УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

від 19 квітня 2017 року № 84

Про звернення до комітетів Верховної Ради України

До Центральної виборчої комісії надходять численні звернення стосовно можливості призначення та проведення відповідними територіальними виборчими комісіями виборів депутатів місцевих рад та відповідних сільських, селищних, міських голів, а також заміщення депутатів місцевих рад на окремих територіях Донецької та Луганської областей, де 25 жовтня 2015 року чергові місцеві вибори не призначалися та не проводилися (далі – окремі території Донецької та Луганської областей).

Крім того, до Центральної виборчої комісії 16 березня 2017 року надійшло звернення Луганської обласної державної адміністрації щодо призначення перших виборів депутатів Новоайдарської селищної ради об’єднаної територіальної громади та Новоайдарського селищного голови у зв’язку з утворенням у серпні 2015 року на території Луганської області Новоайдарської селищної об’єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли дев’ять місцевих рад, у трьох з яких (Бахмутівська, Гречишкинська, Муратівська сільські ради Новоайдарського району Луганської області) чергові вибори депутатів сільських рад та відповідних сільських голів 25 жовтня 2015 року не призначалися і не проводилися.

У зв?язку з цим Центральна виборча комісія зазначає.

Згідно з Конституцією України організація і порядок проведення виборів визначаються виключно законами України (пункт 20 частини першої статті 92 Конституції України).

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ визначає Закон України "Про місцеві вибори" (далі – Закон).

Відповідно до частини першої статті 14 Закону місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими.

Законом установлено, що чергові місцеві вибори проводяться одночасно на всій території України в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ, обраних на попередніх чергових місцевих виборах. Рішення про проведення чергових та позачергових місцевих виборів (крім позачергових виборів старост сіл, селищ) приймається Верховною Радою України (пункт 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини друга, третя статті 14 Закону), про призначення перших, додаткових місцевих виборів (крім перших виборів старост сіл, селищ) – Центральною виборчою комісією (частини шоста, сьома статті 14 Закону).

За змістом статті 14 Закону проміжні та повторні місцеві вибори призначаються відповідними територіальними виборчими комісіями з місцевих виборів (далі – територіальна виборча комісія).

На виконання приписів Закону Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2015 року № 645-VIII "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році" (далі – Постанова ) на неділю, 25 жовтня 2015 року, було призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

При цьому згідно з пунктами 2, 3 Постанови Верховною Радою України не були призначені вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів усіх місцевих рад та усіх сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, а також депутатів усіх місцевих рад та усіх сільських, селищних, міських голів в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, які знаходяться на територіях, визначених відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17 березня 2015 року № 252-VIII "Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування" і які визнано тимчасово окупованими територіями відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17 березня 2015 року № 254-VIII "Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями".

Перелік таких районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької та Луганської областей, у яких запроваджено особливий порядок місцевого самоврядування і які визнано тимчасово окупованими територіями, де чергові місцеві вибори на 25 жовтня 2015 року не призначалися згідно з пунктом 3 Постанови, наведено у додатках до постанов Центральної виборчої комісії від 28 серпня 2015 року № 189 "Про перелік районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької області, чергові вибори депутатів яких та відповідних сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2015 року не призначено" та № 190 "Про перелік районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Луганської області, чергові вибори депутатів яких та відповідних сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2015 року не призначено".

Крім того, у зв?язку з неможливістю організувати та підготувати відповідно до положень Закону проведення місцевих виборів на окремих територіях Донецької та Луганської областей у зв’язку із здійсненням Російською Федерацією збройної агресії проти України, неможливістю дотримання стандартів проведення виборів Організації з безпеки і співробітництва в Європі, уникнення терористичної загрози, необхідністю забезпечення безпеки громадян України, відповідно до пункту 4 Постанови, пункту 7 частини першої статті 24 Закону, на підставі подань Донецької і Луганської військово-цивільних адміністрацій Центральна виборча комісія постановами від 29 серпня 2015 року № 207 "Про неможливість проведення чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької області та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року" та № 208 "Про неможливість проведення чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Луганської області та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року" встановила неможливість проведення відповідно до положень Закону чергових виборів депутатів районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької, Луганської областей та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року. Перелік таких районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької та Луганської областей, у яких неможливо організувати та підготувати відповідно до положень Закону проведення місцевих виборів відповідно до пункту 4 Постанови, наведено у додатках до постанов Центральної виборчої комісії від 29 серпня 2015 року № 207 та № 208.

