УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

26 липня 2023 року № 47

Про скаргу кандидата в депутати Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Левіна В.І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 липня 2023 року за № 21-30/1-3679

До Центральної виборчої комісії 10 липня 2023 року надійшла скарга кандидата в депутати Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Левіна Володимира Ілліча, суб’єктом оскарження в якій визначено Київську міську територіальну виборчу комісію.

У скарзі суб’єкт звернення просить:

визнати бездіяльність Київської міської територіальної виборчої комісії щодо невизнання обраним депутатом Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати в територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ такою, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси Левіна В.І. як суб’єкта виборчого процесу;

зобов’язати зазначену територіальну виборчу комісію визнати Левіна В.І. обраним депутатом Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року як наступного за черговістю кандидата в депутати у територіальному виборчому окрузі № 10 за відповідним виборчим списком від вказаної місцевої організації політичної партії.

Крім того, до Комісії 26 липня 2023 року надійшла заява Левіна В.І. про уточнення вимог скарги, до якої він додає додаткові докази на підтвердження викладеного у скарзі, які не були відомі йому на момент звернення зі скаргою.

Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року він балотувався кандидатом у депутати Київської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ. За результатами цих виборів у відповідному виборчому окрузі за територіальним виборчим списком зазначеної місцевої організації політичної партії найбільшу кількість голосів виборців отримала Коваленко Ганна Миколаївна, а саме 2 347, а Левін В.І. – 1 048 голосів виборців, що є другою за величиною кількістю голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати від цієї місцевої організації політичної партії. Як йому стало відомо, рішенням Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527 достроково припинено повноваження депутатки Київської міської ради Коваленко Г.М. на підставі її особистої заяви про складення депутатських повноважень. У зв’язку з цим, як йдеться у скарзі, Левін В.І. звернувся до Київської міської територіальної виборчої комісії (вх. № 2568 від 06 липня 2023 року) з проханням повідомити про його наступні дії як кандидата в депутати та про строки подання документів. Проте, як зауважує скаржник, у той самий день він отримав усну відповідь від голови Київської міської територіальної виборчої комісії про неможливість прийняття цією виборчою комісією рішення про визнання обраним депутатом Київської міської ради наступного за черговістю кандидата в депутати від ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ у тридцятиденний строк з часу ухвалення Київською міською радою рішення щодо дострокового припинення повноважень депутатки цієї ради Коваленко Г.М., оскільки повідомлення Київської міської ради про прийняте рішення до відповідної виборчої комісії не надходило. З огляду на наведене суб’єкт звернення зі скаргою звернувся до Секретаря Київської міської ради Бондаренка В.В. (вх. № 08/Л-2202 від 07 липня 2023 року) із проханням повідомити, чи направляла Київська міська рада Київській міській територіальній виборчій комісії відповідну інформацію, а у разі її ненадсилання – пояснити причину, з якої таку інформацію не було подано.

У заяві про уточнення вимог скарги скаржник інформує, що на своє звернення отримав лист Київської міської територіальної виборчої комісії від 11 липня 2023 року № 399, у якому йому повідомлено про черговість кандидатів у депутати від ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ у територіальному виборчому окрузі № 10 та зауважено, що рішення Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527 станом на 18 липня 2023 року до цієї виборчої комісії не надходило. Також у згаданій заяві Левін В.І. повідомляє, що у відповідь на своє звернення отримав лист Київської міської ради від 20 липня 2023 року № 225-КР-2421, у якому, зокрема, вказано, що рішення Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527 нею було оприлюднено на її офіційному вебсайті 26 червня 2023 року відповідно до статті 59 Закону України “Про місцеве самоврядування  в Україні” та статті 44 Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням цієї ради від 04 листопада 2021 року № 3135/3176. Крім того, як зазначає скаржник, Київська міська територіальна виборча комісія не зверталась до Київської міської ради для отримання документів, пов’язаних з достроковим припиненням повноважень депутата цієї ради Коваленко Г.М.

Ураховуючи вказане, Левін В.І. вважає, що суб’єкт оскарження не вчинив жодних дій, спрямованих на забезпечення виконання статті 284 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс), та не визнав його обраним депутатом Київської міської ради як наступного за черговістю кандидата в депутати у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ, чим проявив бездіяльність та порушив права скаржника як кандидата в депутати на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

На підтвердження викладеного до скарги та заяви про уточнення вимог скарги додано копії протоколу Київської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Київської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, рішення Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527 “Про дострокове припинення повноважень депутатки Київської міської ради Коваленко Г.М.”, звернення Левіна В.І., адресовані Київській міській територіальній виборчій комісії та секретарю Київської міської ради Бондаренку В.В., листів Київської міської територіальної виборчої комісії від 11 липня 2023 року № 399, Київської міської ради від 20 липня 2023 року № 225-КР-2421. Також до заяви про уточнення вимог скарги скаржник додає копію свого звернення від 20 липня 2023 року, адресованого секретарю Київської міської ради Бондаренку В.В., стосовно надання інформації про документообіг між вказаної радою та згаданою територіальною виборчою комісією, про доступ до приміщень Київської міської територіальної виборчої комісії її членами.

