УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

9 червня 2011 року № 81

Про відмову в реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, подання щодо реєстрації яких надійшли до Центральної виборчої комісії 27, 30, 31 травня та 1 червня 2011 року

До Центральної виборчої комісії 27 травня 2011 року надійшли подання щодо реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, які підписали:

голова Барської районної ради Вінницької області Помилуйко О.І., від 23 травня 2011 року № 134;

голова Немирівської районної ради Вінницької області Дзевелюк В.Д., від 23 травня 2011 року № 06-5-182;

голова Ямпільської районної ради Вінницької області Жереб В.М., від 23 травня 2011 року № 116/01-16;

голова Козятинської районної ради Вінницької області Стахов В.І., від 24 травня 2011 року № 114-01-04.

30 травня 2011 року до Комісії надійшли документи щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 22 травня 2011 року в місті Болехів Івано-Франківської області.

Також 30 травня 2011 року надійшли подання щодо реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, які підписали:

голова Cтрийської районної ради Львівської області Р. Козак, від 24 травня 2011 року № 279/04-07;

голова Хмільницької районної ради Вінницької області Чмелюк В.А., від 24 травня 2011 року № 05-1-161;

голова Диканської районної ради Полтавської області Постернак М.В., від 26 травня 2011 року № 156/01-08;

голова Новгородківської районної ради Кіровоградської області Загреба О.І., від 24 травня 2011 року № 01-24-168;

Самбірський міський голова Т. Копиляк (Львівська область), від 23 травня 2011 року № Б-1619 2-17;

голова Бродівської районної ради Львівської області О. Шайдулліна, від 25 травня 2011 року № 04/17-357;

перший заступник Світловодського міського голови Явтенко В.П. (Кіровоградська область), на яку згідно з розпорядженням Світловодського міського голови від 28 березня 2011 року № 111-к покладено виконання обов’язків Світловодського міського голови, від 25 травня 2011 року № КО-563/2;

голова Дубровицької районної ради Рівненської області Л. Стрибулевич, від 26 травня 2011 року № 2-18/236;

голова Волочиської районної ради Хмельницької області Л. Шиманський, від 26 травня 2011 року № 393;

голова Іллінецької районної ради Вінницької області О. Дмитрик, від 25 травня 2011 року № 135-01.02;

голова Могилів-Подільської районної ради Вінницької області Антонюк О.П., від 27 травня 2011 року № 01-04/168;

голова Зборівської районної ради Тернопільської області Тарковський В.В., від 26 травня 2011 року № 01-183/4-31;

голова Демидівської районної ради Рівненської області М. Панчук, від 26 травня 2011 року № 01-5/98;

виконуючий обов’язки Могилів-Подільського міського голови Бохонець В.П. (Вінницька область), від 26 травня 2011 року № 01-07/429;

Козятинський міський голова О. Гвелесіані (Вінницька область), від 24 травня 2011 року № 859/11.

31 травня 2011 року надійшло подання Хмільницького міського голови Грушка В.П., затверджене рішенням Хмільницької міської ради Вінницької області від 26 травня 2011 року № 185, щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

1 червня 2011 року надійшли подання щодо реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, які підписали:

голова Хмельницької районної ради Хмельницької області Андрійчук К.П., від 30 травня 2011 року № 340/01-07;

голова Пологівської районної ради Запорізької області Журавльов П.І., від 27 травня 2011 року № 03-17/357;

Кам’янець-Подільський міський голова М. Сімашкевич (Хмельницька область), від 30 травня 2011 року № 1/02-09-1558,

а також документи проведених зборів громадян України щодо утворення відповідних ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

Учасниками зазначених зборів схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою та затверджено формулювання питання, яке пропонується винести на всеукраїнський референдум:

"Чи підтримуєте Ви заборону купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення і пов’язане у зв’язку з цим внесення відповідних змін до Земельного кодексу України?"

Здійснивши в межах своїх повноважень перевірку питання, яке пропонується винести на всеукраїнський референдум за народною ініціативою, щодо його відповідності Конституції України та Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (далі – Закон), Центральна виборча комісія зазначає.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення всеукраїнського референдуму в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

Комісія організовує підготовку і проведення всеукраїнського референдуму, реєструє ініціативні групи з всеукраїнського референдуму, а також очолює систему комісій з референдуму, які утворюються для організації підготовки та проведення всеукраїнського референдуму (стаття 20 Закону України "Про Центральну виборчу комісію").

