УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

23 лютого 2021 року № 73

Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України Кірсанова А.О., висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ “ОБЕРІГ”  в одномандатному виборчому окрузі № 50 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року

До Центральної виборчої комісії 18 лютого 2021 року надійшла заява ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОБЕРІГ” разом з іншими документами щодо реєстрації Кірсанова Артема Олександровича, висунутого 18 лютого  2021 року на позачерговому З’їзді цієї політичної партії, кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року.

Розглянувши вказані та наявні в Комісії документи, Центральна виборча комісія встановила.

Згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу XXXXII “Прикінцеві та перехідні положення” Виборчого кодексу України положення Закону України “Про вибори народних депутатів України” (далі – Закон) щодо організації підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України є чинними до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України.

За змістом частини першої статті 59 Закону та пункту 1 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України “Про вибори народних депутатів України” під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 3, Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, за умови отримання нею документів, передбачених частиною першою статті 55 Закону, які обов’язково повинні містити відомості, зазначені в указаній нормі Закону.

Пунктом 5 частини першої статті 55 Закону визначено, що для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, до Центральної виборчої комісії подається декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата в народні депутати України відповідно до статті 57 Закону.

Частиною першою статті 57 Закону встановлено, що декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом у народні депутати України за формою, визначеною відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”.

За змістом частини першої статті 45 Закону України “Про запобігання корупції” подання декларації здійснюється шляхом її заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції за встановленою ним формою.

Згідно з пунктом 2 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України “Про вибори народних депутатів України” стосовно декларування майнового стану, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 4, на проміжних виборах народних депутатів України декларація (усі сторінки декларації, у тому числі ті сторінки її розділів, стосовно яких у суб’єкта декларування та членів його сім’ї відсутні об’єкти для декларування у відповідному розділі) кандидата в народні депутати України разом з іншими документами, передбаченими статтею 55 Закону, подається до Центральної виборчої комісії для реєстрації особи кандидатом у народні депутати України після присвоєння такій декларації унікального ідентифікатора документа в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на паперових носіях та в електронному вигляді:

на паперових носіях – роздрукована декларація, розміщена в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, засвідчена підписом кандидата в народні депутати України шляхом проставлення його на останній сторінці декларації;

в електронному вигляді – у форматі PDF (*.pdf) на оптичному носії інформації (CD-R, DVD-R) або на USB-флешнакопичувачі чи іншому пристрої для запам’ятовування, що використовує інтерфейс USB.

Однак усупереч зазначеному подану для реєстрації кандидатом у народні депутати України на паперових носіях та в електронному вигляді декларацію Кірсанова А.О. не розміщено в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а її подання здійснювалося не шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Крім того, пунктом 6 частини першої статті 55 Закону передбачено, що для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, необхідно подати до Центральної виборчої комісії документ про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону.

Так, згідно з частиною другою статті 56 Закону політична партія, яка висунула кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати. При цьому Центральна виборча комісія зауважує, що на проміжних виборах народного депутата України  28 березня 2021 року розмір грошової застави кандидата в народні депутати України становить 60 000 (шістдесят тисяч) гривень.

За змістом пункту 6 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України “Про вибори народних депутатів України” під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 3, документ про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону, який подається до Комісії разом з іншими документами для реєстрації кандидата в народні депутати України, повинен підтверджувати здійснення банківської операції та відображати, зокрема:

внесення грошової застави саме політичною партією, яка висунула кандидата в народні депутати України;

внесення грошової застави в розмірі, встановленому частиною другою статті 56 Закону.

У документі про внесення грошової застави платником повинно бути зазначено політичну партію – в разі внесення нею грошової застави для реєстрації висунутих нею кандидатів у народні депутати України.

Внесення грошової застави політичною партією здійснюється шляхом перерахування коштів з банківського рахунку політичної партії на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії.

Натомість до заяви ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОБЕРІГ” додано квитанцію  від 18 лютого 2021 року, у якій указано, зокрема: “Платник:  КІРСАНОВ А.О.; Призначення платежу: грошова застава кандидата в народні депутати України від ПП “Оберіг” Кірсанова А.О. Розмір – 1 грн; Сума 1,00 (Одна гривня 00 копійок)”.

З огляду на викладене таку квитанцію не можна вважати документом про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону.

Таким чином, визначеного пунктом 6 частини першої статті 55 Закону документа про внесення грошової застави згідно зі статтею 56 Закону, необхідного для реєстрації кандидата в народні депутати України  Кірсанова А.О., висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ “ОБЕРІГ”, до Комісії не подано.

Крім того, пунктом 7 частини першої статті 55 Закону встановлено, що для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, до Центральної виборчої комісії подається 4 фотографії кандидата розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді.

Разом з тим для реєстрації кандидата в народні депутати України Кірсанова А.О. його фотографій на паперових носіях не подано. Натомість подано ксерокопії фотографій Кірсанова А.О., які мають розмір 9 х 9,5 сантиметрів.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 60 Закону Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в народні депутати України в разі відсутності документів, зазначених у частині першій статті 55 Закону.

Також Комісія звертає увагу, що за змістом частини дев’ятої статті 107 Закону висування кандидатів у депутати починається на наступний день після опублікування рішення Центральної виборчої комісії про призначення виборів. Висування кандидатів у народні депутати України партіями закінчується за сорок днів до дня голосування, тобто 15 лютого 2021 року включно.

Натомість висування Кірсанова А.О. відбулося на позачерговому з’їзді відповідної політичної партії з порушенням визначеного частиною дев’ятою статті 107 Закону строку – 18 лютого 2021 року.

Враховуючи викладене, відповідно до частини першої статті 55, частини другої статті 56, частини першої статті 57, частин першої, шостої статті 59, пункту 2 частини першої, частини другої статті 60 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, підпункту 2 пункту 2 розділу XXXXII “Прикінцеві та перехідні положення” Виборчого кодексу України, керуючись статтями 11 – 13, пунктом 17 статті 19 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити в реєстрації кандидата в народні депутати України Кірсанова Артема Олександровича, висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ “ОБЕРІГ” в одномандатному виборчому окрузі № 50 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року.

2. Копію цієї постанови видати представнику ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОБЕРІГ”.

3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії   О. ДІДЕНКО