На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі – Порядок), копії скарги з доданими документами надіслано Київській міській територіальній виборчій комісії з проханням надати письмові пояснення по суті скарги.

До Центральної виборчої комісії 18 липня 2023 року надійшло пояснення Київської міської територіальної виборчої комісії, в якому вона повідомляє, що рішення Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527 станом на 18 липня 2023 року до цієї виборчої комісії не надходило, а тому Київська міська територіальна виборча комісія рішення щодо заміщення цієї депутатки не приймала. Також суб’єкт оскарження зазначає, що наступним за черговістю кандидатом у депутати Київської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ є інший, ніж Левін В.І., кандидат. Як йдеться у поясненні, під час складання протоколу Київської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Київської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року суб’єктом оскарження враховувались вимоги частини другої статті 259 Кодексу, а отже, для розміщення на початку територіального виборчого списку ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ кандидату в депутати необхідно було набрати понад 1 194 голоси виборців (тобто 25 і більше відсотків від розміру виборчої квоти, яка становила 4 779 голосів виборців). Проте, крім Коваленко Г.М., за яку було подано 2 347 голосів виборців, жоден інший кандидат у депутати від цієї місцевої організації політичної партії у відповідному виборчому окрузі не отримав відповідної кількості голосів виборців, а тому їх розміщено у територіальному виборчому списку ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ у територіальному виборчому окрузі № 10 у черговості, визначеній цією місцевою організацією політичної партії під час висування кандидатів. Отже, як зауважує суб’єкт оскарження, наступним за черговістю кандидатом у депутати Київської міської ради від зазначеної місцевої організації політичної партії у відповідному виборчому окрузі після Коваленко Г.М. є Візір Альона Сергіївна. Крім того, Київська міська територіальна виборча комісія у поясненні інформує, що звернення Левіна В.І. нею опрацьоване та листом від 11 липня 2023 року № 399 йому надано відповідь, в якій повідомлено про вказані обставини щодо черговості кандидатів у депутати у відповідному виборчому списку згаданої місцевої організації політичної партії.

До пояснення суб’єктом оскарження додано копії звернення Левіна В.І. до Київської міської територіальної виборчої комісії від 05 липня 2023 року та відповіді цієї виборчої комісії від 11 липня 2023 року за вих. № 399 з відміткою Левіна В.І. про її отримання.

Разом з тим Київська міська територіальна виборча комісія надіслала Центральній виборчій комісії належним чином засвідчену копію її протоколу про результати виборів депутатів Київської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від 06 листопада 2020 року.

Згідно з частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” скарги щодо виборів чи референдумів подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.

Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком.

За змістом частини четвертої статті 69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8 Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.

Згідно з частиною другою статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом. При цьому частиною третьою статті 72 Кодексу, пунктом 10.6 Порядку визначено, що в разі, якщо скарга подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.

Центральна виборча комісія, проаналізувавши зміст скарги, беручи до уваги предмет та суб’єкт оскарження, а також положення частин першої, третьої статті 65, статті 66 Кодексу, пунктів 2.1, 3.1, розділу 4 Порядку, зазначає, що підстав для залишення скарги Левіна В.І. без розгляду по суті немає.

Розглядаючи скаргу та додані до неї документи, а також пояснення суб’єкта оскарження з долученими до них документами, беручи до уваги іншу наявну в Комісії інформацію, Центральна виборча комісія керується таким.

Відповідно до частини першої статті 32, частин першої, четвертої, восьмої статті 33, статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів, реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії та їх члени під час виконання своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до Конституції України, Кодексу та законів України (частина третя статті 32, частина четверта статті 38 Кодексу). Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено частиною четвертою статті 32 Кодексу.

Процедуру заміщення територіальними виборчими комісіями депутатів місцевих рад, повноваження яких достроково припинено, визначено статтею 284 Кодексу. Водночас з метою забезпечення однакового застосування окремих положень Кодексу, у тому числі й під час вирішення територіальними виборчими комісіями відповідного питання, Центральна виборча комісія постановою від 28 жовтня 2020 року № 433 затвердила Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі – Роз’яснення).

Згідно з частиною першою статті 284 Кодексу та пунктом 5.9 Роз’яснення в разі дострокового припинення повноважень депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням відповідної територіальної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї місцевої організації політичної партії у порядку, передбаченому частиною п’ятою статті 283 Кодексу (пункт 5.4 Роз’яснення).