Статтею 69 Конституції України встановлено, що народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Рішенням Конституційного Суду України від 27 березня 2000 року № 3-рп/2000 (справа про всеукраїнський референдум за народною ініціативою) сформульовано правову позицію, за якою Конституційний Суд України вважає необґрунтованою думку, згідно з якою ні Центральна виборча комісія, ні Президент України, ні інші державні органи не повноважні здійснювати перевірку щодо відповідності Конституції України питань, які пропонуються ініціативними групами громадян для всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія здійснила перевірку відповідності Конституції України предмета всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, який запропоновано на вищевказаних зборах громадян України, а саме питання:

"Чи підтримуєте Ви заборону купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення і пов’язане у зв’язку з цим внесення відповідних змін до Земельного кодексу України?", та зазначає.

Статтею 8 Основного Закону України встановлено, що Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії.

Згідно з частиною четвертою статті 13 Конституції України держава забезпечує захист прав усіх суб’єктів права власності. Усі суб’єкти права власності рівні перед законом.

Основний Закон України гарантує право власності на землю, яке набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (частина друга статті 14).

Конституцією України закріплено, що кожен має право, зокрема, володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю; право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом; ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності, право приватної власності є непорушним (частини перша, друга, четверта статті 41).

Статтею 78 Земельного кодексу України визначено, що земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності. Право власності на землю – це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками, яке набувається та реалізується на підставі Конституції України, Земельного кодексу України, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Відповідно до частини третьої статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам, сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним закладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім школам, несільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, релігійним організаціям і об’єднанням громадян, оптовим ринкам сільськогосподарської продукції.

Громадяни України та юридичні особи набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами (статті 81, 82 Земельного кодексу України).

Крім того, статтею 90 Земельного кодексу України власникам земельних ділянок надається право, зокрема, продавати або іншим шляхом відчужувати земельну ділянку, передавати її в оренду, заставу, спадщину. Порушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом.

Таким чином, Конституція України гарантує право володіти, користуватися і розпоряджатися землею, яке набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. При цьому в законі визначаються саме умови і порядок набуття та реалізації права власника володіти, користуватися і розпоряджатися відповідною земельною ділянкою, а не зміст та обсяг цього права.

Зазначене дає підстави для висновку, що Основним Законом України та Земельним кодексом України гарантується право власності на земельні ділянки, включаючи й сільськогосподарського призначення, зокрема закріплюється можливість суб’єктів цього права розпоряджатися такими ділянками, відчужуючи їх у тому числі за договором купівлі-продажу.

Відповідно до статті 22 Основного Закону України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

У Рішенні Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005 у справі про постійне користування земельними ділянками викладено правову позицію, за якою звуження змісту та обсягу прав і свобод є їх обмеженням.

Статтею 64 Основного Закону України встановлено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Водночас необхідно зазначити, що згідно з пунктом 15 Розділу X Земельного кодексу України до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель, але не раніше 1 січня 2012 року, не допускається купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

Однак таке обмеження є тимчасовим, а не безумовним, і встановлюється з метою впорядкування відповідних правовідносин, а отже, спрямоване на забезпечення належних умов реалізації конституційного права власності на землю.

Враховуючи викладене, питання "Чи підтримуєте Ви заборону купівлі-продажу земель сільського господарського призначення і пов’язане у зв’язку з цим внесення відповідних змін до Земельного кодексу України?" не може бути винесене на всеукраїнський референдум за народною ініціативою як таке, що не відповідає Конституції України.

Крім того, учасниками зборів пропонується винести на всеукраїнський референдум за народною ініціативною питання, формулювання якого свідчить про законодавчий характер такого референдуму.

Варто відзначити, що здійснення народного волевиявлення у формах безпосередньої демократії є реалізацією народом своєї влади зокрема, шляхом затвердження відповідних рішень (законів) (Рішення Конституційного Суду України від 5 жовтня 2005 року № 6-рп/2005 (справа про здійснення влади народом). У цьому ж Рішенні Конституційний Суд України дійшов висновку, що результати народного волевиявлення, отримані через вибори й референдум, є обов’язковими.

Також Конституційний Суд України в Рішенні від 16 квітня 2008 року № 6-рп/2008 (справа про прийняття Конституції та законів України на референдумі) висловив правову позицію, що "за змістом статей 5, 72, 74 Конституції України народ як носій суверенітету і єдине джерело влади в Україні, здійснюючи своє волевиявлення через референдум, може в порядку, який має бути визначений Конституцією і законами України, приймати закони, вносити до них зміни".

