УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Постанова

м. Київ

Документ втратив чинність 21.03.2003

10 лютого 1999 року № 14

Про затвердження концепції Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори”

(втратила чинність згідно з постановою Центральної виборчої комісії
від 21 березня 2003 р. № 16)

Розглянувши проект концепції Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори” (ЄІАС “Вибори”), розроблений робочою групою, яка створена відповідно до розпорядження Голови Центральної виборчої комісії від 3 вересня 1998 року № 62 “Про підготовку Єдиної інформаційної системи “Вибори”, та схвалений Науково-технічною радою Центральної виборчої комісії, на підставі статей 11 та 33 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” Центральна виборча комісія постановляє:

1. Схвалити концепцію Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори” (додається).

2. Робочій групі з розробки проекту Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори” (керівник – Демяненко М.І.) забезпечити:

– розробку до 15 березня 1999 року загального технічного завдання на проектування Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори” із залученням провідних наукових установ та проектно-конструкторських закладів (різних форм власності та підпорядкування), що мають досвід розробки проектів спеціалізованих комп’ютерних інформаційно-аналітичних систем масового обслуговування та систем віддаленого мережного зв’язку;

– розробку та подання Центральній виборчій комісії на затвердження до ЗО квітня 1999 року технічного проекту на створення П етапу (забезпечення виборів Президента України) Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори”.

3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Голову Центральної виборчої комісії М.Рябця.

Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ

Додаток

до постанови Центральної виборчої комісії

від 10 лютого 1999 року 14

Концепція

створення в Україні Єдиної інформаційно-аналітичної

системи “Вибори”

Єдина інформаційно-аналітична система “Вибори” створюється відповідно до статті 33 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” та на виконання розпорядження Голови Комісії від 3 вересня 1998 року № 62.

Мета створення інформаційно-аналітичної системи “Вибори”

Метою створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори” (далі ЄІАС “Вибори” або система “Вибори”) є забезпечення оперативності та достовірності збору, високої надійності обробки і збереження інформації на всіх етапах виборчих кампаній, визначених Конституцією та законами України, використовуючи у виборчих процесах найсучасніші комп’ютерні і виборчі технології .

Система “Вибори” має також забезпечити інформаційну підтримку виконання завдань, що випливають із повноважень Центральної виборчої комісії і центральних органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що сприяють підготовці та проведенню виборів і референдумів.

Для створення ЄІАС “Вибори” повинні бути знайдені організаційно-правові та інженерно-технічні рішення, що дадуть змогу забезпечити оприлюднення попередніх результатів виборів у державі не пізніш як через 24 години після завершення голосування.

Поряд із цим розробка системи передбачає створення науково-практичної бази для подальшого вдосконалення виборчого законодавства в Україні, що разом із вирішенням проблеми підвищення оперативності та достовірності отримання інформації в ході виборчого процесу стануть важливим кроком на шляху становлення демократії в державі.

 

Визначальні концептуальні положення

Концепція визначає основні підходи до створення системи інформаційної підтримки виборчого процесу. В концепції визначено основні засади і підходи до проектування та реалізації системи “Вибори”.

Правовою та організаційно-методичною базою для розробки концепції є Конституція України, закони про вибори Президента України, народних депутатів України, про всеукраїнський та місцеві референдуми, про місцеві вибори, про Центральну виборчу комісію, постанови та методичні рекомендації Центральної виборчої комісії.

ЄІАС “Вибори” повинна забезпечувати на найсучаснішому рівні інформаційну підтримку виборчих кампаній та референдумів, що відбуваються в країні відповідно до Конституції та законів України, а саме:

– виборів Президента України;

– виборів народних депутатів України;

– всеукраїнських та місцевих референдумів;

– місцевих виборів.

Концепція базується на досвіді розробки та впровадження інформаційно-аналітичної системи “Вибори-98” як першого етапу створення ЄІАС “Вибори”, що забезпечила інформаційну підтримку виборів народних депутатів України 29 березня 1998 року, а також на позитивному

досвіді створення та використання сучасних автоматизованих виборчих технологій розвинутих країн світу.