Випадки дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради передбачено статтею 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, якою встановлено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених у частині першій цієї статті підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради, а також за рішенням відповідної ради у зв’язку з обставинами, про які йдеться у частині другій указаної статті. Так, пунктом 2 частини другої статті 5 вказаного Закону визначено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за рішенням відповідної ради у зв’язку з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень.

Як зазначено в пункті 5.9 Роз’яснення, рішення, вказане у частині першій статті 284 Кодексу, ухвалюється територіальною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня надходження:

від відповідної ради – належним чином засвідченої копії рішення ради про дострокове припинення повноважень депутата цієї ради або документа, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата ради (у разі дострокового припинення повноважень депутата без рішення ради);

від інших осіб – належним чином засвідченої копії документа уповноваженого органу, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата відповідної ради.

Отже, рішення, передбачене частиною першою статті 284 Кодексу, про визнання наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку місцевої організації політичної партії обраним депутатом міської ради, ухвалюється територіальною виборчою комісією в разі дострокового припинення повноважень депутата міської ради, у тому числі з визначеної пунктом 2 частини другої статті 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” підстави, та надходження до територіальної виборчої комісії відповідних документів, що підтверджують такий факт, зокрема рішення місцевої ради про дострокове припинення повноважень депутата цієї ради (у тридцятиденний строк з дня надходження таких документів).

З урахуванням викладеного, надаючи правову оцінку вимозі скарги щодо визнання такою, що не відповідає нормам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси Левіна В.І. як суб’єкта виборчого процесу бездіяльності Київської міської територіальної виборчої комісії стосовно невизнання обраним депутатом Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ замість депутата цієї ради Коваленко Г.М., чиї повноваження достроково припинені рішенням Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527, Центральна виборча комісія зауважує, що прийняттю Київською міською територіальною виборчою комісією відповідного рішення має передувати отримання цією виборчою комісією належним чином засвідченої копії зазначеного рішення Київської міської ради.

Разом з тим Комісія бере до уваги, що згідно з поясненням суб’єкта оскарження належним чином засвідченої копії рішення Київської міської ради від 08 червня 2023 року № 6486/6527 до Київської міської територіальної виборчої комісії станом на 18 липня 2023 року, а отже, й на час подання Левіним В.І. скарги, від відповідної міської ради не надходило. Водночас доказів на підтвердження отримання Київською міською територіальною виборчою комісією вказаного рішення Київської міської ради суб’єктом звернення зі скаргою Центральній виборчій комісії не надано.

Крім того, в частині доводів скарги щодо черговості кандидатів у депутати у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ Комісія звертає увагу, що відповідно до частини другої статті 192 Кодексу вибори депутатів міських рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками місцевих організацій політичних партій у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ, що збігається з територією міста згідно з адміністративно-територіальним устроєм або територією міської територіальної громади.

За змістом частин третьої, шостої та восьмої статті 219 Кодексу, місцева організація політичної партії висуває кандидатів, які є членами цієї політичної партії або безпартійних осіб, які мають право бути обраними депутатами, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції місцевої організації політичної партії. Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції місцевої організації політичної партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Частиною сьомою статті 227 Кодексу передбачено, що список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені місцевою організацією політичної партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 Кодексу.

Відповідно до частини першої статті 259 Кодексу територіальна виборча комісія визначає порядок кандидатів у депутати в кожному територіальному виборчому списку кожної місцевої організації політичної партії, встановлений з урахуванням результатів голосування виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі, у порядку, встановленому частиною другою цієї статті.

Так, кандидати в депутати, які отримали кількість голосів виборців, яка дорівнює або перевищує 25 відсотків розміру виборчої квоти, визначеної відповідно до частини третьої статті 257 Кодексу, розміщуються на початку територіального виборчого списку відповідної місцевої організації політичної партії у порядку зменшення кількості голосів виборців, які підтримали відповідного кандидата в депутати. При рівній кількості голосів кандидати розміщуються у черговості, визначеній місцевою організацією політичної партії при висуванні кандидатів. Після кандидатів у депутати, які отримали кількість голосів виборців, яка дорівнює або перевищує 25 відсотків розміру виборчої квоти, у територіальному виборчому списку розміщуються інші кандидати у черговості, визначеній місцевою організацією політичної партії при висуванні кандидатів (частина друга статті 259 Кодексу).

Згідно з частиною третьою статті 259 Кодексу територіальна виборча комісія вносить до протоколу про результати виборів депутатів територіальні виборчі списки кандидатів від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному окрузі з порядком кандидатів у депутати, встановленим відповідно до частини другої вказаної статті Кодексу, а також відмітки про обрання.