У вказаному Рішенні Конституційний Суд України, зокрема, зазначив, що "можливість проведення законодавчого референдуму випливає також із статті 74 Конституції України, згідно з якою референдум не допускається щодо законопроектів з питань податків, бюджету та амністії".

Відповідно до частини першої статті 36 Закону питання, що виносяться на всеукраїнський референдум, повинні містити назву проекту (проектів) закону, рішення, що виноситься на референдум, і надавати можливість громадянину відповісти "так" або "ні" на питання про прийняття або відхилення цього проекту (проектів).

Отже, законодавчий референдум проводиться щодо відповідних законопроектів.

Разом з тим, відповідного проекту (проектів) закону учасниками зборів не пропонується винести на всеукраїнський референдум.

Також перевіркою відповідності поданих до Центральної виборчої комісії документів вимогам Закону та Роз’ясненню щодо утворення та реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 26 грудня 2008 року № 77 (далі − Роз’яснення), дотримання якого є обов’язковим для всіх суб’єктів відповідного процесу референдуму, встановлено, що документи вищезазначених зборів не відповідають вимогам Закону та Роз’ясненню з таких підстав.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону ініціативні групи всеукраїнського референдуму реєструються Центральною виборчою комісією за поданням голів районних рад, міських голів відповідно районів та міст, на території яких проведено збори громадян.

Усупереч цим вимогам Закону документи стосовно ініціативних груп всеукраїнського референдуму подано:

щодо ініціативної групи, утвореної на зборах громадян 15 травня 2011 року в місті Козятин Вінницької області, головою Козятинської районної ради замість Козятинського міського голови;

щодо ініціативної групи, утвореної на зборах громадян 13 травня 2011 року в місті Хмільник Вінницької області, головою Хмільницької районної ради замість Хмільницького міського голови;

щодо ініціативної групи, утвореної на зборах громадян 21 травня 2011 року в місті Стрий Львівської області, головою Стрийської районної ради замість Стрийського міського голови;

щодо ініціативної групи, утвореної на зборах громадян 13 травня 2011 року в місті Хмельницькому, головою Хмельницької районної ради замість Хмельницього міського голови;

щодо ініціативної групи, утвореної на зборах громадян 22 травня 2011 року в місті Болехів Івано-Франківської області, без відповідного подання.

Крім того, згідно з абзацом п’ятим пункту 3.3 Роз’яснення право підписувати подання до Центральної виборчої комісії має міський голова, голова районної ради або особа, яка відповідно до законодавства України виконує його обов’язки.

Частиною другою статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що в разі звільнення з посади міського голови у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження міського голови здійснює секретар міської ради.

Отже, перший заступник Світловодського міського голови Явтенко В.П. не мала права на подання до Центральної виборчої комісії документів щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму, утвореної на зборах громадян 20 травня 2011 року в місті Світловодську Кіровоградської області.

Також не можна вважати повноважним подавати до Центральної виборчої комісії документи щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму, утвореної на зборах громадян 17 травня 2011 року в місті Могилів-Подільський Вінницької області, виконуючого обов’язки Могилів-Подільського міського голови Бохонця В.П. у зв’язку з неподанням до Центральної виборчої комісії документа, що підтверджує його повноваження виконувати обов’язки міського голови.

Усупереч зазначеним положенням Роз’яснення подання Хмільницького міського голови щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму, утвореної на зборах громадян 13 травня 2011 року в місті Хмільник Вінницької області, замість підписання Хмільницьким міським головою затверджено рішенням Хмільницької міської ради Вінницької області від 26 травня 2011 року № 185, яке до того ж подано до Центральної виборчої комісії в копії.

Згідно з частиною восьмою статті 16 Закону документом проведених зборів є, зокрема, точне формулювання питання, що пропонується винести на референдум, яке підписується головою та секретарем зборів.

На порушення вказаної вимоги Закону окремий документ із точним формулюванням питання, що пропонується винести на референдум, не підписаний головою та секретарем зборів громадян, проведених:

14 травня 2011 року в місті Немирів Вінницької області;

21 травня 2011 року в місті Стрий Львівської області.