Створення системи “Вибори” повинно проводитися поетапно з використанням наукового принципу “єдності близької та далекої мети”, на основі узгодженості з відповідними державними інформаційно-аналітичними системами та максимального використання існуючих інформаційних ресурсів. При цьому найближчою метою створення системи “Вибори” можуть бути завдання, що покладаються статтею 33 Закону України “Про Центральну

виборчу комісію” на автоматизовану інформаційну систему, а саме: оперативне спостереження за ходом і результатами голосування; дані про результати голосування, отримані через автоматизовану інформаційну систему, є попередньою інформацією, що не має юридичних наслідків. Передача даних здійснюється в реальному часі від виборчих дільниць через систему виборчих комісій до Центральної виборчої комісії, а також накопичується у відповідних базах даних для подальшої її аналітичної обробки та надання користувачам у різноманітних формах відображення.

Більш віддаленою перспективою створення ЄІАС “Вибори” є побудова універсальної електронної системи підготовки та проведення виборів і референдумів у країні з використанням телемережі і наданням виборцям можливості голосувати безпосередньо із власного або спеціально обладнаного для цього приміщення з використанням технології “Internet”, що забезпечить у перспективі значне скорочення бюджетних витрат на утримання дільничних виборчих комісій, друкування виборчих бюлетенів, отримання в реальному часі поточних результатів виборів.

При цьому слід урахувати, що при реалізації “близької мети” дані про результати голосування, отримані через автоматизовану інформаційну систему, є попередньою інформацією, що не матиме юридичних наслідків.

Документами, на підставі яких встановлюються офіційні результати виборів, є виключно протоколи та рішення відповідних виборчих комісій.

ЄІАС “Вибори” повинна створюватись з урахуванням можливості інтеграції та кооперації з іншими вітчизняними та зарубіжними інформаційними і телекомунікаційними системами.

Основні напрями автоматизації виборчих процесів у країні

Система “Вибори” повинна забезпечити виконання таких першочергових завдань з організації виборчих процесів та поточної роботи Центральної виборчої комісії, що підлягають автоматизації:

 

  • підготовка і проведення виборчих кампаній та референдумів відповідно до чинного законодавства та оперативний моніторинг за їх перебігом

 

  • накопичення в Центральній виборчій комісії інформації про перебіг виборчого процесу для всіх видів виборів на етапах: реєстрації кандидатів, голосування, підрахунку голосів і визначення результатів виборів у виборчих округах (дільницях) та Україні в цілому;
  • утворення виборчих округів та дільниць з використанням кодифікатора “Адміністративно-територіальний устрій України” та електронних карт-схем різного рівня: область – округ – район – виборча дільниця населеного пункту, а також засобів їх постійного оновлення;
  • облік виборчих округів України із зазначенням усіх необхідних характеристик та етапів виборчого процесу щодо кожного округу;
  • складання списків виборців, створення бази даних реєстру “Виборці України” та розробка засобів інформаційно-аналітичної обробки накопиченої інформації;
  • узагальнення інформації про хід реєстрації кандидатів у виборчих округах;
  • формування даних про кандидатів в обсязі характеристик, передбачених виборчим законодавством;
  • обробка та контроль даних підписних листів на їх відповідність вимогам виборчого законодавства;
  • збір, контроль та обробка оперативної інформації про результати виборів;
  • алгоритмічно-програмна підтримка виборчого законодавства в процесі аналізу результатів голосування;
  • складання календарних планів заходів, що проводяться виборчими комісіями;
  • виготовлення макетів, облік та розсилка виборчих бюлетенів і внесення до них змін;
  • процес аналізу роботи виборчих комісій та розробка заходів для профілактики порушень ними виборчого законодавства;