Також відповідно до пункту 4 розділу XV Закону чергові вибори депутатів Донецької і Луганської обласних рад 25 жовтня 2015 року не проводилися у зв’язку із здійсненням Російською Федерацією тимчасової окупації та збройної агресії проти України та неможливістю забезпечення дотримання стандартів проведення виборів Організації з безпеки і співробітництва в Європі.

Таким чином, 25 жовтня 2015 року на окремих територіях Донецької та Луганської областей не проводилися чергові вибори:

депутатів районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, перелік яких наведено в додатках до постанов Центральної виборчої комісії від 28 серпня 2015 року № 189 "Про перелік районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької області, чергові вибори депутатів яких та відповідних сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2015 року не призначено" та № 190 "Про перелік районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Луганської області, чергові вибори депутатів яких та відповідних сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2015 року не призначено";

депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад та відповідних сільських, селищних, міських голів, перелік яких наведено в додатках до постанов Центральної виборчої комісії від 29 серпня 2015 року № 207 "Про неможливість проведення чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької області та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року" та № 208 "Про неможливість проведення чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Луганської області та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року";

депутатів Донецької та Луганської обласних рад.

Частиною першою статті 141 Конституції України встановлено, що строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п’ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної ради.

Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п’ять років (частина друга статті 141 Конституції України).

Згідно з частиною другою статті 4 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

За змістом частини першої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Крім того, за змістом частини першої статті 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" в день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно з цим Законом повноваження відповідних місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ.

Отже, на окремих територіях Донецької та Луганської областей на сьогодні є місцеві ради, депутатів яких, а також відповідних сільських, селищних, міських голів обирали відповідно до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" від 10 липня 2010 року № 2487-VI (далі – Закон від 10 липня 2010 року № 2487?VI), який втратив чинність згідно із Законом.

Разом з тим, на сьогодні існують прогалини та неузгодженості  щодо правового регулювання питань призначення та проведення місцевих виборів, а також заміщення депутатів відповідних місцевих рад на окремих територіях Донецької та Луганської областей.

Згідно з частиною третьою статті 2 Закону від 10 липня 2010 року № 2487-VI чергові вибори депутатів обласних, районних, міських, районних у містах рад 31 жовтня 2010 року проводилися за змішаною (мажоритарно-пропорційною) системою, за якою:

1) половина від кількості депутатів (загального складу) відповідної ради обиралася за виборчими списками кандидатів у депутати від місцевих організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі якого збігалися з межами відповідно області, району, міста, району в місті;

2) половина від кількості депутатів (загального складу) відповідної ради обиралася за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділялася територія відповідно області, району, міста, району в місті.

Натомість за змістом частини третьої статті 2 Закону вибори депутатів обласних, районних, міських, районних у містах рад проводяться за пропорційною виборчою системою в багатомандатному виборчому окрузі за виборчими списками місцевих організацій політичних партій із закріпленням кандидатів за територіальними виборчими округами, на які поділяється багатомандатний виборчий округ, що збігається з територією відповідно області, району, району в місті, територією міста згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм або територією утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад" об’єднаної міської територіальної громади.

Водночас згідно з частиною третьою статті 81 Закону від 10 липня 2010 року № 2487-VI проміжні вибори депутатів в одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах проводяться у порядку та строки, передбачені цим Законом.

Відтак у разі дострокового припинення повноважень депутата обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, обраного до набрання чинності Законом, під час призначення проміжних виборів або заміщення депутата, повноваження якого припинено, виникають питання щодо можливості застосування положень Закону.

З огляду на зазначене та враховуючи приписи частини першої статті 58 Конституції України щодо дії законів та інших нормативно-правових актів у часі, постає питання щодо дій територіальної виборчої комісії у разі дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради, обраного відповідно до Закону від 10 липня 2010 року № 2487-VI.

Крім того, згідно з частиною третьою статті 20 Закону члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії.

У зв?язку з тим, що чергові вибори депутатів місцевих рад та відповідних сільських, селищних, міських голів на окремих територіях Донецької та Луганської областей на 25 жовтня 2015 року не призначалися та не проводилися, новий склад відповідних територіальних виборчих комісій, уповноважених організовувати підготовку та проведення таких виборів, не формувався. Отже, на сьогодні функціонують як юридичні особи територіальні виборчі комісії, склад яких сформовано відповідно до Закону від 10 липня 2010 року № 2487-VI.