Відповідний документ відсутній в документах щодо утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму, утвореної на зборах громадян:

15 травня 2011 року в місті Ямпіль Вінницької області;

15 травня 2011 року в смт Дашів Іллінецького району Вінницької області;

20 травня 2011 року в смт Новгородка Кірововградської області;

13 травня 2011 року в місті Хмільник Вінницької області;

22 травня 2011 року в місті Зборів Тернопільської області;

19 травня 2011 року в місті Дубровиця Рівненської області;

21 травня 2011 року в смт Демидівка Рівненської області;

18 травня 2011 року в місті Самбір Львівської області;

22 травня 2011 року в місті Болехів Івано-Франківської області;

13 травня 2011 року в місті Хмельницький;

20 травня 2011 року в місті Кам’янець-Подільський Хмельницької області.

Частинами четвертою та восьмою статті 16 Закону, пунктом 2.3 Роз’яснення визначено, що на зборах із числа учасників обираються голова та секретар, які підписують документи проведених зборів – список їх учасників, протокол зборів, точне формулювання питання, що пропонується винести на референдум, та список членів ініціативної групи із зазначенням даних документів, що посвідчують їх особи.

Згідно з протоколом зборів, проведених 20 травня 2011 року в смт Новгородка Кірововградської області, їх секретарем обрано Щербину Лідію Василівну, число, місяць і рік народження якої не співпадають з відповідними відомостями, зазначеними у списку учасників зборів щодо Щербини Лідії Василівни.

Також відповідно до протоколу зборів, проведених 17 травня 2011 року в місті Броди Львівської області, їх головою обрано Чумака М.М., щодо якого в протоколі зборів та у списку учасників зборів зазначено різні серія та номер паспорта громадянина України.

Крім того, згідно з протоколом зборів, проведених 20 травня 2011 року в місті Світловодську Кіровоградської області, секретарем зборів обрано Юрченко О.В., щодо якої в протоколі зборів та у списку учасників зборів зазначено різні серія та номер паспорта громадянина України.

З огляду на викладене відсутні підстави вважати, що відповідні особи обрані із числа учасників цих зборів, що ставить під сумнів правомірність підписання документів проведених зборів.

Відповідно до частини першої статті 7, частини першої статті 16 Закону та пункту 2.1 Роз’яснення ініціативна група всеукраїнського референдуму утворюється на зборах, в яких беруть участь не менш як 200 громадян України, які на день проведення зборів досягли 18 років, мають право голосу і проживають на території України.

Частиною четвертою статті 16 Закону визначено, що перед початком зборів проводиться реєстрація учасників зборів, складається їх список із зазначенням прізвищ, імен та по батькові, місця проживання. На зборах обираються їх голова і секретар.

Згідно з пунктом 2.3 Роз’яснення перед початком зборів проводиться поіменна реєстрація учасників зборів, складається їх список за формою, встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 26 грудня 2008 року № 77 (додаток 2), який повинен містити прізвище, власне ім’я, по батькові; число, місяць, рік народження; місце проживання; назву документа, що посвідчує особу та громадянство України, його серію та номер. Напроти свого прізвища у списку кожний учасник зборів ставить особистий підпис, що підтверджує його участь у зборах.

Проте на порушення вказаних вимог:

у списку учасників зборів, проведених 14 травня 2011 року в місті Немирові Вінницької області, у 20 осіб не зазначено назви документа, що посвідчує їх особу та громадянство України, а лише зазначено серію та номер документа;

у включених до списку учасників зборів, проведених 15 травня 2011 року в місті Ямпіль Вінницької області, 4 особи на день проведення зборів не досягли 18 років; у 2 осіб не зазначено число, місяць, рік народження; у 3 осіб – серію та номер паспорта; у 7 осіб – назву документа, що посвідчує особу та громадянство України;

у включених до списку учасників зборів, проведених 20 травня 2011 року в селі Стасі Диканського району Полтавської області, 1 особа на день проведення зборів не досягла 18 років; в однієї особи не зазначено року народження; у 3 осіб вказано п’ятизначний номер паспорта; у 20 осіб не зазначено назви документа, що посвідчує їх особу та громадянство України, а лише вказано серію та номер документа;

у включених до списку учасників зборів, проведених 15 травня 2011 року в смт Вендичани Могилів-Подільского району Вінницької області, 5 осіб на день проведення зборів не досягли 18 років; у 75 осіб не зазначено назви документа, що посвідчує їх особу та громадянство України, а лише вказано серію та номер документа;

у всіх осіб, включених до списку учасників зборів, проведених 21 травня 2011 року в смт Демидівка Рівненської області, не зазначено назви документа, що посвідчує особу та громадянство України;