б) питання взаємодії із засобами масової інформації

– накопичення інформації щодо діяльності засобів масової інформації в аспектах інформативної, агітаційної та просвітницької роботи під час відповідної виборчої кампанії, а також засобів аналітичної обробки цієї інформації;

– моніторинг повідомлень засобів масової інформації, що стосуються виборчого процесу;

– подання засобам масової інформації даних про хід виборчого процесу та попередні результати голосування;

в) навчально-методичне забезпечення

  • проведення навчання (у перспективі в дистанційному режимі) для підвищення правової культури виборців;
  • розробка та розповсюдження методичних і навчальних матеріалів Центральної виборчої комісії в електронному вигляді та дистанційному режимі для виборчих комісій різних рівнів, проведення навчань та інструктажів членів виборчих комісій з використанням сучасних інформаційних технологій;

г) планування та фінансовий контроль

  • формування детально розроблених та обгрунтованих пропозицій Центральної виборчої комісії до законопроектів про Державний бюджет України щодо передбачення необхідних коштів на проведення відповідної виборчої кампанії і поточної роботи Центральної виборчої комісії та оптимальне управління асигнованими для цього бюджетними ресурсами;
  • накопичення інформації щодо планового і фактичного фінансування виборчих кампаній за рахунок коштів Державного бюджету та засобів її інформаційно-аналітичної обробки;
  • створення баз даних, у яких накопичується інформація про використання коштів виборчих фондів суб’єктами виборчого процесу, та засобів їх інформаційно-аналітичної обробки;

д) питання порушень чинного законодавства та проблеми його вдосконалення

  • аналіз виявлених недосконалостей виборчого законодавства за результатами проведення поточних виборчих кампаній;
  • обробка повідомлень про порушення виборчого законодавства;
  • обробка інформації про судові розгляди справ, пов’язаних з виборчим процесом;
  • створення бази знань з виборчого законодавства з можливістю прогнозування наслідків внесення змін до виборчих законів;

е) питання поточної діяльності Комісії та її Секретаріату

  • зниження поточних виробничих витрат по окремих напрямах діяльності установи;
  • підвищення ефективності роботи структурних підрозділів Секретаріату Центральної виборчої комісії;
  • автоматизація документообігу Центральної виборчої комісії, контролю проходження документів та доручень, рішень Комісії;
  • планування та контроль поточної роботи Комісії тощо.

 

Для вирішення цих проблем повинно бути забезпечено виконання таких задач:

  • створення інформаційно-аналітичної системи для накопичення та обробки інформації для всіх видів виборів і референдумів, що проводяться в країні, стосовно всіх учасників та подій, які відбуваються на різних етапах виборчого процесу;
  • створення системи підтримки процесу голосування та підрахунку результатів голосування;
  • створення телекомунікаційної мережі, яку можна адаптувати до умов роботи Центральної виборчої комісії як під час виборчого процесу, так і поточної роботи;
  • створення інтегрованого банку даних та інформаційних ресурсів.

 

Основні складові ЄІАС “Вибори

Основними складовими ЄІАС “Вибори” є такі види забезпечення:

– нормативно-правове та організаційно-методичне;

– фінансове та матеріально-технічне ;

– інформаційно-аналітичне;

– програмне.

Нормативно-правове та організаційно-методичне забезпечення

має базуватися на законодавстві України, постановах, протокольних рішеннях Центральної виборчої комісії і впроваджуватися у виборчий процес у вигляді організаційно-методичних та інструктивних документів, що містять рекомендації з конкретного застосування статей виборчого законодавства щодо підготовки і організації виборчих кампаній і референдумів. Організаційно-методичні документи поширюються у вигляді інструкцій, затверджених постановами та протокольними рішеннями Центральної виборчої комісії щодо організації фінансового, матеріально-технічного, телекомунікаційного та інформаційного забезпечення діяльності виборчих комісій усіх рівнів, а також передачі виборчим комісіям програмного забезпечення, форм та порядку подання Центральній виборчій комісії регламентних інформаційно-аналітичних документів інформаційної системи підтримки виборчого процесу. Правове та організаційно-методичне забезпечення є визначальним (пріоритетним) для формування інших видів забезпечення ЄІАС “Вибори”.