За змістом частини першої статті 25 Закону від 10 липня 2010 року № 2487-VI відповідна територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбаченому цим Законом.

Водночас згідно із Законом від 10 липня 2010 року № 2487-VI право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мали:

місцева організація політичної партії, депутатська фракція якої зареєстрована в Апараті Верховної Ради України шостого скликання;

зареєстровані в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцеві організації політичних партій, що входять до виборчого блоку, депутатська фракція якого зареєстрована в Апараті Верховної Ради України шостого скликання;

усі інші зареєстровані в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцеві організації всіх політичних партій, які мають намір висувати кандидатів на відповідних місцевих виборах.

В Апараті Верховної Ради України шостого скликання були зареєстровані депутатські фракції таких політичних партій:

Партія регіонів (Фракція Партії регіонів у Верховній Раді України шостого скликання); Комуністична партія України (Фракція Комуністичної партії України). 

Також в Апараті Верховної Ради України шостого скликання були зареєстровані депутатські фракції виборчих блоків, до складу яких входили такі політичні партії:

Політична партія Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина", Українська соціал-демократична партія, Партія "Реформи і порядок" (Фракція "Блок Юлії Тимошенко – "Батьківщина");

Політична партія "Наша Україна", Політична партія "Народна Самооборона", Народний Рух України, Українська Народна Партія, Українська республіканська партія "Собор", Партія Християнсько-Демократичний Союз, Політична партія "Європейська партія України", Громадянська партія "ПОРА", Партія захисників Вітчизни (Фракція Блоку "НАША УКРАЇНА – НАРОДНА САМООБОРОНА");

Народна Партія (Фракція "Блок Литвина").

Таким чином, членами відповідних територіальних виборчих комісій, склад яких формувався на чергових місцевих виборах 31 жовтня 2010 року, є особи, кандидатури яких подавалися зазначеними суб’єктами подання кандидатур до складу комісій.

У свою чергу до складу територіальних виборчих комісій, сформованого під час організації підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2015 року, включалися кандидатури за поданнями місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України восьмого скликання (ПАРТІЇ "БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА", Політичної партії "НАРОДНИЙ ФРОНТ", Політичної партії "Опозиційний блок", Політичної партії "Об’єднання "САМОПОМІЧ", Радикальної партії Олега Ляшка, політичної партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина"), а також зареєстрованих у встановленому законом порядку у відповідних адміністративно-територіальних одиницях місцевих організацій політичних партій.

Указане унеможливлює застосування норм Закону під час внесення змін до складу територіальних виборчих комісій, що формувався для організації підготовки та проведення місцевих виборів 31 жовтня 2010 року.

Отже, на сьогодні залишається законодавчо неврегульованим питання включення до складу територіальних виборчих комісій, сформованого відповідно до Закону від 10 липня 2010 року № 2487-VI, нових кандидатур замість тих членів комісії, повноваження яких достроково припинено.

Разом з тим, пунктом 5 Постанови встановлено, що вибори депутатів усіх місцевих рад та усіх сільських, селищних, міських голів, які не були призначені відповідно до пунктів 2 і 3 Постанови або стосовно яких відповідно до пункту 4 Постанови було прийнято рішення про неможливість їх проведення, будуть призначені Верховною Радою України у строки та в порядку, що передбачені законом, за умов: припинення тимчасової окупації та збройної агресії Російської Федерації проти України, а саме: виведення усіх незаконних збройних формувань, керованих, контрольованих і фінансованих Російською Федерацією, російських окупаційних військ, їх військової техніки з території України; відновлення повного контролю України за державним кордоном України; роззброєння всіх незаконних збройних формувань та найманців, які діють на тимчасово окупованих територіях України; відновлення конституційного ладу та правопорядку на тимчасово окупованих територіях України; забезпечення безпеки громадян України, які проживають на відповідних територіях Донецької і Луганської областей, що створить можливості для дотримання стандартів проведення виборів Організації з безпеки і співробітництва в Європі.

У зв’язку з цим постає питання можливості призначення Центральною виборчою комісією та відповідними територіальними виборчими комісіями місцевих виборів на окремих територіях Донецької та Луганської областей до призначення Верховною Радою України відповідних місцевих виборів згідно з пунктом 5 Постанови.

За змістом частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та іншими законами України.