у включених до списку учасників зборів, проведених 19 травня 2011 року в місті Волочиськ Хмельницької області, у 121 особи не зазначено назви документа, що посвідчує їх особу та громадянство України, або серію та номера відповідного документа;

у включених до списку учасників зборів, проведених 17 травня 2011 року в місті Броди Львівської області, в однієї особи не зазначено число, місяць, рік народження; у 6 осіб не вказано серію та номер паспорта; у 3 осіб замість документа, що посвідчує їх особу та громадянство України, зазначено посвідчення водія;

у включених до списку учасників зборів, проведених 22 травня 2011 року в місті Болехів Івано-Франківської області, в однієї особи не вказано серію та номер документа, що посвідчує його особу та громадянство України, а лише зазначено назву документа;

у включених до списку учасників зборів, проведених 13 травня 2011 року в місті Хмільник Вінницької області, у 141 особи не зазначено назви документа, що посвідчує їх особу та громадянство України, а лише вказано серію та номер такого документа.

Відповідно до частини шостої статті 16 Закону та пункту 2.5 Роз’яснень ініціативна група складається не менше як із 20 громадян України, які на день проведення зборів досягли 18 років, мають право голосу і проживають на території України.

Указані вимоги дотримано:

щодо 19 членів ініціативної групи, утвореної на зборах громадян, проведених 15 травня 2011 року в смт Вендичани Могилів-Подільского району Вінницької області;

щодо 19 членів ініціативної групи, утвореної на зборах громадян, проведених 17 травня 2011 року в місті Могилів-Подільский Вінницької області;

щодо 17 членів ініціативної групи, утвореної на зборах громадян, проведених 18 травня 2011 року в місті Самбір Львівської області;

щодо 14 членів ініціативної групи, утвореної на зборах громадян, проведених 13 травня 2011 року в місті Хмільник Вінницької області.

Згідно з частиною шостою статті 17 Закону Центральна виборча комісія реєструє ініціативну групу всеукраїнського референдуму в разі відповідності поданих документів щодо реєстрації ініціативної групи вимогам Закону.

Подані до Центральної виборчої комісії головою Козятинської районної ради Вінницької області Стаховим В.І., головою Ямпільської районної ради Вінницької області Жеребом В.М., головою Немирівської районної ради Вінницької області Дзевелюком В.Д., головою Барської районної ради Вінницької області Помилуйком О.І., головою Іллінецької районної ради Вінницької області О. Дмитриком, Козятинським міським головою О. Гвелесіані, Вінницька область, першим заступником Світловодського міського голови Явтенко В.П, Кіровоградська область, головою Новгородківської районної ради Кіровоградської області Загребою О.І., головою Диканської районної ради Полтавської області Постернаком М.В., головою Хмільницької районної ради Вінницької області Чмелюком В.А., головою Зборівської районної ради Тернопільської області Тарковським В.В., головою Дубровицької районної ради Рівненської області Л. Стрибулевичем, головою Могилів-Подільської районної ради Вінницької області Антонюком О.П., головою Демидівської районної ради Рівненської області М. Панчуком, виконуючим обов’язки Могилів-Подільського міського голови Бохонцем В.П., Вінницька область, головою Волочиської районної ради Хмельницької області Л. Шиманським, головою Бродівської районної ради Львівської області О. Шайдулліною, Самбірським міським головою Т.Копиляком, Львівська область, головою Cтрійської районної ради Львівської області Р. Козаком, Хмільницьким міським головою Грушком В.П., головою Пологівської районної ради Запорізької області Журавльовим П.І., головою Хмельницької районної ради Хмельницької області Андрійчук К.П., Кам’янець-Подільським міським головою М. Сімашкевичем, Хмельницька область, документи щодо реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, які відбулися 13 – 15, 17 – 22 травня 2011 року в містах Козятин Вінницької області, Ямпіль Вінницької області, Немирів Вінницької області, Бар Вінницької області, в смт Дашів Іллінецького району Вінницької області, у місті Світловодськ Кіровоградської області, в смт Новгородка Кіровоградської області, у селі Стасі Диканського району Полтавської області, в містах Хмільник Вінницької області, Зборів Тернопільської області, Дубровиця Рівненської області, в смт Вендичани Могилів-Подільського району Вінницької області, в смт Демидівка Рівненської області, у містах Могилів-Подільський Вінницької області, Волочиськ Хмельницької області, Броди Львівської області, Самбір Львівської області, Стрий Львівської області, Пологи Запорізької області, Хмельницькому, Кам’янець-Подільському Хмельницької області, а також документи щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 22 травня 2011 року в місті Болехів Івано-Франківської області, не відповідають вимогам Закону, що обумовлює відмову в їх реєстрації.