Фінансове та матеріально-технічне забезпечення

ЄІАС “Вибори” має базуватися на фактичних бюджетних ресурсах, що асигнуються на виборчі кампанії та референдуми, найсучасніших зразках комп’ютерної, телекомунікаційної техніки, відповідного програмного забезпечення та оргтехніки, що в перспективі передбачало б пролонгованість їх застосування, забезпечувало належну адаптацію та можливу заміну, пов’язану з досягненнями науково-технічного прогресу, а також можливу заміну програмного середовища без значних додаткових витрат на модернізацію системи. Комплекси технічних засобів, що використовуватимуться для проведення виборів, повинні забезпечувати можливість їх довгострокового надійного використання. Мають бути створені і застосовані відносно недорогі електронні лічильні пристрої для скорочення строків підрахунку результатів виборів до кількох годин та засоби автоматизації процесу голосування. При виборі технічних засобів необхідно знаходити такі рішення, що надають переваги при рівних умовах комплектації системи, технічним засобам вітчизняного виробництва.

Інформаційно-аналітичне забезпечення

ЄІАС “Вибори” повинно підтримувати вирішення двох основних завдань: накопичення інформації в інтегрованому банку даних щодо діяльності всіх учасників виборчого процесу та подій, що відбуваються на всіх етапах відповідних виборчих кампаній, створення різноманітних довідників і кодифікаторів та видачі накопиченої інформації на запити користувачів різних рівнів у межах наявного інформаційно-аналітичного забезпечення. До складу інформаційного забезпечення повинні входити бази даних, що створюються, накопичуються та підтримуються іншими установами, а також мають бути спеціально розроблені програмні засоби їх постійного оновлення. До таких баз даних належать:

– реєстр виборців в Україні;

  • кодифікатор “Адміністративно-територіальний устрій України” та відповідні електронні карти-схеми тощо.

Склад та функціональне призначення баз даних визначаються на етапі технічного проектування.

Програмне забезпечення

повинно базуватися на сучасних засобах управління базами даних, щодо яких накопичено позитивний досвід застосування, та які побудовані на концепції відкритих систем і підтримують технологію “клієнт-сервер”. Прикладне програмне забезпечення повинно реалізовуватися з використанням сучасних універсальних інструментальних програмно-алгоритмічних засобів, підтримувати уніфіковані засоби взаємодії користувача базової операційної системи, використовувати для реалізації окремих функцій загальносистемні засоби відповідного операційного середовища.

Алгоритмічне забезпечення має підтримувати всі види обробки інформації стосовно виборчого процесу – від накопичення, контролю, підрахунків у різноманітних аспектах, формування регламентних звітів до отримання складних багатомірних аналітичних довідок та обслуговування довільних запитів користувачів до баз даних.

Структура Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори”

Система “Вибори” повинна мати багаторівневу ієрархічну структуру. Кількість рівнів, їх функціональне призначення, склад відповідних комплексів повинен визначатися під час розробки системи.

Система “Вибори” за технологічними ознаками може складатися з трьох підсистем.

І. Первинного введення, обробки та передачі інформації.

ІІ. Інформаційно-аналітичного супроводу виборчого процесу та поточної роботи Центральної виборчої комісії.

ІІІ. Оприлюднення інформації про хід та результати виборчого процесу.

 

І. Підсистема первинного введення, обробки та передачі даних

на передвиборному етапі використовується для формування централізованого банку даних “Вибори” (системи банків), а під час голосування та після його закінчення – для оперативного підрахунку та передачі попередньої інформації щодо перебігу виборів та результатів голосування. Архітектура підсистеми повинна бути інваріантною до всіх видів виборів і референдумів у державі. Підсистема має забезпечувати зв’язок між центрами накопичення та обробки інформації, а також надійний захист інформації на всіх етапах виборчого процесу від несанкціонованого доступу організаційними та техніко-програмними засобами захисту інформації з використанням сучасних досягнень науки і техніки у цьому напрямі. Повинні бути використані різноманітні форми зв’язку та засоби передачі даних.

