УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

31 серпня 2012 року № 691

Про скаргу Щетиніна С.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 29 серпня 2012 року за № 21-30-16747

До Центральної виборчої комісії 29 серпня 2012 року надійшла скарга Щетиніна Сергія Михайловича, у якій суб’єкт звернення зі скаргою просить "невідкладно здійснити аналіз усіх без виключення постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію та відмову у реєстрації громадянам кандидатами у народні депутати України з метою встановлення допущених ЦВК порушень Конституції та Законів України, а також з встановленням персональної відповідальності членів ЦВК за підготовку кожного з таких рішень; вжити усіх можливих заходів щодо відновлення порушених прав громадян; на пленарному засіданні Центральної виборчої комісії прийняти у запропонованій послідовності наступні рішення: про зупинення виборчого процесу з виборів народних депутатів України 2012 року; про скасування постанови Центральної виборчої комісії щодо обрання Головою Комісії Шаповала Володимира Миколайовича; про саморозпуск Центральної виборчої комісії як такої, що не забезпечила під час підготовки, організації та проведення виборів народних депутатів України у 2012 році дотримання норм Конституції України та частини першої статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію".

Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.

Відповідно до статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" суб’єкти виборчого процесу мають право звернутися до Комісії із зверненнями з питань, що належать до повноважень Комісії, в порядку, встановленому цим Законом, Законом України "Про звернення громадян" та іншими законами України. Під зверненням згідно із Законом слід розуміти, зокрема, скаргу , в якій містяться інформація про порушення законодавства України про вибори та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів суб’єктів виборчого процесу, поновити порушені виборчі права.

Скарги подаються і розглядаються в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми (частина четверта статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію").

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються процесу виборів народних депутатів України, регулюється розділом ХІІІ Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі – Закон).

Відповідно до частини першої статті 108 Закону виборець, чиї особисті виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 109 – 113 Закону.

До Центральної виборчої комісії згідно з частинами шостою – восьмою статті 108 Закону, пунктом 3.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі – Порядок), може бути оскаржено бездіяльність окружної виборчої комісії, рішення чи дії політичної партії, яка висунула кандидатів у народні депутати України в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, а також дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України.

Рішення, дії чи бездіяльність, зокрема виборчих комісій, членів цих комісій, що порушують законодавство про вибори, можуть бути оскаржені до суду в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (частина дев’ята статті 108 Закону).

Разом з тим, відповідно до підпункту 1 пункту 3.3 Порядку виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються рішення, дії чи бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена Центральної виборчої комісії.

Статтею 108 Закону до суб’єктів розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборів народних депутатів України, не віднесено Голову Центральної виборчої комісії.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.

Конституцією України та законами України Центральна виборча комісія не наділена повноваженнями щодо розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність самої ж Комісії або її членів.

Крім того, законодавством України Комісія не наділена повноваженнями щодо прийняття рішень про призупинення виборчого процесу, а також щодо саморозпуску Центральної виборчої комісії.

За змістом частини першої статті 311 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" повноваження всього складу Комісії можуть бути достроково припинені Верховною Радою України за вмотивованим поданням Президента України.

Таким чином, Центральна виборча комісія не є належним суб’єктом розгляду скарги Щетиніна С.М.

Згідно з частиною одинадцятою статті 111 Закону виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою, до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених статтею 109 Закону.

Отже, скарга Щетиніна С.М. підлягає залишенню без розгляду по суті.

Враховуючи викладене, відповідно до статті 108, частин четвертої,  одинадцятої статті 111, частини десятої статті 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 11 – 13, статтею 14, частиною четвертою статті 15, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Скаргу Щетиніна Сергія Михайловича залишити без розгляду по суті.

2. Копію цієї постанови надіслати Щетиніну С.М.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії     А. МАГЕРА