УКРАЇНА

Центральна виборча комісія

Протокольне рішення

м. Київ

Протокольне рішення від 14 липня 2008 року № 5

Про звернення Секретаріату Кабінету Міністрів Українивід 7 липня 2008 року № 34105/1/1-08

Розглянувши звернення Секретаріату Кабінету Міністрів України від 7 липня  2008 року № 34105/1/1-08 про надання вичерпної інформації стосовно порушеного народним депутатом України Зваричем Р.М. питання щодо закупівлі державними органами товарів робіт і послуг за державні кошти, керуючись частиною першою статті 2, частиною другою статті 3, статтями 11, 12, пунктом 8 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія вирішила:

1. Затвердити текст листа до Кабінету Міністрів України (додається).

2. Це протокольне рішення надіслати Кабінету Міністрів України.

Голова Центральної виборчої комісії В. ШАПОВАЛ

Додатки та посилання

Додаток 1

Додаток
до протокольного рішення
Центральної виборчої комісії
від 14 липня 2008 року № 5

Кабінет Міністрів України

Відповідно до листа Секретаріату Кабінету Міністрів України від 7 липня 2008 року № 34105/1/1-08 щодо розгляду листа народного депутата України Зварича Р.М., спрямованого Прем’єр-міністру України, повідомляємо.

Твердження народного депутата України Зварича Р.М., що „5 травня ц.р. ЦВК підписала договір з корпорацією „Атлас”, а „Атлас” в свою чергу підписав Договір субпідряду з російською компанією! Отже, Державний реєстр виборців України робить російська компанія”, не відповідає дійсності.

Так,  Центральною виборчою комісією з цього питання направлено запит на адресу  АТЗТ „Атлас” (лист від 9 липня 2008 року № 21-43/1-1160), з яким 5 травня 2008 року Комісією укладено договір про закупівлю послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи „Державний реєстр виборців” № 046-2008.

АТЗТ „Атлас”, що є українською юридичною особою, повідомило Комісію листом від 9 липня 2008 року № 21-43-2212, що  ним не укладалося будь-яких договорів субпідряду (в тому числі з російською компанією),  пов’язаних  з виконанням  договору № 046-2008  (копія відповіді додається).

Твердження народного депутата України Зварича Р.М., що „10 квітня  Центральна виборча комісія програла судову справу” щодо оскарження ЦВК до Окружного адміністративного суду м. Києва рішення Міжвідомчої комісії, яка скасувала тендер 2007 року на створення АІТС „Державний реєстр виборців”, не відповідає дійсності та є грубим перекручуванням фактів.

10 квітня 2008 року Окружним адміністративним судом м. Києва взагалі не розглядався по суті спір у справі № 5/43 за позовом Центральної виборчої комісії до Міжвідомчої комісії з державних закупівель, третя особа на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Українські національні інформаційні системи" (далі – ТОВ „УНІС”).

Натомість у цей день ухвалою зазначеного суду на підставі пункту 5 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України закрито провадження у справі у зв’язку з ліквідацією установи (організації), яка була відповідачем у справі (копія ухвали додається).

Винесення цієї ухвали обумовлено такими обставинами. Як відомо, 20 березня 2008 року Верховна Рада України прийняла Закон України „Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”, згідно з розділом ІІ „Прикінцеві положення” якого Кабінету Міністрів України було доручено затвердити Тимчасове положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти на основі тексту Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” в редакції, що діяла станом на 17 листопада 2004 року, за винятком положень, які суперечать вимогам СОТ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року № 274 „Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти”  затверджено Тимчасове положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, яким не передбачено існування такого органу, як Міжвідомча комісія з державних закупівель, та не визначено її правонаступника, що свідчить про факт ліквідації відповідача як суб’єкта правовідносин у сфері державних закупівель. Таким чином, Міжвідомча комісія втратила статус юридичної особи, а отже, не може бути учасником судового процесу.

Саме із цих підстав 10 квітня 2008 року Окружний адміністративний суд м. Києва виніс ухвалу про закриття провадження у справі. Рішення про відмову в задоволенні позовних вимог Центральної виборчої комісії судом не приймалося, тому вищевказане твердження народного депутата України Зварича Р.М. є безпідставним

Крім того, звертаємо особливу увагу на те, що рішення Міжвідомчої комісії від 20 грудня 2007 року про відміну проведення закупівлі товарів, робіт і послуг зі створення АІТС „Державний реєстр виборців” та зобов’язання Центральної виборчої комісії при проведенні наступних процедур закупівель врахувати зазначені у цьому рішенні зауваження ТОВ „УНІС”, підписані генеральним директором цього товариства С. Зварич (дружиною  народного депутата. Зварича Р.М), у зв’язку з оскарженням не вступило в силу і правових наслідків не створило.

Зазначену ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва Центральна виборча комісія оскаржила до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги судове рішення набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Станом на 9 липня 2008 року апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії не розглянуто, у зв’язку із цим ухвала Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 квітня 2008 року до цього часу не набрала законної сили.

Таким чином, народним депутатом України Зваричем Р.М. грубо перекручено фактичні обставини з усіх порушених у запиті питань, пов’язаних зі створенням Державного реєстру виборців. Це дає підстави вважати, що такий підхід спрямований на створення перешкод у діяльності Центральної виборчої комісії та, на жаль, крім іншого, дає підстави сумніватися в неупередженості Зварича Р.М.

Крім того, не відповідає дійсності твердження, що створення всієї автоматизованої системи Реєстру постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 363 передано одній  компанії.

Так, цією постановою Уряду встановлено, що за процедурою закупівлі в одного учасника Центральною виборчою комісією здійснюється закупівля послуг лише для виконання одного з семи етапів побудови автоматизованої системи Реєстру – з розроблення та налагодження прикладного програмного забезпечення, вартість яких становить менше 8 відсотків загальних витрат.

Таким чином, Кабінетом Міністрів України встановлено спеціальний порядок лише для закупівлі послуг, визначених у пункті 1 Плану заходів, пов’язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2007 року № 691 (у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 березня 2008 року № 437).

Щодо впровадження засобів криптографічного захисту інформації в АІТС „Державний реєстр виборців” повідомляємо.

Комплексна система захисту інформації АІТС „Державний реєстр виборців” створюється згідно з вимогами, викладеними у Технічному завданні, затвердженому постановою Центральної виборчої комісії від 29 травня 2008 року № 39, яке було погоджене Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України.

На закупівлю засобів криптографічного захисту інформації Проектно-кошторисною документацією на створення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи „Державний реєстр виборців”, затвердженою протокольним рішенням Центральної виборчої комісії від 17 вересня 2007 року № 5, передбачено обсяги видатків у розмірі 8 млн 827 тис. гривень, а не 26 млн гривень, як стверджує народний депутат України Зварич Р.М.

При цьому зазначаємо, що закупівля засобів криптографічного захисту інформації буде здійснюватися відповідно до Тимчасового положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року № 274, за процедурою відкритих торгів у строки, встановлені пунктом 6 вказаного Плану заходів, – до 30 вересня 2008 року.

Додаток: на 3 арк.

Cекретар Центральної виборчої комісії   Т.ЛУКАШ