При цьому слід врахувати строки та періодичність проведення виборчих кампаній, а саме: вибори Президента України – один раз у п’ять років, чергові такі вибори відбудуться в останню неділю жовтня 1999 року; вибори народних депутатів України – один раз у чотири роки, чергові такі вибори відбудуться в останню неділю березня 2002 року, референдуми – у строки, визначені органом, який приймає рішення про їх проведення.

Чинна законодавча база декларує три рівні накопичення та обробки інформації: виборча дільниця – виборчий округ – Центральна виборча комісія. Для здійснення оперативної обробки та передачі даних потрібно наблизити автоматизовані центри обробки виборчої інформації до джерел її утворення, тобто до дільниць. Через технічну та економічну неможливість охопити засобами автоматизації дільниці, їх велику кількість ( близько 33 тисяч) і віддаленість, змінність самого поняття “округ” організаційно-технологічні рішення побудови підсистеми повинні опиратися на сталий адміністративно-територіальний устрій країни, який природно підтримує організаційно-технологічну схему збору та накопичення виборчої інформації: виборча дільниця – район – виборчий округ – область – Центральна виборча комісія. При цьому потрібно утворити районні центри обробки виборчої інформації, наближені до дільниць, і незалежно від виду виборів будуть знаходитися постійно в даних адміністративно-територіальних утвореннях. Найкраще для цього підходять районні центри, міста обласного підпорядкування та райони в містах України – всього 809 одиниць.

Для забезпечення оперативної, достовірної та надійної передачі інформації слід проаналізувати можливість та в експериментальному порядку (з відповідним правовим забезпеченням) передбачити використання альтернативних технологій організації процесу голосування на виборах та референдумах. Наприклад, такої виборчої технології, за якою на виборчих дільницях після закінчення виборів підрахунок голосів не проводиться. Члени дільничних виборчих комісій з опечатаними скриньками з бюлетенями для голосування та іншими документами приїздять до районного центру обробки виборчої інформації, який має надійний зв’язок як з Центральною виборчою комісією, так і з територіальною (окружною) виборчою комісією. На такий переїзд потрібно в середньому не більше однієї години. Таких комісій у районі в середньому 40. У центрі обробки виборчої інформації (при можливій зміні виборчого законодавства щодо утворення районних виборчих комісій це буде приміщення, де розташована районна виборча комісія), знаходяться комп’ютери для друкування протоколів і передачі інформації до Центральної виборчої комісії та окружної виборчої комісії, а також лічильні пристрої для автоматичного підрахунку результатів голосування з бюлетенів. Попередні (не офіційні) результати голосування за такої технології можуть бути отримані районними центрами обробки виборчої інформації протягом 2-3 годин від усіх виборчих дільниць району.

Повинні бути розглянуті можливості вирішення питання автоматизації процесів обліку видачі виборчих бюлетенів, реєстрації факту вкидання бюлетеню до виборчої урни, підрахунок кількості вкинутих до урни бюлетенів та забезпечення можливості одноразового вкидання до урни тільки визначеної кількості бюлетенів.

Потрібно розглянути варіанти підрахунку результатів виборів та оформлення відповідних протоколів згідно з чинним законодавством з використанням спеціалізованих лічильних пристроїв та комп’ютерної техніки.