Так, відповідно до частини першої статті 1 зазначеного Закону Комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України та законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, встановлених законами України.

Також Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі (частина перша статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію").

Частиною другою статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" встановлено, що Комісія будує свою діяльність на принципах, зокрема, верховенства права, законності, об’єктивності, незалежності та обґрунтованості прийнятих рішень.

Таким чином, Центральна виборча комісія є правозастосовним органом і не наділена повноваженнями щодо усунення законодавчих прогалин.

У зв’язку з цим Комісія зазначає, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права (частина перша статті 8 Конституції України).

Конституційний Суд України у Рішенні від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004 зазначив, що верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.

Конституційний Суд України у Рішенні від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005 вказав, що із конституційних принципів рівності і справедливості випливає вимога визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі.

Про те, що принцип правової визначеності є невід’ємною, органічною складовою принципу верховенства права, у низці своїх рішень зазначав також Європейський Суд з прав людини, який неодноразово звертав увагу на необхідність дотримання цього принципу.

Так, у справі "Стіл та інші проти Сполученого Королівства" Суд наголосив: Конвенція вимагає, щоб усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити передбачати певною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія.

З огляду на вказане існує необхідність роз?яснення положень Закону з урахуванням пункту 5 Постанови щодо можливості призначення Центральною виборчою комісією і відповідними територіальними виборчими комісіями у межах своїх повноважень місцевих виборів на окремих територіях Донецької та Луганської областей та здійснення заміщення депутатів місцевих рад на цих територіях у разі дострокового припинення їх повноважень до призначення Верховною Радою України та проведення на зазначених територіях відповідних місцевих виборів, а у разі можливості призначення таких виборів – необхідність невідкладного законодавчого врегулювання проблемних питань, що можуть виникнути у зв?язку з організацією підготовки та проведення таких місцевих виборів та під час здійснення заміщення депутатів місцевих рад.

Відповідно до статті 75 Конституції України єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент – Верховна Рада України. До повноважень Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади в Україні належить, зокрема, прийняття законів (пункт 3 частини першої статті 85 Основного Закону України).

Згідно з частиною третьою статті 21 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" комітети з питань, віднесених до предметів їх відання, мають право надавати роз’яснення щодо застосування положень законів України.

Також комітети Верховної Ради України при здійсненні законопроектної функції зобов’язані вивчати громадську думку, розглядати звернення громадян, об’єднань громадян, будь-які пропозиції, що свідчать про потребу в прийнятті нових законодавчих актів або у внесенні змін до законодавчих актів, і, в разі необхідності, готувати відповідні проекти актів та вносити їх на розгляд Верховної Ради України (пункт 11 частини першої статті 16 вказаного Закону).

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 4 грудня 2014 року № 22-VIII "Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання" питання призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування віднесено до предмета відання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, а питання законодавчого забезпечення організації та порядку проведення виборів і референдумів – Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя.

Враховуючи викладене, відповідно до частини першої статті 8, частини другої статті 19, частини першої статті 58, статті 75, пунктів 3, 30 частини першої статті 85, пункту 20 частини першої статті 92, частин першої, другої статті 141 Конституції України, відповідно до статті 1, частини третьої статті 2, статті 14, частини третьої статті 20, пунктів 11, 12, 7 частини першої статті 24, пункту 4 розділу XV Закону України "Про місцеві вибори", частини другої статті 4 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", частини першої статі 42, частин першої, другої статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частини першої статті 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації", статей 15, 16, частини третьої статті 21 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", керуючись статтями 2, 3, 11 – 13, 16, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Звернутися до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя щодо надання ними роз’яснень положень Закону України "Про місцеві вибори" з урахуванням пункту 5 Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2015 року № 645-VIII "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році" стосовно можливості призначення Центральною виборчою комісією і відповідними територіальними виборчими комісіями в межах своїх повноважень місцевих виборів на окремих територіях Донецької та Луганської областей та здійснення заміщення депутатів місцевих рад на цих територіях у разі дострокового припинення їх повноважень до призначення Верховною Радою України та проведення на зазначених територіях відповідних місцевих виборів, а у разі можливості призначення таких виборів – щодо невідкладного законодавчого врегулювання проблемних питань, які можуть виникнути під час організації підготовки та проведення таких місцевих виборів та здійснення заміщення депутатів місцевих рад.

2. Цю постанову надіслати Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя, а також оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії   Ж. УСЕНКО-ЧОРНА