З наявних у Комісії документів, зокрема протоколу Київської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Київської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі 25 жовтня 2020 року від 06 листопада 2020 року, вбачається, що кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного мандата депутата Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (виборча квота), – 4 779 голосів виборців. Серед кандидатів у депутати Київської міської ради у територіальному виборчому списку ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ у територіальному виборчому окрузі № 10 лише Коваленко Г.М., яка була включена до відповідного виборчого списку під номером один, набрала кількість голосів виборців більшу за 25 відсотків виборчої квоти (2 347 голосів виборців, або 49,11 відсотка виборчої квоти), і за результатами голосування виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі також розміщена під номером один. Натомість за інших кандидатів у депутати від цієї місцевої організації політичної партії у відповідному виборчому окрузі подано менше голосів виборців, ніж 25 відсотків розміру виборчої квоти, у тому числі за Левіна В.І., який отримав 1 048 голосів виборців, що становить 21,92 відсотка розміру виборчої квоти, а тому такі кандидати підлягали залишенню у відповідному територіальному виборчому списку у черговості, визначеній відповідною місцевою організацією політичної партії під час висування кандидатів. Отже, за результатами виборів депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2020 року у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ після Коваленко Г.М. під № 2 розміщується Візір А.С., а під № 3 – Левін В.І.

Комісія зазначає, що рішень Київської міської територіальної виборчої комісії про скасування реєстрації Візір А.С. як кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ у територіальному виборчому окрузі № 10 на місцевих виборах 25 жовтня

2020 року із виключенням її з відповідного виборчого списку, до Центральної виборчої комісії не надходило.

Таким чином, ураховуючи наявну у Комісії інформацію, зокрема ту, що надійшла від Київської міської територіальної виборчої комісії відповідно до постанови Комісії від 25 серпня 2020 року № 200 “Про Порядок інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів”, на сьогодні наступним за черговістю кандидатом у депутати Київської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ є Візір А.С., а не Левін В.І.

Частинами першою – третьою статті 71 Кодексу, пунктами 9.1, 9.3 Порядку визначено, що докази, на підставі яких виборча комісія під час розгляду скарги встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інших обставин, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи. Якщо суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів. Згідно з частиною сьомою статті 71 Кодексу, пунктом 9.6 Порядку виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають наперед установленої сили, за винятком обставин, фактів, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили.

Відповідно до пунктів 1 – 3 частини сьомої статті 72 Кодексу, підпунктів 1 – 3 пункту 10.10 Порядку під час розгляду по суті скарги щодо бездіяльності суб’єкта оскарження виборча комісія, зокрема, вирішує, чи мала місце оскаржувана бездіяльність суб’єкта оскарження; чи оскаржувана бездіяльність вчинялася суб’єктом оскарження на законних підставах; чи підтверджуються викладені у скарзі вимоги наданими доказами.

Згідно з пунктами 1, 2 частини тринадцятої статті 72 Кодексу, підпунктами 1, 2 пункту 10.16 Порядку виборча комісія відмовляє в задоволенні скарги, якщо встановить, що оскаржуване рішення, дія чи бездіяльність суб’єкта оскарження вчинені відповідно до закону, в межах повноважень, передбачених законом, і не порушують виборчі права виборців, права і законні інтереси інших суб’єктів виборчого процесу; суб’єктом звернення зі скаргою не надано підтвердження порушення суб’єктом оскарження законодавства про вибори, а наявних у матеріалах скарги доказів недостатньо для встановлення цього факту виборчою комісією.

З огляду на вказане Комісія констатує, що підстав для визнання такою, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси Левіна В.І. як суб’єкта виборчого процесу, бездіяльності Київської міської територіальної виборчої комісії щодо невизнання обраним депутатом Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати в територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ у Комісії немає, а отже, – і для задоволення скарги Левіна В.І. в цій частині.

Стосовно вимоги скарги про зобов’язання Київської міської територіальної виборчої комісії визнати Левіна В.І. обраним депутатом Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року як наступного за черговістю кандидата в депутати у територіальному виборчому окрузі № 10 за територіальним виборчим списком ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” У МІСТІ КИЄВІ Комісія зауважує, що така вимога ґрунтується на обставинах, якими суб’єкт звернення зі скаргою мотивує наявність протиправної бездіяльності Київської міської територіальної виборчої комісії, є похідною від неї, а результат розгляду Центральною виборчою комісією цієї вимоги залежить від результату розгляду основної вимоги. Зазначене обумовлює відсутність підстав для задоволення цієї вимоги скарги також.

Враховуючи викладене, відповідно до статей 32, 33, 63 – 72, 206, 219, 227, 257, 259, 284 Виборчого кодексу України, Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192, керуючись статтями 1, 2, частиною другою статті 3, статтями 11 – 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. У задоволенні скарги кандидата в депутати Київської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Левіна Володимира Ілліча, зареєстрованої в Центральній виборчій комісії 10 липня 2023 року за № 21-30/1-3679, відмовити.

2. Копію цієї постанови надіслати Левіну В.І. та Київській міській територіальній виборчій комісії.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   О. ДІДЕНКО