Підсистему потрібно розробляти з урахуванням стану каналів зв`язку в країні. На рівні “Центральна виборча комісія – виборчі округи” діючі канали зв`язку та технічні засоби мають забезпечити потрібний рівень передачі даних. Належну увагу треба приділити проблемі “останньої милі” – зв`язку Центральної виборчої комісії та окружних виборчих комісій з

районними центрами обробки виборчої інформації та дільничними виборчими комісіями. При цьому, враховуючи незначний час оперативного та масового використання каналів зв`язку тільки у день виборів (одна-дві доби), слід розглянути з фахівцями Держкомзв’язку та іншими власниками телемереж можливість їх оренди, у тому числі радіо або супутникових каналів зв`язку. Повинно бути здійснено обгрунтування варіантів, що вигідніше створювати — корпоративну мережу Центральної виборчої комісії чи брати в оренду ресурси існуючих телемереж.

ІІ. Підсистема інформаційно-аналітичного супроводу виборчого процесу та поточної роботи Центральної виборчої комісії

створюється як комплекс інформаційного, програмно-технічного забезпечення, завданням якого є приймання, контроль, накопичення, обробка та зберігання інформації стосовно всіх учасників і процесів виборчих кампаній та референдумів, що відбуваються в країні. Ця ж підсистема повинна бути базовою для створення підсистеми забезпечення ефективної роботи Центральної виборчої комісії та її Секретаріату. Підсистема має проектуватися на основі концепції баз даних як система банків, орієнтованих на відповідну виборчу кампанію, створених на єдиній концептуальній моделі даних, з використанням загального інформаційного ядра, типових засобів прикладного програмного забезпечення та єдиної системи управління базами даних.

Можливість створення єдиної концептуальної моделі даних забезпечена тим, що інформація різних видів виборчих кампаній базується на споріднених структурах даних, що відображають характеристики елементів, учасників виборчих кампаній та облікових даних процесів, що їх супроводжують, а також типових процедурах обробки інформації.

Інформаційне ядро системи “Вибори” має базуватися на єдиній системі класифікації та кодування і розробленій на цій основі системі довідників. Важливою частиною інформаційного ядра є кодифікатор “Адміністративно-територіальний устрій України“, на основі якого вирішується задача утворення округів та пов’язана з нею задача створення бази даних реєстру “Виборці України”.

Алгоритмічно-програмна структура системи “Вибори“ повинна реалізовувати комплекс типових процедур обробки інформації виборчих процесів, а саме:

– формування та ведення баз даних різного призначення;

– формування та ведення типових

анкет;

– формування та ведення типових

довідників;

– інтерактивний та пакетний контроль даних за типовим переліком значень та правил;

– формування та друк типового переліку регламентних звітів та списків;

– введення та контроль результатів голосування з типовим переліком даних;

– побудова різноманітних табличних форм подання інформації;

– розрахунки та подання одномірних та багатомірних типових статистико-аналітичних звітів;

– відображення виборчої інформації у вигляді графіків, діаграм, картографічній та інших інтерпретаціях, як правило, з типовим набором варіантів.

У процесі проектування баз даних слід дотримуватися принципу розподілення подій у часі, тобто зберігати всі значення реквізитів, що характеризують суб’єкт або подію виборчого процесу в часі.

Типізація структур даних та процесів їх обробки дозволить розробити типові проекти баз даних та типове програмне забезпечення обробки інформації для різних видів виборів та референдумів, тобто забезпечити інваріантність проектів баз даних. Водночас через постійні зміни

виборчого законодавства для кожного виду виборів і навіть для одного виду, але в інший проміжок часу, треба розробляти спеціалізовані програмні блоки, що в процесі обробки та накопичення інформації алгоритмічно підтримують відповідний закон. Виходячи з цього, накопичені дані та спеціалізовані блоки, які підтримують відповідний виборчий закон, повинні утворювати своєрідну базу знань. Це положення має бути визначальним при розробці алгоритмічно-програмного забезпечення ЄІАС “Вибори”.

Ця ж система призначена для підвищення ефективності поточної роботи Комісії та структурних підрозділів її Секретаріату.