Разом з тим, Центральна виборча комісія звертає увагу відповідних заступників голів, виконуючого обов’язки міського голови, міських голів та голів районних рад на те, що згідно з частиною четвертою статті 17 Закону та пунктом 3.3 Роз’яснення міський голова, голова районної ради подає документи щодо ініціативної групи всеукраїнського референдуму до Центральної виборчої комісії лише в разі їх відповідності вимогам Закону та Роз’ясненню, яке є обов’язковим для всіх суб’єктів відповідного процесу референдуму.

Враховуючи викладене, відповідно до статті 8, частини четвертої статті 13, частини другої статті 14, статті 22, частин першої, другої, четвертої статті 41, статей 64, 69, 70 Конституції України, статей 22, 78, 81, 82, 90 Земельного кодексу України, частини шостої статті 56 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частини першої статті 7, статті 16, частин першої, четвертої, шостої статті 17, частини першої статті 36 Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" та Роз’яснення щодо утворення та реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 26 грудня 2008 року № 77, керуючись статтею 1, частиною другою статті 3, статтями 11 – 13, пунктом 3 статті 17, статтею 20 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити в реєстрації ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з питання:

"Чи підтримуєте Ви заборону купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення і пов’язане у зв’язку з цим внесення відповідних змін до Земельного кодексу України?",

утворених на зборах громадян України, що відбулися 13 – 15, 17 – 22 травня 2011 року в містах Козятин Вінницької області, Ямпіль Вінницької області, Немирів Вінницької області, Бар Вінницької області, Світловодськ Кіровоградської області, Хмільник Вінницької області, Зборів Тернопільської області, Дубровиця Рівненської області, Могилів-Подільський Вінницької області, Волочиськ Хмельницької області, Броди Львівської області, Самбір Львівської області, Стрий Львівської області, Болехів Івано-Франківської області, Пологи Запорізької області, Хмельницькому, Кам’янець-Подільський Хмельницької області, у смт Дашів Іллінецького району Вінницької області, Новгородка Кіровоградської області, Вендичани Могилів-Подільського району Вінницької області, Демидівка Рівненської області, у селі Стасі Диканського району Полтавської області, документи щодо реєстрації яких надійшли до Центральної виборчої комісії 27, 30, 31 травня та 1 червня 2011 року.

2. Цю постанову надіслати голові Козятинської районної ради Вінницької області Стахову В.І. , голові Ямпільської районної ради Вінницької області Жеребу В.М., голові Немирівської районної ради Вінницької області Дзевелюку В.Д., голові Барської районної ради Вінницької області Помилуйку О.І., голові Іллінецької районної ради Вінницької області О. Дмитрику, Козятинському міському голові О. Гвелесіані (Вінницька область), першому заступнику Світловодського міського голови Явтенко В.П (Кіровоградська область), голові Новгородківської районної ради Кіровоградської області Загребі О.І., голові Диканської районної ради Полтавської області Постернаку М.В., голові Хмільницької районної ради Вінницької області Чмелюку В.А., голові Зборівської районної ради Тернопільської області Тарковському В.В., голові Дубровицької районної ради Рівненської області Л. Стрибулевичу, голові Могилів-Подільської районної ради Вінницької області Антонюку О.П., голові Демидівської районної ради Рівненської області М. Панчуку, виконуючому обов’язки Могилів-Подільського міського голови Бохонцю В.П. (Вінницька область), голові Волочиської районної ради Хмельницької області Л. Шиманському, голові Бродівської районної ради Львівської області О. Шайдулліній, Самбірському міському голові Т. Копиляку (Львівська область), голові Cтрийської районної ради Львівської області Р. Козаку, Хмільницькому міському голові Грушку В.П. (Вінницька область), голові Пологівської районної ради Запорізької області Журавльову П.І., голові Хмельницької районної ради Хмельницької області Андрійчук К.П., Кам’янець-Подільському міському голові М. Сімашкевичу (Хмельницька область), відповідним міським та районним радам, Болехівській міській раді Івано-Франківської області, а також розмістити на сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   В. ШАПОВАЛ