею рішення щодо визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” замість депутата, чиї повноваження достроково припинено рішенням Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1.

Водночас стосовно вимоги визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльність Білогородської сільської територіальної виборчої комісії, яка полягає у невчиненні реєстрації депутата, визнаного обраним як наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідних виборчих списках Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” замість депутата, чиї повноваження достроково припинено рішенням Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1, Комісія зазначає таке.

За змістом пункту 5.9 Роз’яснення територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів не пізніше ніж на наступний день з дня прийняття рішення про визнання особи обраною депутатом відповідної ради оприлюднює це рішення та повідомляє наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку про визнання його обраним та необхідність подання до територіальної виборчої комісії документів для реєстрації депутатом, передбачених Кодексом, з урахуванням Роз’яснення, а також щодо наслідків неподання таких документів одним із таких способів: листом (врученим особисто чи надісланим поштою), телефоном чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку. Про таке повідомлення, здійснене телефоном чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку, робиться запис у журналі реєстрації документів, заяв і скарг виборчої комісії із зазначенням короткого змісту та часу повідомлення, а також особи, яка його здійснила.

Особа, визнана обраною депутатом, зобов’язана протягом 20 днів з дня повідомлення територіальною виборчою комісією про визнання її обраною подати в порядку, передбаченому статтею 283 Кодексу, необхідні документи для реєстрації її депутатом.

Реєстрація особи, визнаної обраною депутатом, здійснюється територіальною виборчою комісією в порядку, передбаченому статтею 283 Кодексу, з урахуванням Роз’яснення.

Частина третя статті 283 Кодексу встановлює, що в п’ятиденний строк з дня отримання документів, визначених частиною першою цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови.

Таким чином, обов’язковою умовою для прийняття територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію особи депутатом місцевої ради є наявність:

1) рішення про визнання такої особи обраною депутатом відповідної ради;

2) документів, необхідних для реєстрації депутатом місцевої ради, поданих особою, визнаною обраною депутатом.

Згідно з наданими Комісії доказами заява Гельгар В.В. про реєстрацію її депутатом Білогородської сільської ради надійшла до Білогородської сільської територіальної виборчої комісії 12 квітня 2023 року, тобто до моменту надходження рішення Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1, яке в свою чергу є підставою для прийняття виборчою комісією рішення про визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку Київської обласної організації зазначеної політичної партії.

Однак до прийняття рішення про визнання Гельгар В.В. обраною депутатом Білогородської сільської ради Білогородська сільська територіальна виборча комісія не має правових підстав для здійснення реєстрації цієї особи депутатом указаної місцевої ради, навіть за наявності її заяви про таку реєстрацію.

Відповідно до пунктів 1, 2 частини сьомої статті 72 Кодексу та підпунктів 1, 2 пункту 10.10 Порядку під час розгляду по суті скарги щодо бездіяльності суб’єкта оскарження виборча комісія, зокрема, вирішує, чи мала місце оскаржувана бездіяльність суб’єкта оскарження; чи оскаржувана бездіяльність вчинялася суб’єктом оскарження на законних підставах.

Враховуючи наведене, підстав для задоволення скарги Гельгар В.В. у частині вимоги стосовно визнання протиправною бездіяльності виборчої комісії щодо неприйняття рішення про її реєстрацію депутатом Білогородської сільської ради в Комісії немає.

Стосовно вимог скарги щодо визнання Гельгар В.В. обраною депутатом Білогородської сільської ради та її реєстрації Комісія зазначає таке.

Центральна виборча комісія, крім повноважень, передбачених Законом України “Про Центральну виборчу комісію”, може з власної ініціативи у разі бездіяльності територіальної виборчої комісії прийняти відповідне рішення (пункт 5 частини першої статті 205 Кодексу).

При цьому Комісія зауважує, що вказане положення не покладає на неї імперативного обов’язку приймати в такому випадку рішення замість територіальної виборчої комісії, такий захід є її дискреційним правом. Наразі Комісія не вбачає підстав для вирішення зазначених питань замість Білогородської сільської територіальної виборчої комісії, яка встановлювала результати перших виборів депутатів Білогородської сільської ради 25 жовтня 2020 року, а тому відповідні вимоги скарги задоволенню не підлягають.

Частиною десятою статті 72 Кодексу встановлено, що у разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким, зокрема, зобов’язати суб’єкта оскарження здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів, дії, які випливають із факту скасування рішення, визнання оскаржених дій або бездіяльності протиправними, чи поновити в інший спосіб порушені виборчі права громадян.

З огляду на зазначене, з метою забезпечення реалізації виборчих прав громадян України, керуючись наданими законами України повноваженнями, Центральна виборча комісія вважає за необхідне зобов’язати Білогородську сільську територіальну виборчу комісію не пізніше 25 липня 2023 року вирішити питання щодо визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” замість депутата, чиї повноваження достроково припинено рішенням Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1, про що невідкладно поінформувати Комісію в установленому порядку.

Крім того, Центральна виборча комісія вважає за необхідне звернути увагу Білогородської сільської територіальної виборчої комісії та її членів на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України в ході реалізації своїх повноважень, зокрема щодо заміщення депутатів місцевої ради, та організації своєї роботи.

Враховуючи викладене, відповідно до статей 7, 38, 64 Конституції України, статей 19, 32, 33, 36 – 38, 63 – 72, 205, 206, 283, 284 Виборчого кодексу України, Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192, Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433, керуючись статтями 1, 2, частиною другою статті 3, статтями 11 – 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, статтями 17, 21 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія  постановляє:

1. Скаргу кандидата в депутати Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області Гельгар Вікторії Володимирівни, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 12 червня 2023 року за № 21-30/1-3093, задовольнити частково.

2. Визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльність Білогородської сільської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, яка полягає у неприйнятті нею рішення щодо визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” замість депутата, чиї повноваження достроково припинено рішенням Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1.

3. У задоволенні інших вимог скарги кандидата в депутати Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області Гельгар В.В., зареєстрованої в Центральній виборчій комісії 12 червня 2023 року за № 21-30/1-3093, відмовити.

4. Зобов’язати Білогородську сільську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області не пізніше 25 липня 2023 року вирішити питання щодо визнання обраним депутатом Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку Київської обласної організації політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” замість депутата, чиї повноваження достроково припинено рішенням Політичної ради політичної партії “ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” від 26 квітня 2023 року № 06-11-424/1, про що невідкладно поінформувати Комісію в установленому порядку.

5. Звернути увагу Білогородської сільської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області та її членів на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України в ході реалізації своїх повноважень, зокрема щодо заміщення депутатів місцевої ради, та організації своєї роботи.

6. Копію цієї постанови надіслати кандидату в депутати Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області Гельгар В.В. та Білогородській сільській територіальній виборчій комісії Бучанського району Київської області.

7. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   О. ДІДЕНКО