Підсистема має забезпечити ефективну роботу членів Центральної виборчої комісії та працівників її Секретаріату, а саме:

  • забезпечити на сучасному рівні належний документообіг і контроль за проходженням та опрацюванням документів, рішень Комісії, доручень керівництва Комісії тощо;
  • ведення бухгалтерського та кадрового обліку;
  • формування бюджетних пропозицій та оптимальне управління асигнованими на виборчу кампанію фінансовими ресурсами;
  • зниження поточних виробничих витрат по окремих напрямах діяльності установи тощо.

Для вирішення цих проблем має бути створений відповідний програмно-технічний комплекс, до складу якого мають входити локальна комп’ютерна мережа, відповідне програмне забезпечення та ефективні засоби захисту мережі від несанкціонованого доступу.

ІІІ. Підсистема оприлюднення інформації про хід і результати виборчого процесу

відповідно до виборчого законодавства України повинна надавати представникам засобів масової інформації гарантований доступ до інформації, пов’язаної з підготовкою та проведенням виборів, широко висвітлювати в країні та за її межами перебіг та результати виборчого процесу.

До підсистеми мають входити:

– сучасні засоби проведення прес-конференцій (використання прес-центру, обладнаного сучасною аудіо, відеоапаратурою, електронним табло, засобами телекомунікаційного зв’язку, ксерокопіюванням тощо);

– засоби доступу до мережі “Internet” та створення WWW-серверу Центральної виборчої комісії;

– засоби експрес-аналізу матеріалів щодо виборчого процесу, розповсюджуваних засобами масової інформації;

  • засоби для оснащення процесу підготовки і друку експрес видання та інформаційно-аналітичних видань про результати виборчих кампаній.

Підсистема має передбачити терміновий випуск обмеженим тиражем експрес інформації у вигляді друкованого бюлетеня про оперативні результати виборів у країні.

Для забезпечення створення та функціонування

ЄІАС “Вибори” передбачається виконання комплексу таких заходів:

  • Розробка та удосконалення правового забезпечення створення ЄІАС “Вибори”, у тому числі підготовка проекту Указу Президента України щодо використання телекомунікаційних мереж інших центральних органів виконавчої влади.
  • Здійснення комплексу узгоджених заходів для створення єдиного реєстру виборців в Україні та інших інформаційних ресурсів.
  • Розробка нового та модернізація існуючого програмного забезпечення підсистеми організації та супроводження інтегрованого банку даних “Вибори” відповідно до видів виборчих кампаній і визначених напрямів автоматизації.
  • Розробка та модернізація базового програмного забезпечення підсистеми зв’язку і передачі даних.
  • Створення районних центрів обробки виборчої інформації та технічне оснащення їх уніфікованими засобами комп’ютерної техніки, зв’язку і програмного забезпечення.
  • Модернізація матеріально-технічного забезпечення корпоративної інформаційної мережі рівня Центральної виборчої комісії для підтримання понад 800 користувачів (районних центрів обробки виборчої інформації).
  • Розробка та впровадження лічильних пристроїв для підрахунку результатів голосування у районних центрах обробки виборчої інформації і забезпечення передачі даних до територіальних (окружних) виборчих комісій та Центральної виборчої комісії.
  • Розробка та впровадження засобів автоматизації процесів видачі бюлетенів та голосування на виборчих дільницях.

Послідовність і етапи виконання робіт визначаються технічним завданням на проектування системи та технічним проектом на створення ЄІАС “Вибори”.

Для виконання робіт з розробки технічного завдання і технічного проекту слід залучити провідні наукові установи та проектно-конструкторські заклади (незалежно від форм власності і підпорядкування), що мають досвід розробки проектів інтегрованих комп’ютерних інформаційно-аналітичних систем. Бажано опрацювати питання щодо внесення надалі цих робіт до Національної програми інформатизації з відповідним фінансуванням за рахунок Державного бюджету України та інших джерел фінансування.

Секретар Центральної виборчої комісії

Я.ДАВИДОВИЧ

Додатки та посилання

Постанова №16 від 21.03.2003
Про затвердження Концепції Єдиної інформаційно-аналітичної системи “Вибори”